MS Windows
briani 27239
Vista 32/64 bit DVD?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 06-08-07 08:44

Vil gerne over til Vista 32 bit, men vil også gerne have 64 bit når der
engang er styr på drivere osv.
Kan man købe en version at vista hvor både 32 og 64 bit ligger på?

// Sid

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-08-07 15:13

"sls(2770)" wrote

> Vil gerne over til Vista 32 bit, men vil også gerne have 64 bit når der
> engang er styr på drivere osv.

Det kører fint på min maskine. Jeg byggede en ny maskine for ca. 1½ måned
siden og er stødt på mindre problemer end jeg havde regnet med ud fra alle
de negative ting som bliver skrevet hist og pist.

> Kan man købe en version at vista hvor både 32 og 64 bit ligger på?

Ja, I Vista Ultimate medfølger både 32- og 64-bit udgaven, med de andre
udgaver skal du selv downloade opgraderingen.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 06-08-07 16:04

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ja, I Vista Ultimate medfølger både 32- og 64-bit udgaven, med de andre
> udgaver skal du selv downloade opgraderingen.

Det forstår jeg ikke.....
Har Vista Ultimate og der er ingen 64 version med???????

Mvh Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-08-07 16:13

Den 06-08-07 17.04 skrev Henrik, Silkeborg følgende:

> Det forstår jeg ikke.....
> Har Vista Ultimate og der er ingen 64 version med???????

Er det en forudinstalleret OEM, du har?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 06-08-07 18:12

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Er det en forudinstalleret OEM, du har?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.
> http://kimludvigsen.dk

Nej , bare almindelig OEM...???

Mvh Henrik

Fra : Fjollefrans

Dato : 06-08-07 18:30

> Nej , bare almindelig OEM...???

det er kun retail du får begge udgaver

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 06-08-07 19:48

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> det er kun retail du får begge udgaver

Måske, men måske der var noget jeg ikke vidste, faldt jo over denne
formulering....:

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-08-07 22:28

"Henrik, Silkeborg" wrote

> "Fjollefrans" skrev

> Måske, men måske der var noget jeg ikke vidste, faldt jo over denne
> formulering....: "Med de andre udgaver skal du selv downloade opgrade-
> ringen." ???

Du har ret, jeg burde have skrevet at jeg tænkte på retail-udgaven i den
sorte plastik-kasse.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 07-08-07 13:40

> "Henrik, Silkeborg" wrote

> Du har ret, jeg burde have skrevet at jeg tænkte på retail-udgaven i den
> sorte plastik-kasse.

Ok, så er jeg mere rolig....

Hvis man køber retail udgaven, er der så en eller to licensnumre?
Altså ét til begge eller ét nummer til 32 bit versionen og ét til 64 bit
versionen???

Mvh Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-07 14:10

Den 07-08-07 14.39 skrev Henrik, Silkeborg følgende:

> Hvis man køber retail udgaven, er der så en eller to licensnumre?
> Altså ét til begge eller ét nummer til 32 bit versionen og ét til 64 bit
> versionen???

Det er to forskellige numre. Jerg tør dog ikke sige, om Microsoft har
tjek på, at de hører sammen, så de kan se, om man har aktiveret den ene
af dem, og derfor ikke får lov at aktivere den anden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 07-08-07 14:20

Kun et. Det er kun en licens ikke to.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 07-08-07 14:38

> Hvis man køber retail udgaven, er der så en eller to licensnumre?
> Altså ét til begge eller ét nummer til 32 bit versionen og ét til 64 bit
> versionen???
>
> Mvh Henrik

Øhhhhhhhh, den ene siger det ene, den anden siger det modsatte???? :)

Mvh Henrik

Fra : Hans

Dato : 07-08-07 15:33

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øhhhhhhhh, den ene siger det ene, den anden siger det modsatte???? :)
>
> Mvh Henrik
Til min fulde Ultimate (hverken OEM eller opgradering) fulgte to skiver (32
og 64 bit) med forskellige aktiveringskoder - det er vel det du mener med
licensnummer? Aner ikke, om disse er parret hos MS, har kun installeret den
ene version.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-08-07 05:32

"Henrik, Silkeborg" wrote

> Hvis man køber retail udgaven, er der så en eller to licensnumre?
> Altså ét til begge eller ét nummer til 32 bit versionen og ét til 64 bit
> versionen???

På min Vista-kasse er der kun en licensnøgle.

Hvis du køber en 32-bit udgave og vil opgradere kan du gøre det gennem
denne webside: http://windowsvista.com/64-bit/