MS Windows
briani 27239
Forhindre drag-and-drop af filer
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 01:55

Der blev engang spurgt herinde, om man kunne forhindre fumlefingre i at
drag-and-drop filer og mapper til tilfældige steder på sin pc. Jeg har en
lillesøster som af og til kommer til at trække nogle mp3-filer ned i nogle
tilfældige mapper. Det vil jeg gerne undgå. Nogen bud?
Der er tale om Win XP Home DK SP2.

PS: Det er ikke "MS My Private Folder" jeg tænker på.

MVH Steen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 10:41

Steen wrote:
> [...]
> Der er tale om Win XP Home DK SP2.
>
> PS: Det er ikke "MS My Private Folder" jeg tænker på.

Man skulle kunne slå den fra i registreringsdatabasen, men det kan jeg ikke
få til at virke:

Prevent adding, dragging, dropping, and closing Taskbar's toolbars
KEY:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explor­er

DWORD: NoCloseDragDropBands = 1

Kilde: http://www.j79zlr.com/gphome.php#Printers

Andre der har et forslag?

MVH Steen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-08-07 06:00

"Steen" wrote

> Man skulle kunne slå den fra i registreringsdatabasen, men det kan jeg
> ikke få til at virke:

> Prevent adding, dragging, dropping, and closing Taskbar's toolbars
> KEY:

Det betyde kun at du ikke kan trække toolbars i taskbaren væk.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 22:10

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
> Det betyde kun at du ikke kan trække toolbars i taskbaren væk.

Okay... ved du om der findes en generel drag-and-drop funktion der kan slåes
fra?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-08-07 05:02

"Steen" wrote

> Okay... ved du om der findes en generel drag-and-drop funktion der kan
> slåes fra?

Jeg har aldrig hørt om det.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-08-07 09:37

Steen wrote:
> [...]
> lillesøster som af og til kommer til at trække nogle mp3-filer ned i nogle

Fjern hendes skriverettigheder til de pågældende filer/mapper.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 00:09

Jesper Poulsen wrote:
> Fjern hendes skriverettigheder til de pågældende filer/mapper.

Forklar?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-08-07 08:51

Steen wrote:

> Forklar?

Giv hende en brugerkonto og angiv i denne konto hvad hun må og ikke må.
Hvis hun ikke har skriverettighed, kan hun ikke flytte noget

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 14:37

Jesper Poulsen wrote:
> Giv hende en brugerkonto og angiv i denne konto hvad hun må og ikke
> må. Hvis hun ikke har skriverettighed, kan hun ikke flytte noget

Jeps, det må være løsningen. Men hvor indstiller man, at hun ikke har
skriverettighed? Jeg har prøvet med skrivebeskytning af filer og mapper, men
det forhindrer ikke at man kan flytte dem.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-08-07 23:00

Steen wrote:

> Jeps, det må være løsningen. Men hvor indstiller man, at hun ikke har
> skriverettighed? Jeg har prøvet med skrivebeskytning af filer og mapper, men
> det forhindrer ikke at man kan flytte dem.

Kan man ikke sætte det op på bruger-accounten?

Jesper Poulsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-08-07 23:35

"Jesper Poulsen" wrote

> Kan man ikke sætte det op på bruger-accounten?

Nej, I Windows kan man ikke tilrette den slags rettigheder på brugerkonto-
niveau, det skal foregå på den enkelte ressource. Med mindre man gør sådan:

Man kan med fordel oprette en brugergruppe, melde den bestemte brugerkonto
ind i gruppen og derefter anvende brugergruppen på de ressourcer hvor ved-
kommende skal have begrænset adgang (alle andre ressourcer vil virke som
ikke-eksisterende for brugeren).

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-08-07 09:46

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Nej, I Windows kan man ikke tilrette den slags rettigheder på brugerkonto-
> niveau, det skal foregå på den enkelte ressource. Med mindre man gør sådan:

Ok. Jeg har ikke rodet med sådanne begrænsninger siden jeg havde OS/2 på
et større LAN. I OS/2 kan man

Jesper Poulsen