MS Windows
briani 27239
blå skærm hjælp
Fra : (-Peter-)

Dato : 05-08-07 16:02

hej..

jeg er ved at bøvle med en hp bærbar pc, hvor der sandssynligvis er
problemer med harddisken..

har forsøgt at installere windows nu for anden gang, hvor jeg begge
gange har formateret harddisken..

selve installationen foregår fint, indtil den skal reboote sidste gang
for at logge på - her får jeg en blå skærm med flg. fejlkode:
0x0000007b (0xf8974528, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)
samt info om at det "nok er noget med harddisken/controlleren...

imidlertid er det "sjove" (ved ikke om linux er et forbudt ord i denne
gruppe :) ) at jeg kan installere suse linux og umiddelbart bruge det
uden problemer...

er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre, og hvordan jeg
finder ud af hvorvidt harddisken virkelig er død, eller forslag til
andet der er i stykker?

mvh
peter

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-08-07 16:04

(-Peter-) skrev:

>samt info om at det "nok er noget med harddisken/controlleren...

Installerer du eventuelle sata drivere ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 05-08-07 16:12

On 5 Aug., 17:04, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> Installerer du eventuelle sata drivere ?
>
> --
> Ivan V. Klattruphttp://klattrup.dk

nej...

for det er en pata harddisk.. :)

/peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-07 16:26

Den 05-08-07 17.01 skrev (-Peter-) følgende:

> [...]

> 0x0000007b (0xf8974528, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)
> samt info om at det "nok er noget med harddisken/controlleren...

Windowspartitionen eller bootpartitionen kan ikke findes. Det kan fx
skyldes en forkert harddiskdriver eller en virus. Du kan finde nogle
løsningsforslag i afsnittet "0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE" på
denne side:
http://aumha.org/a/stop.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

Fra : (-Peter-)

Dato : 05-08-07 16:27

On 5 Aug., 17:25, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> skyldes en forkert harddiskdriver eller en virus. Du kan finde nogle
> løsningsforslag i afsnittet "0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE" på

tak... ser på det...

/peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-08-07 18:13

On Sun, 05 Aug 2007 08:01:40 -0700, "(-Peter-)"
<garfieldpbj@gmail.com> wrote:

>hej..
>
>jeg er ved at bøvle med en hp bærbar pc,
Hvilken model ?

>har forsøgt at installere windows nu for anden gang, hvor jeg begge
>gange har formateret harddisken..
XP, Vista, eller 2000 ?
Har du også slettet partitionen og oprettet den igen ?

/Hans

Fra : (-Peter-)

Dato : 05-08-07 18:20

On 5 Aug., 19:13, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:

> Hvilken model ?

> XP, Vista, eller 2000 ?
> Har du også slettet partitionen og oprettet den igen ?
>
> /Hans

xp... og ja, har slettet og oprettet igen (og haft flere partiotioner
ved suse linux..)

/peter

Fra : Hans

Dato : 05-08-07 23:57

(-Peter-) wrote:

> xp... og ja, har slettet og oprettet igen (og haft flere partiotioner
> ved suse linux..)

Prøv og hent harddiskfabrikantens diskutility og nulstil de første 100 MB af
disken. Der ligger garanteret noget halløj fra Linux enten i MBR eller
partitionstabellen du ikke kan komme af med.

Hans

Fra : (-Peter-)

Dato : 05-08-07 18:20

On 5 Aug., 17:27, "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> wrote:

> tak... ser på det...
>
> /peter

umiddelbart intet der hjælper..

Fra : hcma

Dato : 05-08-07 18:55

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

mon ikke det er master boot record'en som er røget sig en tur:
http://www.hcma.dk/tips81to90.htm#no89
m v h
hcma/-

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 05-08-07 21:30

"(-Peter-)" wrote

> [...]

> 0x0000007b (0xf8974528, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)
> samt info om at det "nok er noget med harddisken/controlleren...

Prøv at se om nogle af løsningsforslagene i denne Knowledge Base artikel
hjælper:

Sådan foretages fejlfinding af Stop 0x0000007B-fejlmeddelelser i Windows
XP

http://support.microsoft.com/kb/324103/da

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-08-07 01:28

(-Peter-) skrev:

> jeg er ved at bøvle med en hp bærbar pc, hvor
> der sandssynligvis er problemer med harddisken..
>
> har forsøgt at installere windows nu for anden
> gang, hvor jeg begge gange har formateret
> harddisken.

Jeg tror også på at du har fejl på din hardware, men
det behøver ikke at være harddisken der fejler.

Prøv at installere systemet (med samme harddisk)
på en anden maskine, så har du hurtigt udelukket
den som fejlkilden.

Går det godt, skal du checke din RAM, som ofte er
fejlkilden til den slags med blå skærm.

Find en Hiren's Boot CD, hvor mentest er et godt
program til formålet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 06-08-07 15:36

On 5 Aug., 19:54, "hcma" <h...@hcma.dk> wrote:
> [...]
>
> er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre, og hvordan jeg
> finder ud af hvorvidt harddisken virkelig er død, eller forslag til

prøver at se på det... tak for svar..

/peter

Fra : (-Peter-)

Dato : 06-08-07 15:48

On 6 Aug., 02:28, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> [...]
>
> Går det godt, skal du checke din RAM, som ofte er
> fejlkilden til den slags med blå skærm.
>
> Find en Hiren's Boot CD, hvor mentest er et godt

ville jeg også gerne, men er bare ikke så let når der er tale om en
bærbar pc... har jeg ikke så mange af.. og den jeg har udover den der
er i stykker er sata...

/peter

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-08-07 22:08

(-Peter-) skrev:

> ville jeg også gerne, men er bare ikke så let
> når der er tale om en bærbar pc

Så må du finde en der har den nødvendige
hardware til formålet. Du skal jo have testet din
harddisk og RAM for at komme videre.

Man kan få en adapter, så man kan sætte en
2.5'' disk til et normalt IDE-kabel på en stationær,
så må du finde et program at teste den med.

Alternativt kan du købe en ny disk, så har du
altid en ekstra

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 06-08-07 15:52

On 6 Aug., 00:57, "Hans" <nos...@kvik.org.invalid> wrote:

> [...]
> disken. Der ligger garanteret noget halløj fra Linux enten i MBR eller
> partitionstabellen du ikke kan komme af med.

sådan et kan jeg ikke finde... det er en toshiba harddisk..

/peter

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-08-07 21:57

(-Peter-) skrev:

> sådan et kan jeg ikke finde... det er en toshiba harddisk..

De skriver selv lidt om det på
http://www.storage.toshiba.eu/index.php?id=50&ru=Mg==&la=da#10

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 06-08-07 16:08

On 5 Aug., 22:29, "Peder Vendelbo Mikkelsen" <exam...@example.com>
wrote:
> [...]
> hjælper:
>
> Sådan foretages fejlfinding af Stop 0x0000007B-fejlmeddelelser i Windows

har prøvet det meste... pånær scannet boot sector for virus... findes
der et gratis program til dette?

/Peter

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-08-07 23:09

"(-Peter-)" wrote

> har prøvet det meste... pånær scannet boot sector for virus... findes
> der et gratis program til dette?

Delvist, du skal selv "bygge" CDen:

http://www.ubcd4win.com/

Fra : (-Peter-)