MS Windows
briani 27239
skal man holde sig fra vista
Fra : (-Peter-)

Dato : 04-08-07 22:00

hej..

jeg var betatester på vista for et halvt års tid siden, og var mildest
talt ikke tilfreds... især var jeg irriteret over jeg fx ikke kunne få
lov at slette hvad jeg ville, og selv når jeg ville slette det
mindste skulle "logge på som administrator" selvom jeg i forvejen er
det...

er der nogle rigtig gode grunde til at skifte?

er på udkig efter en bærbar, og ser faktisk efter dem jeg kan få med
xp...

kan ikke se nogle fordele, men mange ulemper som fx mindre batteritid
(pga. grafik), det med sikkerheden - og så er jeg generelt tilfreds
med xp...

men måske tager jeg fejl??

yderligere har jeg også hørt om store kompatibilitetsproblemer.,.. er
dette bare sladder?

/peter

Fra : Hagar

Dato : 04-08-07 22:23

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du kigger tilbage i tiden i denne gruppe, så vil du finde en del der
har sine problemer med Vista, af den ene og den anden slags. Der var en der
skrev, jeg kan ikke finde indlægget, at er man tilfreds med XP, så drop
Vista.

Hagar

Fra : Jesper Laursen

Dato : 04-08-07 22:21

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg kører med Vista Home Premium på en forholdsvis "lille" bærbar. Indtil nu
har jeg kun oplevet problemer med enkelte programmer. Løsninger er som regel
dukket op. Det eneste jeg ikke kan få til at køre ordentligt er Cisco VPN.
Alt ialt synes jeg, at Vista er en god oplevelse.

Spørg endelig yderligere.

Med venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : (-Peter-)

Dato : 05-08-07 12:29

On 4 Aug., 23:23, "Hagar" <nog...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> skrev, jeg kan ikke finde indlægget, at er man tilfreds med XP, så drop

okay.. tak.. kunne umiddelbart ikke finde noget i de første 20 indlæg,
så oprettede selv en tråd :)

men sådan har jeg det også lidt... er bare svært at købe en pc med
xp...

mvh
peter

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 05-08-07 14:41

> men sådan har jeg det også lidt... er bare svært at købe en pc med
> xp...

Muligvis, men så lad være med at være som min 80-årige mormor, og prøv noget
nyt Jeg har endnu ikke oplevet et program der ikke ville køre på Vista,
selv gamle spil som Dr. Drago's Madcap Chase, der oprindeligt var til
Windows 95, kører bare som en mis! MDK, selv i DOS-udgaven, kører også
top-notch, og Jazz Jackrabbit 2. Allesammen klassikere jeg lige fik et flip
med at prøve igen i går

Troels

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-08-07 20:26

(-Peter-) skrev:

> men sådan har jeg det også lidt... er bare svært
> at købe en pc med xp...

Nej, det er ikke spor svært. Alternativt kan du købe
en pc uden styresystem, og så XP i løs vægt, så er
du også sikker på at du ikke får en maskine med en
genoprettelses-cd.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : (-Peter-)

Dato : 05-08-07 12:30

On 4 Aug., 23:20, "Jesper Laursen" <jesper.laur...@FJERNitFjern.dk>
wrote:
> [...]
> dukket op. Det eneste jeg ikke kan få til at køre ordentligt er Cisco VPN.
> Alt ialt synes jeg, at Vista er en god oplevelse.

okay.. tak for kommentaren.. men tror jeg forsøger at få xp - det
kører som det skal, hvilket jeg ikke kan være sikker på med vista...

mvh
peter

Fra : Mogens

Dato : 05-08-07 13:05

(-Peter-) wrote:

> okay.. tak for kommentaren.. men tror jeg forsøger at få xp - det
> kører som det skal, hvilket jeg ikke kan være sikker på med vista...
>
> mvh
> peter

Hvis du har en gammel XP-licens i skuffen, kan du bare lave en dual-boot
og så installere XP sammen med Vista. Så kan du jo prøve at lege lidt
med Vista og teste hvor mange af dine programmer der ikke fungerer. Jeg
har heller ikke Vista endnu, men sådan vil jeg gøre når tiden kommer
fremfor at begrænse mig til at finde en maskine der leveres med XP.

Fra : Johnny B [2000 Frb.]

Dato : 05-08-07 21:56

vista kører fint, jeg har ikke haft driver probs endnu efter min install ...
så der er nok bare nogen der ikke rigtig tør
- men der har været probs med 64 bit udgaverne og drivere til bla. trådløst
netværk, så snup du en 32 bit og lad dig overrumple af nutidens teknologiske
software for det ser dælme pænt ud og her kører vista bare ...

--
Johnny B [DK 2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Lyrik

Dato : 06-08-07 13:04

Den 04.08.2007 kl. 22:59 skrev (-Peter-) <garfieldpbj@gmail.com>:

> [...]
>
> er der nogle rigtig gode grunde til at skifte?
>
> er på udkig efter en bærbar, og ser faktisk efter dem jeg kan få med
+++++++++++++++
Ny bærbar? Utilfreds med Windows?

Kig lidt på styresystemet OS X Tiger:
http://www.apple.com/dk/macosx/tiger/

SÃ¥ overvej en MacBook.:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/

Fordelen er at alle de programmer man skal bruge er installeret. Meget fås
gratis som for eksempel Open Office eller neo Office der er fuldt
kompatible med M€-Office.
Skal du lave dine egne videoer i High Definition eller som DVD, ja så er
den bare født med det. Kalenderprogrammet iCAL bliver snart magnet for
alle ens aftaler. Et helt års klubprogram kan loades ind i kalenderen og
optræder under klubbens egen overskrift. Ved siden af overskrift og plan
for arbejde og fritid m.m. Indbygget Bluetooth som fungerer! Den smider en
film lige ned i lommen til mobiltelefonen uden programinstallationer.

Min MacBook vejer 2,2 kilo med batteri og kan køre i timevis uden
netledning. Grafikken er god nok til World Of Warcraft.
Skønt den er slim og 13,3" har skærmen en opløsning på 1280 X 800 punkter.

Brug lejligheden til et skift.
bare mit råd. Nåh ja, den kører også Windows XP i dualboot. Bare lige en
passant. Man installerer gratisprogrammet "Bootcamp" derefter laver Mac
automatisk en installations-cd med alle driverne til XP. Sluk-tænd-+XP
installations-cd=fuldautomatisk XP installation.
Hilsen
jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-08-07 17:07

Lyrik wrote:
> Brug lejligheden til et skift.

Enig. Jeg anvender bare Linux i stedet.

Jesper Poulsen

Fra : (-Peter-)

Dato : 06-08-07 15:35

On 6 Aug., 14:03, Lyrik <ly...@heaven.dk> wrote:

> [...]
> jens
>
> --
> Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,

bare problematisk når jeg skal bruge specielle matematik programmer...

Fra : Lyrik

Dato : 07-08-07 01:27

Den 06.08.2007 kl. 16:34 skrev (-Peter-) <garfieldpbj@gmail.com>:

> bare problematisk når jeg skal bruge specielle matematik programmer...
+++++++++++++
Kan de da ikke køre i Windows på en Mac? Jeg har selv XP på en af mine
Mac. Den kan jeg køre på samme tid som OS X. XP bliver hentet af en
virtuel maskine som tager XP fra dens bootpartition og serverer den på
Mac-ens skrivebord. Jeg kan trække filer fra det ene styresystem til det
andet.
Se systemet her:
http://www.luen.dk/Mac_XP.divx
(Brug fuldskærmsmode. 21,5 megabyte)

Hilsen jens

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-08-07 17:08

(-Peter-) wrote:

> er der nogle rigtig gode grunde til at skifte?

Nej. Du får mindre ud af din hardware med Vista.

Jesper Poulsen