WinXP siger "\\Reno1 er ikke tilgængelig. ~
Fra : Reno Raines

Dato : 05-08-07 14:30

Hej Gruppe

Hjemmenetværket består af en bærbar og en stationær, der begge kører
WinXP. Efter reinstal. på den stationære kan jeg ikke komme ind i de
delte filer på den stationære fra den bærbare, men det virker fint den
modsatte vej. Begge maskiner kan godt se hinanden i arbejdsgruppen. Jeg
har genoprettet de delte mapper.
Firewalls er disablet på begge maskiner. Den stationære kører NAV2007.
Jeg synes jeg kan erindre noget med en service, der skulle aktiveres,
men hvilken?

På forhånd tak

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 05-08-07 15:44

On Sun, 5 Aug 2007 15:29:30 +0200, "Reno Raines" <No.mails@for.me>
wrote:
> [...]
>WinXP. Efter reinstal. på den stationære kan jeg ikke komme ind i de
>delte filer på den stationære fra den bærbare, men det virker fint den
Jeg har været ude for nøjagtig den samme oplevelse og den samme
tåbelige Windows fejlmelding, som ender med den sædvanlige dumme frase
'kontakt din administrator!'
Mit VNC program kunne derimod godt se den anden maskine og åbne dens
filer, men Windows kunne altså ikke.
Hvis du søger i 'Google' efter alle ordene
'name is not accessible. You might not have permission to use this
network resource' så finder du 1.550.000 lidelsesfæller, men næppe
nogen løsning.

Jeg opgav og lavede en nyinstallation en gang til. Så virkede det!
Det er nok en bug i Windows.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Reno Raines

Dato : 05-08-07 21:33

Tak for svaret, men jeg fandt selv løsningen på mit problem:

Kontrol panel-> Administrative Tools -> Local security policy ->
Security Options -> Accounts: Limit local use of blank passwords to
console logon only (konti: begræns brugen af tomme adgangskoder for
lokale konti til logon fra konsollen). Sidstnævnte ændres til "Disabled"
og alt fungerer.

MVH

RR

Fra : K

Dato : 11-08-07 14:09

"Reno Raines" <No.mails@for.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> only (konti: begræns brugen af tomme adgangskoder for lokale konti til
> logon fra konsollen). Sidstnævnte ændres til "Disabled" og alt fungerer.

Er der ingen, der anvender danske udgaver af Winbøvs længere?
Har du de danske terminologier for de menu-punkter, du lige har nævnt?

Mvh.

Fra : ebbe

Dato : 11-08-07 14:36

K wrote:
> "Reno Raines" <No.mails@for.me> skrev i en meddelelse

> Er der ingen, der anvender danske udgaver af Winbøvs længere?
> Har du de danske terminologier for de menu-punkter, du lige har nævnt?

Lige et løst skud fra hoften.
K kan dine problemer ligge i brugerkonti uden password?
Jeg vil umiddelbart gætte på at disse indstillinger ikke er til at ændre i
xp home, så hvis det er det der er problemet, så giv din(e) konti
passwords.
du kan sætte maskinen til at starte op uden passwordsangivelse i
(start->kør) control userpasswords2
--
ebbe

Fra : K

Dato : 11-08-07 15:12

"ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> passwords.
> du kan sætte maskinen til at starte op uden passwordsangivelse i

Jo, min administrator-konto kører med password.
Takker alligevel for muligheden. :)
Derimod har jeg en mulig del af problemet.
I 'Netværkssteder' er der ude til venstre et menupunkt, der hedder 'Vis
Arbejdsgruppecomputere'. Det link reagerer slet ikke.

Jeg leder stadig efter mulige løsningsmodeller. Men søger jeg på nettet over
netværk, XP og Vista, så er der et væld af links.
Der er mange, der har problemer med at få XP og Vista til at kommunikere
sammen.
Der er dog også links på nettet skrevet af pc-folket med fingrene i netværk,
som vejleder. Der er dog forskellige vejledninger, hvilket kan virke
forvirrende.
Efter at have forsøgt både den i Hjælp og Support beskrevne fremgangsmåde og
den på nettet skrevne, så mister man troen på, at det skal kunne lykkes.
Faktisk tror jeg, at min XP er syg. Jeg forsøgte i går at køre en 'fsc
/scannow', som da også går i gang, men den spørger efter min XP-pro-CD,
hvilket er besyndeligt, for det er kun en XP-Home edit., der er installeret.
Og de filer, mest dll-filer, den vil have, eksisterer ikke på CD'en.

Jeg overvejer at opgradere til Vista Home Premium, så de to kører på ens
OS'er.
Alternativet, som også, jeg var inde på tidligere, var en NAS. Den ville jeg
haft under alle omstændigheder.
En genial opfindelse. Jeg har kig på en Synologi 106j.
Hvis nogen har erfaring med en sådan net-fætter, vil jeg meget gerne høre
mere. Pro og cons..
Gerne anbefalinger af andre modeller til hjemmebrug.. helst med mulighed for
iTunes.

Mvh.