NAS server på nettet ?
Fra : Brother Tuck

Dato : 05-08-07 13:35

Jeg har netop købt en lille NAS server ALL6200. Jeg har tilsluttet den til
min switch og kørt installationsprogrammet. Desværre har jeg stadig ikke
adgang til den. Når jeg trykker på iconet på skrivebordet forsøger den at
åbne en side det hedder http://10.0.0.102/ , men den kan ikke åbnes. Er der
en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-08-07 13:45

On 5 Aug., 14:34, "Brother Tuck" <h...@mail.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> åbne en side det hedderhttp://10.0.0.102/, men den kan ikke åbnes. Er der
> en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt ?

For det første skal der en router til, som sættes til adsl
forbindelsen. Sådan at du holder internettet i et net, og dit private
net for sig selv.

Når du sætter den til en switch der er sat til adsl modem, har du sat
den på internettets net, og din netdisk skal derfor have en IP adresse
fra TDC. Hvis din netdisk for en Ip fra TDC, har alle i hele verden
adgang til din netdisk hvis den ikke er sikret.

Det nytter ikke at bruge en lokal ip adresse som 10.0.0.102, hvis din
egen computer har en offenlig Ip adresse fra TDC.

Fra : Brother Tuck

Dato : 05-08-07 17:16

ok, det forstod jeg desværre ikke så meget af. Jeg har nu sat all6200
direkte til een af de 4 porte på min router.
Igen forsøger programmet at åbne http://10.0.0.102/

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-08-07 17:27

Brother Tuck <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev 2007-08-05:
> ok, det forstod jeg desværre ikke så meget af. Jeg har nu sat all6200
> direkte til een af de 4 porte på min router.
> Igen forsøger programmet at åbne http://10.0.0.102/

Jeg formoder du bruger windows.

start -> kør/run -> cmd -> ipconfig /all

Vil give hvilet ip# din windows maskine har.

For at din windows maskine skal kunne se din NAS skal de ligge i samme
net til at starte med. Så lad os sikre os at de gør det.

Gør ovenstående og skriv hvad ip# på din windows maskine er.

Thomas
--
In the 60's people took acid to make the world weird. Now the world is
weird, people take prozac to make it normal.

Fra : Brother Tuck

Dato : 05-08-07 17:41

jeg har sagt et screendump i dk.binaer

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-08-07 18:16

Brother Tuck <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev 2007-08-05:
> jeg har sagt et screendump i dk.binaer

Der kan jeg ikke være med. Bruger sunsite og har ikke binære grupper.

Thomas
--
98% of us Americans are hard-working people. It's the other 2% that
give us a bad reputation. Then again, we did elect them.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 07-08-07 08:16

Brother Tuck skrev den 05-08-2007:
> jeg har sagt et screendump i dk.binaer
>

> "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

Din PC er på et net med IP 192.168.1.0, NAS'en er på et helt andet net,
nemlig 10.0.0.0. Hvis dit interne LAN er 192.168.1.0, skal din NAS have
en IP der passer på det net, altså noget der starter med 192.168.1.x.
Du kan temmelig sikkert skifte IP på NAS'en med det software der fulgte
med til den. Ellers må du hooke en PC direkte på NAS, og vel og mærke
en PC med en IP der befinder sig på 10.0.0.0.