Visning af sider på hovedsiden
Fra : Mads Bjerre Solberg

Dato : 03-08-07 14:32

Hej Allesammen,

Jeg er helt forvirret over det her programmering...

Jeg er ved at lave en website for en basketklub og mit problem
består i at jeg ikke ved hvordan man får siderne til at dukke op
i "vinduet" på hovedsiden... Min Side består af en Hovedside og
så 8 andre undersider såsom nyhedsside, holdside, resultatside
osv...

Jeg bruger Expression Web til at lave den i...

Så ville høre om der er nogle der kan henvise mig steder hvor det
står MEGET udførligt? for er min første gang nogensinde jeg har
prøvet det her...

Mads Solberg

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-07 14:46

Mads Bjerre Solberg skrev:

> Jeg er helt forvirret over det her programmering...

For at præcisere:

Når man skriver HTML og CSS, så programmerer man ikke. Det mest
præcise er at sige at man skriver HTML /CSS.

Hvis man benytter et programmeringssprog, programmerer man.

Til dit problem:

Det du ønsker, kan laves med SSI (Server Side Include) eller
programmeres i et serverside-sprog som f.eks. PHP.

Jeg har lavet en demo af en løsning som jeg selv har kodet i PHP.
Du kan se demoen her:

   http://bertel.lundhansen.dk/webdesign/menu.php?

og der er adgang til hele koden.

Systemet genererer en side fra bunden hver gang, men da den er
lavet så den anbringer menuen og overskriften på samme sted hver
gang, ser det ud som om kun indholdet skifter.

--
Bertel

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-08-07 16:19

Den Fri, 03 Aug 2007 13:31:53 +0000 skrev Mads Bjerre Solberg:

> [...]
>
> Så ville høre om der er nogle der kan henvise mig steder hvor det
> står MEGET udførligt? for er min første gang nogensinde jeg har

Hvis det er første gang overhovedet, at du skal lave html, er det vel ikke
smart at starte med et website til en klub/virksomhed. Det svarer til at
skulle lære at tale Kinesisk, og så starte med at rejse til Kina.
Lav dig først nogle små forsøg, det lærer du en masse af.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Børge Jensen

Dato : 03-08-07 23:06

On 3 Aug., 17:18, Karl Erik Christensen
<karlerik@_NULL_ranunkelvej.com> wrote:

> Lav dig først nogle små forsøg, det lærer du en masseaf.

Hvorfor bruger du UTF-8 i dine indlæg? Når man ser dem med Outlook
Express, er det helt umuligt at læse, de danske karakterer ser
underlige ud.

--
Børge

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-08-07 00:10

Den Fri, 03 Aug 2007 15:05:54 -0700 skrev Børge Jensen:

> Hvorfor bruger du UTF-8 i dine indlæg? Når man ser dem med Outlook
> Express, er det helt umuligt at læse, de danske karakterer ser
> underlige ud.

Jamen det er da også en stor fejl - som hermed er rettet.
Jeg mener bare, at hvis jeg ser mine egne indlæg i Outlook, er der da
ingen problemer, men jeg checker nu.
Tak fordi du gjorde mig opmærksom på problemet.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-08-07 00:17

> [...]

> Hvorfor bruger du UTF-8 i dine indlæg? Når man ser dem med Outlook
> Express, er det helt umuligt at læse, de danske karakterer ser

Hov - kom vist til at vælge 8859-2.
Detter er med 8859-1 håber det er "bædre" - øøøh

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-08-07 02:20

Den Sat, 04 Aug 2007 01:53:37 +0200 skrev Allan Vebel:

> Nej, du skriver fortsat med utf-8.

Sådan, nu skulle det være ordnet.
Hvem fånan ku' vide at det skal sættes både ved læsning og skrivning - øøøh