/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Koda og Ringetoner...
Fra : Izeqb


Dato : 08-07-01 01:37

Sad lige og surfede på nettet, og ville lige downloade en ringetone.
Så ser jeg at mange af mine yndlings sider er stoppet med at udsende
ringetoner, pga. at Koda vil opkræve en afgift for dette...

Stopper de aldrig?

// Hjalte

 
 
Devast8or (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 08-07-01 02:02

Nej. De kører på duracell :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Izeqb <izeqb@secret.dk> wrote in message
news:cnafkts0mj6dg0fq5jobc9gq1bg9gv4av8@4ax.com...
> Sad lige og surfede på nettet, og ville lige downloade en ringetone.
> Så ser jeg at mange af mine yndlings sider er stoppet med at udsende
> ringetoner, pga. at Koda vil opkræve en afgift for dette...
>
> Stopper de aldrig?
>
> // Hjalte



Jonas Koch Bentzen (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 08-07-01 07:46

Izeqb wrote:

> Sad lige og surfede på nettet, og ville lige downloade en ringetone.
> Så ser jeg at mange af mine yndlings sider er stoppet med at udsende
> ringetoner, pga. at Koda vil opkræve en afgift for dette...
>
> Stopper de aldrig?

Nej. De onde, onde komponister, der er så frække at kræve betaling for det,
de laver, stopper aldrig.

Det koster så vidt jeg ved ikke noget at bruge ringetonemelodier, der er
over et vist antal år (70? 100?) gamle, så I kan stadig få jeres åndssvage,
tinnitusfremkaldende udgaver af Beethoven og Mozart på jeres mobiltelefoner.

--
Jonas Koch Bentzen

Bertel Lund Hansen (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-07-01 08:53

Jonas Koch Bentzen skrev:

>Det koster så vidt jeg ved ikke noget at bruge ringetonemelodier, der er
>over et vist antal år (70? 100?) gamle,

Ophavsretten bortfalder 70 år efter at indehaveren er død.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

MADS POULSEN (12-07-2001)
Kommentar
Fra : MADS POULSEN


Dato : 12-07-01 13:51


"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> Nej. De onde, onde komponister, der er så frække at kræve betaling for
det,
> de laver, stopper aldrig.
betaling.. for 100 bip lyde? det er en ringetone vi taler om! egentlig burde
man få penge for at have en musikers sang som tone, da man jo faktisk laver
reklame for dem.
og ja, så kan vi sige at vi også må spille mp3?ere højt på strøget, for det
er jo reklame.. men nej. det er deres direkte musik. En ringetone er ikke
noget de selv har lavet. en person har siddet foran sin comp og komponeret
disse bip-bip lyde, så det lyder ligesom deres melodi, og det er jo meget
fedt. Men penge for det? nej tak.

Mads.




Bertel Lund Hansen (12-07-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-07-01 15:58

MADS POULSEN skrev:

>betaling.. for 100 bip lyde? det er en ringetone vi taler om! egentlig burde
>man få penge for at have en musikers sang som tone, da man jo faktisk laver
>reklame for dem.

Helt enig. Vi bør også have penge for at trække i Wranglers
bukser, bo i murerens hus, cykle på MBC's cykler, benytte
Lifetecs computere, traske rundt i Jacoforms sko og spise Faktas
kartofler.

Vi trænger i virkeligheden til en større omlægning af hele
samfundsøkonomien.

>en person har siddet foran sin comp og komponeret
>disse bip-bip lyde

Nej. "Komponere" om musik betyder at man finder på melodien. At
andre eftergør den - på instrumenter eller bippende apparater -
er ikke at komponere, men at kopiere.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ukendt (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-10-01 19:53

On Sun, 08 Jul 2001 08:45:36 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Izeqb wrote:
>
>> Sad lige og surfede på nettet, og ville lige downloade en ringetone.
>> Så ser jeg at mange af mine yndlings sider er stoppet med at udsende
>> ringetoner, pga. at Koda vil opkræve en afgift for dette...
>>
>> Stopper de aldrig?
>
>Nej. De onde, onde komponister, der er så frække at kræve betaling for det,
>de laver, stopper aldrig.
>
>Det koster så vidt jeg ved ikke noget at bruge ringetonemelodier, der er
>over et vist antal år (70? 100?) gamle, så I kan stadig få jeres åndssvage,
>tinnitusfremkaldende udgaver af Beethoven og Mozart på jeres mobiltelefoner.
>
>--
>Jonas Koch Bentzen

Ha ha YOU ROCK! :)

Steen Pedersen (06-10-2001)
Kommentar
Fra : Steen Pedersen


Dato : 06-10-01 04:24

De skal også snart have penge hvis du fløjter en melodi
på gaden, eller synger i brusebadet




--
Posted from gw-it.mobilix.net [212.97.206.26]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Bertel Lund Hansen (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-07-01 08:33

Izeqb skrev:

>Sad lige og surfede på nettet, og ville lige downloade en ringetone.
>Så ser jeg at mange af mine yndlings sider er stoppet med at udsende
>ringetoner, pga. at Koda vil opkræve en afgift for dette...

>Stopper de aldrig?

Årsagen er kun indirekte at Koda har reageret. Den direkte årsag
er at komponisten skal leve af sin musik, og han har bedt Koda om
at forsvare sine lovsikrede rettigheder. Det stopper han nok ikke
med så længe han står sulten ud af sengen hver morgen.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Palle (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 08-07-01 14:16

> Årsagen er kun indirekte at Koda har reageret. Den direkte årsag
> er at komponisten skal leve af sin musik, og han har bedt Koda om
> at forsvare sine lovsikrede rettigheder. Det stopper han nok ikke
> med så længe han står sulten ud af sengen hver morgen.

Men hvornår kan man risikere at blive opkrævet et beløb når
man går på gaden og fløjter "Der står et billed' af dig på mit bord"?

Jeg synes nu også man er nået grænsen for griskhed når man vil tage penge
for en ringetone på en telefon!



Jonas Koch Bentzen (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 08-07-01 14:51

Palle wrote:

> Men hvornår kan man risikere at blive opkrævet et beløb når
> man går på gaden og fløjter "Der står et billed' af dig på mit bord"?

Hvis man synger på gaden, udgiver man ikke sangen (som i tilfældet med
ringetoner), og man opfører heller ikke rigtigt en koncert.

--
Jonas Koch Bentzen

www.CRAZYNIGHT.dk (08-07-2001)
Kommentar
Fra : www.CRAZYNIGHT.dk


Dato : 08-07-01 14:56

Og synger man på gaden........er man i HVERT fald også selv ude om det *G*

--

:] Have a smiley day!

Kenneth Lund Petersen

70 22 72 99 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer

75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion
"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
news:9i9ogo$q60$4@news.cybercity.dk...
> Palle wrote:
>
> > Men hvornår kan man risikere at blive opkrævet et beløb når
> > man går på gaden og fløjter "Der står et billed' af dig på mit bord"?
>
> Hvis man synger på gaden, udgiver man ikke sangen (som i tilfældet med
> ringetoner), og man opfører heller ikke rigtigt en koncert.
>
> --
> Jonas Koch Bentzen



Hans-Jacob (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Hans-Jacob


Dato : 08-07-01 14:55

Jeps...
Som Knappen til at søge efter mp3'ere så oftest er præget med: Fuck Koda...
Jeg tror mere KODA tænker På Panasonic GD93 osv. der kan optage ringetonen
ved at du sætter din yndlings sang på anlægget skruer lidt op og placerer
din telefon 10-20 cm fra højttaler enheden og optager din ringetone....
Men almindelige Ringetoner vil da være griskt at okræve beløb for (ligesom
Dingelink/VIC/TDC gør :( griskt)


--
Mvh.
Hans-Jacob Møgelmose
www.xr2.subnet.dk



Izeqb (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Izeqb


Dato : 08-07-01 20:13


>Jeg tror mere KODA tænker På Panasonic GD93 osv. der kan optage ringetonen

høh høh, smart....meget smart

Bertel Lund Hansen (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-07-01 09:01

Palle skrev:

>Men hvornår kan man risikere at blive opkrævet et beløb når
>man går på gaden og fløjter "Der står et billed' af dig på mit bord"?

Det er personlig brug, og det er tilladt.

>Jeg synes nu også man er nået grænsen for griskhed når man vil tage penge
>for en ringetone på en telefon!

Hvordan kan det være grisk at tage penge for den vare man har
produceret, og hvis værdi man skal leve af?

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Niels Teglsbo (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 09-07-01 01:31

Izeqb <izeqb@secret.dk> wrote:

> Så ser jeg at mange af mine yndlings sider er stoppet med at udsende
> ringetoner, pga. at Koda vil opkræve en afgift for dette...

Kan man ikke kalde det et citat?

Ophavsretsloven:
§ 22. Af et offentliggjort værk er det tilladt at citere i
overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af
formålet.

Men "god skik" er jo et meget løst begreb.

> Stopper de aldrig?

Nej, engang i mellem tror jeg næsten firmaer kun er lavet for at tjene
penge.

--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste