Stakkels lille mis!
Fra : lh

Dato : 03-08-07 10:44

På min tur til byen her til morgen ser jeg en lille killing sidde på
fortovet uden for et hus. Der er noget galt ud alene fra måden den sidder
på. Min tanke var den var blevet ramt af en bil, så jeg vender om og stopper
og ser en lille killing i en ynkelig forfatning. Ind til husejeren og
spørger om det er deres killing. Nej, det er det ikke, men de havde godt set
den havde holdt til ved huset en 3 dage, men de havde jaget den væk!!!
Jeg sagde så at jeg tog den med og kørte den til dyrlægen og det var de
selvfølgelig taknemmelig for!!!
Da jeg får killingen op i favnen og rigtig kigger den efter, er den bestemt
ikke kørt ned, men ved at dø af sult. Den er hverken snottet eller andet og
har store forskræmte runde øjne i det afmagrede hoved. Den er SÅ
underernæret og afkræftet at det er NU der skal gribes ind. Jeg ved mine
dyrlæger vil sige aflivning, så jeg har taget killingen med hjem for at give
den en chance. Den er så afkræftet at den dårligt kan stå på benene. Så
afkræftet at den ikke sanser at være bange for de andre katte og min hund
eller mig. Jeg har allieret mig med en dyrlæge via telefonen og fået råd om
væske og sådan. Men jeg kan godt høre de mener at den bør aflives! Og måske
lykkedes det mig heller ikke at få den op igen, men allerede nu efter det
første væske med sprøjte og den har dog lappet lidt A/D i sig så er der liv
i de små øjne og den har selv søgt maden nu. Mit gæt er at den er mellem 2
og 3 måneder og vejer 600 g! Hver en knogle kan mærkes i den, det arme lille
dyr. Den er fyldt med loppeekskrementer som jeg har taget det værste af med
en tættekam og den er alt for lille/mager til en loppekur, så det må komme
når den er kommet sig. Jeg håber det lykkedes mig at få den "op" igen, men
ved jo ikke om den på andre måder har taget skade af mangel på mad. Væske
har den nok fået lidt af pga. alt det regn der er kommet. Jeg tror bestemt
ikke det er en vildkat.
Det er en trefarvet skøn lille killing og jeg har - forhåbentlig - en der
vil have den hvis og når den klare det her.
Bare lige en lille fredagshistorie jeg ville dele med jer.
Jeg har det så skidt med at finde sådan et lille pus og godt ved at gøre
noget. Hvor længe har den siddet på det fortov, hvor fodgængere og cyklister
køre lige ved siden af, uden nogen gør noget?!

mvh

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-08-07 11:00

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
..
> [...]
> noget. Hvor længe har den siddet på det fortov, hvor fodgængere og
> cyklister køre lige ved siden af, uden nogen gør noget?!

Åh, lh, hvor bliver jeg glad ved at læse dit indlæg! Du handlede lige efter
mit hjerte, og jeg kan sige med sandhed, at jeg havde gjort det samme.

Og så en trefarvet lille kat :) Jeg er rigtig glad for at høre, at du har en
"aftager" til killingen, for jeg er vild med trefarvede misser og savner
stadig min Rasmis, der var en sådan, men men men ... jeg har fire katte og
to store hunde på 95 m2, så jeg skal ikke have flere dyr, skal ikke have
flere dyr, skal ikke have flere dyr......

Rigtig meget held og lykke med den lille mis, jeg håber sådan, at den klarer
skærene under din kærlige pleje.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-07 10:58

> [...]
> noget. Hvor længe har den siddet på det fortov, hvor fodgængere og
> cyklister køre lige ved siden af, uden nogen gør noget?!

suk..arme lille kræ!
Godt at du tog den med hjem og forhåbentligt får den på toppen igen, gad
vide hvad den har været ude for..

Jeg begriber heller ikke, at folk kan lukke øjnene for sådanne åbenlyse
skæbner...

Held og lykke, og klap på skulderen over at du reagerede!

Mvh. Marie

Fra : Siri

Dato : 03-08-07 11:05

> [...]
cyklister
> køre lige ved siden af, uden nogen gør noget?!

Kære Lene
Hvor er det godt, at du rykkede ud!
Man bliver helt dårlig af at læse om den lille stakkel!
Nu kan den jo have gemt sig, ene og bange, og først søgt frem i lyset i
yderste nød - og så er det jo en Guds lykke, at den fandt dig!
Kæmpe bravo til dig....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-08-07 11:40

In news:46b2f8cd$0$8690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
lh <com@comhere.dk> typed:
> [...]
> gøre noget. Hvor længe har den siddet på det fortov, hvor
> fodgængere og cyklister køre lige ved siden af, uden nogen gør

Hej Lene.

Det er altså lige til at tude over. Hvor er du dog en dejlig pige.

Det var vist i sidste øjeblik at nogen fik øje på den lille stakkels
mis. Jeg krydser alt hvad der kan krydses for at din kærlige omsorg
må bære frugt. Stor stor respekt for dig.

Min egen lille Mini er jo også en Tortie, og de små flerfarvede
misser er rigtigt smukke. Håber at du finder en ny slave til hende,
det bliver nok ikke så svært, for der er *mange* der er meget
betagede af en mis med sådanne aftegninger. Held og lykke med det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anette

Dato : 03-08-07 11:44

lh wrote:
> Jeg har det så skidt med at finde sådan et lille pus og godt ved at
> gøre noget. Hvor længe har den siddet på det fortov, hvor fodgængere
> og cyklister køre lige ved siden af, uden nogen gør noget?!

Dejligt at du tager dig af den - og jo ufatteligt at der er folk der bare
kan ignorere sådan et lille pus.
Den skal nok klare sig, den lille. De småstørrelser har en utroligt
livsvilje.

For ca 1½ år siden sad en lille ca 4 mdr gammel killing, i samme forfatning,
op ad vores hoveddør en tidlig morgen. Vildt afmagret som en lille skindpose
med knogler i, snottet, øjenbetændelse, lopper og det hele.
Chulo, som han hedder, bor her stadig, er en tyrannisk bølle, der muler alt
og alle hvis han kan komme afsted med det.

Held og lykke med den lille

/ Anette
www.philana.dk

Fra : .:M:.

Dato : 03-08-07 11:47

lh wrote:
> [...]
> lykkedes mig at få den "op" igen, men ved jo ikke om den på andre
> måder har taget skade af mangel på mad. Væske har den nok fået lidt

Der er en vis risiko for at den har taget skade på de indre organer,
herunder leveren, og at dens fordøjelsessystem måske har taget skade. Kan du
evt. få en af dyrlægerne til at kigge forbi og undersøge den stakkels
killing (egentligt skal den have taget en blodprøve, men det bliver nok
svært) ?
Hvis de indre organer mm har taget irreversibel skade, er det nok bedst ikke
at lade den lide mere, men jeg kan godt forstå du handler som du gør. Jeg
synes nu alligevel, at en dyrlæge skal tilse den hurtigst muligt, specielt
for at øge dens chancer for at overleve.
Lad os håbe den lille killing klarer det.

/M

Fra : lh

Dato : 03-08-07 12:12

".:M:." <dont.even@bother.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> specielt for at øge dens chancer for at overleve.
> Lad os håbe den lille killing klarer det.

Kort update.

Jeg er med på den ikke skal lide, og den skal nok blive undersøgt af en
dyrlæge hvis jeg kan se det ikke går den rigtige vej. Men lige nu syntes jeg
den skal have fred.
Den har lappet A/D i sig og den har fået vand med salt og sukker af mig med
en sprøjte gennem munden. Den er "afloppet" så godt jeg nu kan. At der kan
være så mange lopper på så lille et kræ er ubegribeligt, men jeg siger jer,
den NØD DET. Og da jeg nåede maven var der lige lidt energi til at ville
danske lidt med poterne til min hånd og kammen. Den er stadig svag
selvfølgelig, men nu er der liv i øjnene og ørene og hovedet bliver vendt
mod mig når jeg kommer til den. Og er flyttet ud i en solvarm udestue og
NYDER varmen og der var lige et lille spind til mig også da jeg afloppede
den. Og den har brugt bakken da jeg satte den ud på den, både til stort og
småt og en fin normal mave, så lidt mad må den have fået når der kommer
noget ud.
Så lidt mere energi er der kommet i den allerede, men det vil jo tage lidt
tid.
Nu om et par timer skal jeg på arbejde og er væk 5 timer ca men da må den så
være dækket ind med vand lige inden jeg køre og kommer i et rum alene uden
hund og andre katte. Ikke at de gør den noget, men alligevel, den er ny i
huset så alene skal de ikke være sammen.
Det blev alligevel en lang update!

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-08-07 12:29

> [...]
> uden hund og andre katte. Ikke at de gør den noget, men alligevel, den er
> ny i huset så alene skal de ikke være sammen.

hej igen Lene (lh)

herligt med en dugfrisk update, og jeg synes, at det lyder til at gå den
rigtige vej.
Den må jo have været et sted, når den forstår at bruge kattebakken. Når der
er normaltudseende afføring, fungerer dens fordøjelsessystem tilsyneladende.
Så jeg er enig med dig i, at den lige her og nu har allermest brug for ro og
fred og god ernæring, fremfor en akut tur til dyrlægen.

Pøj pøj med den lille. Jeg glæder mig til at høre mere om den.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ragna

Dato : 03-08-07 13:37

Hvor er det dejligt at høre den rørende beretning om den lille killing, der
fik hjælp af en ægte dyreven i sidste øjeblik.
Det lyder rigtig godt, at der allerede er kommet liv i øjnene, og at der var
kræfter til et lille spark med bagbenene.
Ubegribeligt, at folk kan få sig til bare at jage den væk, når den så
åbenlyst har haft brug for hjælp.
Når den er kælen og vant til kattebakke, kunne det tyde på, at den ved et
uheld er kommet hjemmefra og ikke har været i stand til at finde hjem, men
desværre kan den jo også være sat ud af hårdhjertede og egoistiske ejere,
der ikke gider den mere.
Lad os endelig høre nærmere om hvordan det går med den lille.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Nynne Hansen

Dato : 03-08-07 16:23

<snip>
Hvor længe har den siddet på det fortov, hvor fodgængere og cyklister
> køre lige ved siden af, uden nogen gør noget?!
>
> mvh
>
> lh

DU er en helt i mine øjne, og jeg tilslutter mig jubelkoret

Mange tanker til dig og lillemissen, fingre og poter krydses her i Valby for
at den kommer til hægterne igen!

Kh Nynne & troldene