Flytte Kontakter fra mobil til pc
Fra : Tina

Dato : 01-08-07 08:13

Nu har jeg fået PC suite installeret på min pc - og når
jeg tilslutter BT kan jeg osse få overført sms'erne og alle mine kontakter.
Men når jeg slukker bt'en, så kan jeg ikke finde sms'erne og kontakterne på
min pc !?
Hva skal jeg gøre, for at de forbliver på pc'en ? Det er jo i tilfælde af
evt tyveri af tlf, at jeg vil bruge denne funktion.... Mvh Tina

Fra : Jubii

Dato : 01-08-07 13:19

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg fået PC suite installeret på min pc - og når
> jeg tilslutter BT kan jeg osse få overført sms'erne og alle mine
> kontakter.

Hvilken funktion i pc suite bruger du til det?

> [...]
> Hva skal jeg gøre, for at de forbliver på pc'en ? Det er jo i tilfælde af
> evt tyveri af tlf, at jeg vil bruge denne funktion.... Mvh Tina

Så vidt jeg ved kan du kun overføre kontakter og beskeder ved at benytte
sikkerhedskopieringen.
Du gemmer sikkerhedskopien enten på default eller en mappe og filnavn du
selv bestemmer, samt gemmer en logfil på skrivebordet.
Hvis du så skal geninstallere hele møllen eller dele deraf, så bruges samme
funktion men blot geninstallering.
Du kan også dobbeltklikke på filen f.eks. "sikkerhedskopi.nbu" på den plads
du gemte den på.

Hvad skal du se siden du vil finde det du har gemt?
Bare husk at tage en sikkerhedskopi i ny og næ så kopien er opdateret så kan
du flytte det over på en ny mobil når du vil. Husk dog at ikke alle mobiler
er kompatible med den fil der er gemt, men køber du en tilsvarende mobil så
kan kontakter og beskeder gendannes på den.

Fra : CL

Dato : 01-08-07 15:17

Jubii wrote:

> Så vidt jeg ved kan du kun overføre kontakter og beskeder ved at
> benytte sikkerhedskopieringen.

Nu ved jeg ikke hvad PC suite du bruger men min version
kan du både gemme og redigere kontakter samt sms
Jeg har lagt et billede i dk.binear af hvordan den version jeg har ser ud.
Carsten

Fra : Jubii

Dato : 01-08-07 17:25

"CL" <DD@DD.DD> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke hvad PC suite du bruger men min version
> kan du både gemme og redigere kontakter samt sms
> Jeg har lagt et billede i dk.binear af hvordan den version jeg har ser ud.
> Carsten

Jeg bruger samme, eller version 6.84 og de har vel set sådan ud i mands
minde efterhånden.
Men problemet med at ikke kunne se sine kontakter og beskeder på pc når der
ikke er forbindelse til mobilen forstår jeg ikke.
Når jeg åbner en besked f.eks. så har jeg 3 muligheder for at behandle den,
svar, videresend, og rediger. Under filer er "gem ctrl-s" ikke mulig.
Hvordan skal man så kunne se sine kontakter og beskeder når de ikke kan
gemmes? Eneste mulighed jeg kan se er at tilslutte mobilen og så se det
hele.
Jo de gemmes i sikkerhedskopieringen, men den fil kan man nok ikke kikke i
med en teksteditor og se noget fornuftigt.
En anden mulighed for at gemme kontakter m.m. er at benytte ZYB.

Fra : CL

Dato : 01-08-07 17:46

Jubii wrote:
> [...]
> behandle den, svar, videresend, og rediger. Under filer er "gem
> ctrl-s" ikke mulig. Hvordan skal man så kunne se sine kontakter og

Stil dig på den øverste kontakt og marker den scroll så ned på den nederste
og tryk så på venstre shift knap samtidig med at du trykker på venstre
musetast
så er alle markeret.
Høreklik så på musen og vælg kopier.
Nu kan du så gå ind i en vilken som helst mappe og så sætte dem ind
og vupti de er kopierede.
Carsten

Fra : Jubii

Dato : 01-08-07 13:24

> [...]

er kompatible med den fil der er gemt, men køber du en tilsvarende mobil så
kan kontakter og beskeder gendannes på den.

Her er hvad tekstfilen siger om gendannelse f.eks.
Følgende indhold kan kopieres til andre telefonmodeller:
- 13 kontakter
- 1 kalenderelementer
- Tekstbeskeder
- MMS-beskeder
- Bogmærker
- 31 brugerfiler fra gallleriet (0.30 MB)

Filer der er kopibeskyttede kan ikke gendannes. (logisk)