/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Spærring stjålet telefon
Fra : Jørgen Andersen


Dato : 30-07-07 22:34

Forleden fik min datter stjålet hendes forholdsvis nye telefon.
Det er selvfølgelig surt i sig selv, men jeg er lidt rystet over,
at tilsyneladende er der ingen myndigheder der er interesseret
i at gøre noget for, at denne telefon ikke kan bruges.

Jeg var ellers af den opfattelse, at man via IME-nummeret gik
ind og lavede en blokering som gjorde telefonen ubrugelig, men
der er måske ikke kutyme længere ?

Telefonen blev stjålet i Sverige, men det svenske politi ønsker
ikke IME-nummeret og det danske vil slet ikke røre ved sagen.

Telia vil heller ikke gøre noget, men de skal dog roses for at
lukke for kortet med det samme.

Hvis ovenstående er normal procedure ved tyveri at mobiltelefoner
kan jeg da godt forstå de er eftertragtet bytte.

Mvh


 
 
Anders (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-07-07 05:16

En lille rettelese, det hedder et IMEI nr. og ikke IME nr.

At Telia ikke går ind og spærrer telefonen på IMEI nr. er bare endnu et
bevis på Telia's useriøsitet.
Du får ikke noget ud af at kortet bliver spærret, for er en telefon stjålet,
så taget man bare SIM kortet ud, og sætter et andet i.

Meget hænger jo også sammen med at, så længe man kan få en mobil til 1,- (m.
abb.), så er der ingen politi der gider at gøre noget ved det, da det ikke
kan betale sig.

Havde man bare været lidt seriøs nogle af stederne, så havde man fået
spærret telefonen via dens IMEI nr, det ville hjælpe.

A




"Jørgen Andersen" <joergen_ilse@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
news:46ae593d$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Forleden fik min datter stjålet hendes forholdsvis nye telefon.
> Det er selvfølgelig surt i sig selv, men jeg er lidt rystet over,
> at tilsyneladende er der ingen myndigheder der er interesseret
> i at gøre noget for, at denne telefon ikke kan bruges.
>
> Jeg var ellers af den opfattelse, at man via IME-nummeret gik
> ind og lavede en blokering som gjorde telefonen ubrugelig, men
> der er måske ikke kutyme længere ?
>
> Telefonen blev stjålet i Sverige, men det svenske politi ønsker
> ikke IME-nummeret og det danske vil slet ikke røre ved sagen.
>
> Telia vil heller ikke gøre noget, men de skal dog roses for at
> lukke for kortet med det samme.
>
> Hvis ovenstående er normal procedure ved tyveri at mobiltelefoner
> kan jeg da godt forstå de er eftertragtet bytte.
>
> Mvh
>



Andersen [3650] (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 31-07-07 07:34

"Anders" <XXX@XXX@XXX.XXX> skrev i en meddelelse
news:46aeb776$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Havde man bare været lidt seriøs nogle af stederne, så havde man fået
> spærret telefonen via dens IMEI nr, det ville hjælpe.
>
Jeg syntes at huske noget med noget IMEI tool
der kunne give telefonen ny IMEI nummer.
Hvis det er tilfældet så kan det jo være ligemeget
med at spærre via IMEI.
Ret mig hvis jeg tager fejl, det var blot noget jeg
så dengang jeg fiflede med lidt unlock af min tlf.
Følgende googling siger dog jeg har ret
http://www.google.dk/search?hl=da&q=IMEI+change&meta=



Carsten \(H\) (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 31-07-07 07:44


"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i meddelelsen
news:f8ml3t$4jj$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Anders" <XXX@XXX@XXX.XXX> skrev i en meddelelse
> news:46aeb776$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Havde man bare været lidt seriøs nogle af stederne, så havde man fået
>> spærret telefonen via dens IMEI nr, det ville hjælpe.
>>
> Jeg syntes at huske noget med noget IMEI tool
> der kunne give telefonen ny IMEI nummer.
> Hvis det er tilfældet så kan det jo være ligemeget
> med at spærre via IMEI.
> Ret mig hvis jeg tager fejl, det var blot noget jeg
> så dengang jeg fiflede med lidt unlock af min tlf.
> Følgende googling siger dog jeg har ret
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=IMEI+change&meta=

Ja den er go nok, bare ulovlig men god nok!

De her tyve, som bevist går efter mobiltelefoner, er jo tyve fra dele af
verden, hvor man er ligeglad mned imie spæring, som østen, afrika osv.

Carsten


Bertel Lund Hansen (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-07-07 11:54

Carsten (H) skrev:

> De her tyve, som bevist går efter mobiltelefoner, er jo tyve fra dele af
> verden, hvor man er ligeglad mned imie spæring, som østen, afrika osv.

.... Danmark, Tyskland osv.

Nævn mig et land hvor man tager IMEI-spærring seriøst.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Henrik Stidsen (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-07-07 17:04

"Carsten \(H\)" <no@mail.thanks> wrote in
news:46aeda5c$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja den er go nok, bare ulovlig men god nok!

Hva er det ulovligt i et ændre IMEI nummeret?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Jean (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-07-07 21:26

Henrik Stidsen skrev:
> Hva er det ulovligt i et ændre IMEI nummeret?

Jeg kan umiddelbart ikke finde noget på at det er ulovligt.

Men som mange gør opmærksom på, på diverse fora, så er den eneste grund til
at ændre IMEI vel at man har noget at skjule.

Jeg ved også at sender du en mobil til værkstedet, hvor det orginale
IMEI-klistermærke er fjernet, så vil værkstedet ofte ikke røre ved mobilen,
da der så kan være ændret på IMEI.

Mvh Jean.



Carsten \(H\) (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 01-08-07 16:40


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns997EB7DA6D048news.hs235.dk@130.225.247.90...
> "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks> wrote in
> news:46aeda5c$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Ja den er go nok, bare ulovlig men god nok!
>
> Hva er det ulovligt i et ændre IMEI nummeret?

Det kan bedst sammenlignes med steld nummer i en bil.


Henrik Stidsen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-08-07 19:36

"Carsten \(H\)" <no@mail.thanks> wrote in
news:46b0a960$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:

>>> Ja den er go nok, bare ulovlig men god nok!

>> Hva er det ulovligt i et ændre IMEI nummeret?

> Det kan bedst sammenlignes med steld nummer i en bil.

Ja, men det er ikke et stelnummer i en bil - jeg kan ikke se hvad der
skulle gøre det ulovligt at ændre IMEI nummer. Det er heller ikke ulovligt
at ændre serienummeret på din brødrister...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

H.H. (01-08-2007)
Kommentar
Fra : H.H.


Dato : 01-08-07 21:48


"Henrik Stidsen"
> Ja, men det er ikke et stelnummer i en bil - jeg kan ikke se hvad der
> skulle gøre det ulovligt at ændre IMEI nummer. Det er heller ikke ulovligt
> at ændre serienummeret på din brødrister...

--


Det skal nok nærmere betragtes som en nummer-plade på en bil. (
Registrerings nr. )

Og det går jo nok ikke lige at lave den om

Det næste er så at kunne vælge et 'ledigt' IMEI nummer til telefonen
man skulle ønske at ændre IMEI nummer på.

Mvh
Henrik



Henrik Stidsen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-08-07 22:49

"H.H." <autophone@c.dk> wrote in
news:46b0f177$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

>> Ja, men det er ikke et stelnummer i en bil - jeg kan ikke se hvad der
>> skulle gøre det ulovligt at ændre IMEI nummer. Det er heller ikke
>> ulovligt at ændre serienummeret på din brødrister...

> Det skal nok nærmere betragtes som en nummer-plade på en bil. (
> Registrerings nr. )

> Og det går jo nok ikke lige at lave den om

Nej for det er der lovgivet omkring. Det er der ikke om IMEI nummeret.

> Det næste er så at kunne vælge et 'ledigt' IMEI nummer til telefonen
> man skulle ønske at ændre IMEI nummer på.

Der kan måske med lidt god vilje komme på tale at man forstyrrer det
offentlig telefonnet hvis man vælger et IMEI nummer der allerede er i brug
OG det giver problemer.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Anders (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-07-07 08:08

Det er mig bekendt,ulovligt at ændre på et IMEI nr.

At man så reelt kan gøre det, er en anden ting.

A
"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:f8ml3t$4jj$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Anders" <XXX@XXX@XXX.XXX> skrev i en meddelelse
> news:46aeb776$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Havde man bare været lidt seriøs nogle af stederne, så havde man fået
>> spærret telefonen via dens IMEI nr, det ville hjælpe.
>>
> Jeg syntes at huske noget med noget IMEI tool
> der kunne give telefonen ny IMEI nummer.
> Hvis det er tilfældet så kan det jo være ligemeget
> med at spærre via IMEI.
> Ret mig hvis jeg tager fejl, det var blot noget jeg
> så dengang jeg fiflede med lidt unlock af min tlf.
> Følgende googling siger dog jeg har ret
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=IMEI??&meta=
>



Jean (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-07-07 08:59

Anders skrev:
> Det er mig bekendt,ulovligt at ændre på et IMEI nr.

Ja, det er ulovligt... at stjæle er også ulovligt, så spørgsmålet er hvor
mange skrubler tyven har.

Mvh Jean.



Anders (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-07-07 09:00

Det må være tyvens eget problem, folk kan bare passe ordentligt på deres
ting.

A

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
news:46aeeba9$0$93481$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Anders skrev:
>> Det er mig bekendt,ulovligt at ændre på et IMEI nr.
>
> Ja, det er ulovligt... at stjæle er også ulovligt, så spørgsmålet er hvor
> mange skrubler tyven har.
>
> Mvh Jean.
>



Jean (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-07-07 09:48

Anders skrev:
> Det må være tyvens eget problem, folk kan bare passe ordentligt på deres
> ting.

Du misforstod mig. Hvis tyven først har stjålet en mobil, så er han nok
ligeglad med om at flashe et nyt IMEI er ulovligt...

Og så skal du vist læse lidt her:
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Mvh Jean.



Anders (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-07-07 09:58

Sikkert !

A

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
news:46aef74f$0$93959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Anders skrev:
>> Det må være tyvens eget problem, folk kan bare passe ordentligt på deres
>> ting.
>
> Du misforstod mig. Hvis tyven først har stjålet en mobil, så er han nok
> ligeglad med om at flashe et nyt IMEI er ulovligt...
>
> Og så skal du vist læse lidt her:
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> Mvh Jean.
>



Andersen [3650] (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 31-07-07 10:29

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
news:46aef74f$0$93959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Og så skal du vist læse lidt her:
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
>

Det forstår Anders ikke.
Carsten (H) har også forsøgt at lære ham.
Jeg er først selv lige (for få dage siden) blevet
klar over hvad ham Anders står for. Men bare
på de få dage har Anders gjort sig meget
bemærket i min bevisthed. Faktisk så meget at
killfilteret er ved at blive støvet af



Anders (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-07-07 10:40

Smid mig da endelig der, har min. 10 andre mail adr. jeg kan bruge....

A

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:f8mvc7$8je$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
> news:46aef74f$0$93959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Og så skal du vist læse lidt her:
>> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>>
>>
>
> Det forstår Anders ikke.
> Carsten (H) har også forsøgt at lære ham.
> Jeg er først selv lige (for få dage siden) blevet
> klar over hvad ham Anders står for. Men bare
> på de få dage har Anders gjort sig meget
> bemærket i min bevisthed. Faktisk så meget at
> killfilteret er ved at blive støvet af
>



Jean (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-07-07 13:19

Anders skrev:
> Smid mig da endelig der, har min. 10 andre mail adr. jeg kan bruge....

Det indlæg der var ikke for smart.
Det vil sige at du med fuld overlæg ikke overholder reglerne.

Jamen, hvis Anders er så stort et problem, så skal vi bare være nok der
kontakter Anders udbyder, så bliver hans internet (eller hans fars) lukket.

Mvh Jean.



Bertel Lund Hansen (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-07-07 13:50

Jean skrev:

> Jamen, hvis Anders er så stort et problem, så skal vi bare være nok der
> kontakter Anders udbyder, så bliver hans internet (eller hans fars) lukket.

Nej, det gør det ikke. Det er stort set umuligt i dag at få
lukket en internetforbindelse på baggrund af netiketteproblemer.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jean (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-07-07 15:47

Bertel Lund Hansen skrev:
> Nej, det gør det ikke. Det er stort set umuligt i dag at få
> lukket en internetforbindelse på baggrund af netiketteproblemer.

Hmm, det ved mange, men håbet var at Anders ikke gjorde, men det ødelagde
du...

Dømt ud fra http://fiduso.dk/ , så burde du "fange den"...

Mvh Jean.



Carsten \(H\) (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 31-07-07 16:42


"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i meddelelsen
news:46af037a$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Smid mig da endelig der, har min. 10 andre mail adr. jeg kan bruge....

Tillykke!

Carsten


Carsten \(H\) (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 31-07-07 16:41


"Jean" <ask@me> skrev i meddelelsen
news:46aef74f$0$93959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Og så skal du vist læse lidt her:
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Det kan du godt glemme, det forstår han ikke!

Carsten


Jean (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-07-07 21:16

Carsten skrev:
> Det kan du godt glemme, det forstår han ikke!

Jeg tror faktisk godt Anders forstår det, men han vil nok bare ikke agere
derefter... måske fordi han er 15 år og stadigvæk er lidt trodsig. Det skal
nok blive bedre med årene.

Mvh Jean.



Andersen [3650] (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 01-08-07 11:30

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
news:46af985a$0$47922$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg tror faktisk godt Anders forstår det, men han vil nok bare ikke agere
> derefter... måske fordi han er 15 år og stadigvæk er lidt trodsig. Det
> skal nok blive bedre med årene.
>
Nå men så kan man jo altid pille ham ud af
killfilteret om 15 år. Så er der en chance for
at han er ved at være voksen.



Carsten \(H\) (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 31-07-07 07:42


"Anders" <XXX@XXX@XXX.XXX> skrev i meddelelsen
news:46aeb776$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> En lille rettelese, det hedder et IMEI nr. og ikke IME nr.
>
> At Telia ikke går ind og spærrer telefonen på IMEI nr. er bare endnu et
> bevis på Telia's useriøsitet.

Nu er det jo ikke Telias opgave at spære telefonen på IMEI nr. men en opgave
for Politiet, i forbindelse med en andmeldelse om tyveri.


> Du får ikke noget ud af at kortet bliver spærret, for er en telefon
> stjålet, så taget man bare SIM kortet ud, og sætter et andet i.

De får det ud af det, at tyven ikke kan misbruge deres telefon regning.


> Meget hænger jo også sammen med at, så længe man kan få en mobil til 1,-
> (m. abb.), så er der ingen politi der gider at gøre noget ved det, da det
> ikke kan betale sig.

Fis!
Hvis telefonen var stjålet i Danmark og det dermed var en sag for det Danske
politi, så har jeg da oplevet at Telefonen bliver spæret og jeg har da
personligt også oplevet at politiet er troppet op i min butik med en
telefon, for at finde frem til ejeren, flere gange, bla. for hitte gods.

Men da tyveriet er begået i Sverige, så er det jo ikke en sag for dansk
Politie.

Og igen, det er utroligt som folk smider om sig med deres mobiltelefoner og
er hendsyns løde med dem, så de bliver stjålet i stor stil og Politiet er
helt sikkert ved at drukne i sager om bortkommende mobiltelefoner, så den
slags sager er nedprioteret for langt vigtiger sager.

Carsten


Jean (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-07-07 09:02

Carsten skrev:
> Og igen, det er utroligt som folk smider om sig med deres mobiltelefoner
> og er hendsyns løde med dem, så de bliver stjålet i stor stil og Politiet
> er helt sikkert ved at drukne i sager om bortkommende mobiltelefoner, så
> den slags sager er nedprioteret for langt vigtiger sager.

Præcis! Og det er godt at politiets sparsomme resurser ikke bliver brugt på
mobiltelefoner.

Ja, det er mega træls, når den slags sker (ofte sker det for de samme
personer igen, og igen, da de, som du skriver, er skødesløse...)

Jeg har 7-9-13 aldrig fået stjålet en mobil. Jeg har den altid i lommen, så
tyven skal være noget fræk for at stjæle den...

Hvis jeg en sjælden gang efterlader den i bilen, så bliver den gemt under
noget, eller lagt i handskerummet.

Mvh Jean.



Brian G. Pedersen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Brian G. Pedersen


Dato : 01-08-07 07:59


>Jean skrev" <ask@me> skrev i en meddelelse
>news:46aeec84$0$93806$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Og igen, det er utroligt som folk smider om sig med deres mobiltelefoner
> Hvis jeg en sjælden gang efterlader den i bilen, så bliver den gemt under
> noget, eller lagt i handskerummet.

Har en gang fået stjålet en mobil af en lomme tyv, men det ville politiet
ikke gøre noget ved "de havede ikke tid til den slaks småsager".

Hvad an går at "gemme" telefonen i bilen så pas på med der kan blive over 60
grader i en lukket bil og det er ikke ligefrem sundt for telefonen

mh
Brian



Jean (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 31-07-07 09:03

Jørgen Andersen skrev:
> Telefonen blev stjålet i Sverige, men det svenske politi ønsker
> ikke IME-nummeret og det danske vil slet ikke røre ved sagen.

Hvordan skete tyveriet?

Mvh Jean.



Bertel Lund Hansen (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-07-07 11:57

Jørgen Andersen skrev:

> Forleden fik min datter stjålet hendes forholdsvis nye telefon.
> Det er selvfølgelig surt i sig selv, men jeg er lidt rystet over,
> at tilsyneladende er der ingen myndigheder der er interesseret
> i at gøre noget for, at denne telefon ikke kan bruges.

Det står værre til med politiets tidsmæssige ressourcer end mange
forestiller sig.

Min søster fandt nogle efterladte tyvekoster i deres bil som
havde været stjålet. Hun var meget omhyggelig med at bruge
handsker og putte dem i en pose så der kunne tages fingeraftryk.
Betjenten der tog imod dem viste ikke samme omhu og lagde dem hen
i en stor bunke. Da hun spurgte, svarede han at de skam ikke har
tid til at tjekke fingeraftryk.

Det danske politi bruger mere tid opå skrivearbejde end på
patruljering og efterforskning.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste