Flytte musik fra CD til M.tlf.
Fra : Jama

Dato : 29-07-07 12:35

Er ikke sikker på om det er den rigtige news. gr. Problemmet er, hvordan
flytter man musik fra CD til en SonyErikson W 810 i, bruger man "Sony
Ericsson PC Suite" eller et andet program og nr. skal vel Grabbes først? Jeg
skal hjælpe en kammerat.
Mvh.Jama

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-07 13:10

Jama skrev:

> [...]
> Ericsson PC Suite" eller et andet program og nr. skal vel Grabbes først? Jeg

Til at grabbe numre fra en cd bruger jeg to gode programmer. Med
ExactAudioCopy (EAC) laver jeg en WAV-kopi af nummeret.

   http://exactaudiocopy.de/

Derefter 'pakker' jeg det om til MP3 med CD-Extract (CDex):

   http://www.pcworld.dk/download/78/1444

Det sidste program kan i princippet gøre det i ét hug (man skal
vist nok hente et plugin), men EAC er bedst til kopieringen, og
det tager cirka lige lang tid.

Til at behandle lydfilerne (f.eks. klippe dem ned hvis de er
lange) bruger jeg Audacity.

   http://www.pcworld.dk/download/35/1392

Til at overføre resultatet til min mobil (SE K700i) bruger jeg en
USB-klods med blåtand og det medfølgende program.

CDex og Audacity er helt gratis, og EAC er gratis til
ikke-kommerciel brug.

Hvis du skal have hjælp til programmerne, skal du nok spørge i
dk.teknik.lyd. De er måske ikke lige at gå til, men de er heller
ikke svære at bruge.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 29-07-07 13:54

Bruger ExactAudioCopy som Bertel også bruger.
Det kan det hele, både rippe CD og konvertere til eks. MP3 i et hug.

Hvis du vil lave filerne om til MP3, skal du have installeret en LAME
encoder, begge programmer kan hentes gratis på nettet - søg evt. via Google.

Fra : John

Dato : 29-07-07 14:15

Jama skrev:
> [...]
> Ericsson PC Suite" eller et andet program og nr. skal vel Grabbes først? Jeg

Brug iTunes og rip musikken i fx 128 kbit/s AAC. Det svarer fint til MP3
i 256 kbit/s.

Herefter er det bare at gå igang med S/E's sløve Disc-2-Phone program.

Mvh

John

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-07-07 19:44

John wrote:

> [...]
> i 256 kbit/s.
>
> Herefter er det bare at gå igang med S/E's sløve Disc-2-Phone program.

Jeg forstår slet ikke at folk vil benytte disc-2-phone og andre
programmer. Jeg åbner bare telefonen som et alm. drev og smider musikken
derover i.

Mht at først rippe til wav og så til mp3, så lyder det meget omstændigt
i mine ører. Jeg benytter Easy CD-DA Extractor som ripper til mp3
direkte - uden ekstra plugins eller whatever.

Mikael

Fra : Jama

Dato : 29-07-07 20:00

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mine ører. Jeg benytter Easy CD-DA Extractor som ripper til mp3 direkte -

Jeg takker for alle de svar, som jeg har fået. Jeg er ikke særlig godt inde
i disse ting, men dit svar lyder til, at være forholdsvis let at gå til, det
prøver jeg først. Men selvfølgelig vil jeg kigge alle svarene og mugligheder
an, jeg må prøve mig frem, endnu engang Tak.
Mvh.Jama

Fra : John

Dato : 29-07-07 19:59

Mikael Schøler skrev:

> Jeg forstår slet ikke at folk vil benytte disc-2-phone og andre
> programmer. Jeg åbner bare telefonen som et alm. drev og smider musikken
> derover i.

Jeg er også helst fri. Jeg sætter MS-kortet i kortlæseren og kopierer
musikken direkte over på det. Jeg kan dog ikke huske om det også
fungerer på W810.

> Mht at først rippe til wav og så til mp3, så lyder det meget omstændigt
> i mine ører. Jeg benytter Easy CD-DA Extractor som ripper til mp3
> direkte - uden ekstra plugins eller whatever.

Tja... nu giver Easy CD-DA Extractor mig bekendt ikke mulighed for at
rippe til AAC. Desuden foretrækker jeg at musikken ligger i samme niveau
lydmæssigt, så det giver sig selv.
Og da jeg i forvejen har det meste musik lagt ind på computeren som APE
er der ikke meget ekstraarbejde i det.

Mvh

John

Fra : Mikael Schøler

Dato : 30-07-07 20:19

John wrote:

> Jeg er også helst fri. Jeg sætter MS-kortet i kortlæseren og kopierer
> musikken direkte over på det. Jeg kan dog ikke huske om det også
> fungerer på W810.

Det gør det.

> [...]
> lydmæssigt, så det giver sig selv.
> Og da jeg i forvejen har det meste musik lagt ind på computeren som APE

Jeg formoder Jama ville have det i mp3 og ikke AAC, derfor foreslog jeg
Easy CD-DA. :)

Mikael