Video til 6280
Fra : 2mbola@gmail.com

Dato : 28-07-07 10:54

Da jeg er fra 50'erne og ikke noget tlf. geni er der så ikke en
behjælpelig sjæl som kan lære mig at få video fra min pc til min tlf.
Hvilke formater virker etc.
PS.: Har 2GB miniSD
Fru Thomsen

Fra : Anders

Dato : 28-07-07 11:08

Dit video ting skal konverteres til et format der hedder 3GP.

Til det skal du finde et program der hedder noget i stil med 3gp converter.
Programmet er med stor sansynlighed ikke gratis, men du kan være heldig at
finde en prøver version.

Til selve overførslem kan du enten bruge bluetooth el. et datakabel.
Vedr. bluetooth, der skal du have fat i en USB bluetooth dongel, som skal i
en ledig USB port, i den forbindelse, skal der nok installeres noget
medfølgende software.

Hvis du køber et datakabel, så vil jeg gætte på, at du kan bruge Nokia's PC
Suite. Hvis du ikke har programmet, så kan det hentes på Nokia's hjemmeside.

Husk lige på at mobiler, sluger strøm, når der bluetooth og afspilles musik
mm.

Håber det kan hjælpe dig på vej...

Fra : Peter

Dato : 28-07-07 12:05

Hej.

Tillad mig at klippe diverse sluder ud, så det brugbare står tilbage.....

> Til selve overførslen kan du bruge et datakabel.

- ja ja, du kan også bruge bluetooth, men da film (og film stumper) normalt
fylder en del, så er denne mulighed ikke relevant....... (Det tager
simpelthen for lang tid med BT...)

Ellers er en flashkortlæser et rigtig godt alternativ til både datakabel og
bluetooth mv.......
- bare vælg en der understøtter dit flash-kort, men det gør de fleste multi
kort læsere idag....
Eks. en billig NorthQ "19 in 1" el.lign......

En anden ting du vinder med en kort-læser er at du ikke får brug for speciel
software til at overføre filerne med til telefonen når de er
konverteret......

--
Peter

Fra : Brian Lucas

Dato : 28-07-07 14:03

Brug det medfølgende datakabel og tilslut tlf. til en usb-port.
Nokia's PC Suite har et program der hedder vis multimedie,
som er en mediaplayer til de mest gængse formater,
som også formatere til det passer til tlf.

Brian Lucas.

Fra : Ped

Dato : 28-07-07 17:26

2mbola@gmail.com skrev:
> Da jeg er fra 50'erne og ikke noget tlf. geni er der så ikke en
> behjælpelig sjæl som kan lære mig at få video fra min pc til min tlf.
> [...]

Du kan bruge dette program:

http://www.erightsoft.com/SUPER.html

som kan konvertere mellem en hel masse formater - og det er gratis!
Som Anders nævnte skal din video konverteres til 3gp format - og selv
indenfor det format er der forskel mellem telefonmærkerne, men Super
hjælper dig med at vælge den rigtige.

Anders har allerede nævnt hvordan du får videoen over på telefonen. Jeg
bruger selv Nokia PC Suite, og det virker udmærket. Men da mit USB kabel
ikke er godt bruger jeg Bluetooth til overførslen. Det virker også
udmærket, tager bare lidt længere tid.

M.v.h.

Jens L. Pedersen (selv fra 50'erne...)
Nokia 6280