fri tale og 5000 sms`er 500 mms`er til 499~
Fra : Snuden

Dato : 27-07-07 17:36

http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/tale/mest_sms/shaker_extreme/index.aspx

Umiddelbart ser det da tillokkende ud. Bemærk der er ingen opkaldsafgift,
kun opkaldsforsøgsafgift på 25 øre. Er det ikke noget der rykker i enhver
med hang til stort forbrug

Snuden

Fra : Anders

Dato : 27-07-07 18:02

Det er sgu da lidt dyrt eller hvad.

TDC's MaxSMS+ abb koster kun 99,-

Så er der snakken ved siden af, men den kan sagtens holdes på under 400,-

Fra : Snuden

Dato : 27-07-07 19:14

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
> Det er sgu da lidt dyrt eller hvad.
>
> TDC's MaxSMS+ abb koster kun 99,-
>
> Så er der snakken ved siden af, men den kan sagtens holdes på under 400,-

Måske, men tdc`s maxsms+ er dyrt at bruge til tale. Sonofons tilbud er til
STORforbrugere...

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 27-07-07 20:12

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i meddelelsen
> Det er sgu da lidt dyrt eller hvad.
>
> TDC's MaxSMS+ abb koster kun 99,-
>
> Så er der snakken ved siden af, men den kan sagtens holdes på under 400,-

Du er da helt ved siden af, det lever jo langt fra op til det der bliver
talt om her.

Fra : Peter

Dato : 28-07-07 11:36

Hej.

> Så er der snakken ved siden af, men den kan sagtens holdes på under 400,-

Hvordan kan du så lige udtale dig om det ??
- ved du simpelthen at han ikke kan snakke 48 timer/md ??
- eller kan han finde nemt andre der ligger under 13,8 øre/min ??
400/(48x60)

--
Peter

Fra : Snakee

Dato : 28-07-07 03:55

Fri, 27 Jul 2007 18:36:27 +0200 skrev Snuden følgende på hovedet af en
knappenål:

> http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/tale/mest_sms/shaker_extreme/index.aspx

En stor omgang fup og fusk igen fra Sonofon (folkene der blandt andet
bragte os begrænset tale og skulle have penge for det samtidig"

> Umiddelbart ser det da tillokkende ud.

Det synes jeg overhovedet ikke det gør

> Bemærk der er ingen
> opkaldsafgift, kun opkaldsforsøgsafgift på 25 øre.

Jeg har regnet lidt på det. Hvis vi ser bort fra de 5000 smser (som du kan
få for 99 kr pr md. hos telmore) ser regnskabet således ud

De kalder det snak ad libitum men det er fusk: Det er nemlig snak med
grænse. Grænsen ligger på 48 timer på en måned så minutprisen kan
umiddelbart regnes ud som følger.

48 timer * 60 minutter = 2880 minutter

2880 minutter / 499 kr = 5,77 pr minut

5,77 kr i minuttet synes jeg er URIMELIGT dyrt. Hvor er det dog typisk
Sonofon at diske op med sådan en gang dyrt lort.

Hvis vi regner prisen for 5000 smser med bliver det helt vildt. Antager vi
at det er nogenlunde samme produkt som ubegrænset sms hos telmore (det er
kun 5000 du må sende med Sonofon men du kan sende lige så mange du vil hos
Telmore) så er prisen 99

Så ser regnskabet ud som følger

5000 SMS = 99 kr
48 timer / 60 = 2880 minutter
2880 minutter / 400 kr = 7,20 kr i minuttet

Døm selv

En gang Sonofon, aldrig mere Sonofon.

> Er det ikke noget der
> rykker i enhver med hang til stort forbrug

Jo, i tarmsystemet og maveregionen

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Poul Erik

Dato : 28-07-07 09:05

> 2880 minutter / 499 kr = 5,77 pr minut
>
> 5,77 kr i minuttet synes jeg er URIMELIGT dyrt. Hvor er det dog typisk
> Sonofon at diske op med sådan en gang dyrt lort.

Det er da minutter pr. krone - ikke kroner pr. minut du skriver om.

Mvh. - Poul E.

Fra : Lars Christensen

Dato : 28-07-07 09:31

On 28 Jul 2007 02:54:50 GMT, Snakee <ingen@mail.tak> wrote:

> [...]
>
>De kalder det snak ad libitum men det er fusk: Det er nemlig snak med
>grænse. Grænsen ligger på 48 timer på en måned så minutprisen kan

Hmm 2880 minutter * 5,77 kr pr minut = 16617,60
Så dit regnestykke holder ikke helt :)
Hvis du siger: 499 kr / 2880 minutter så får du et mere rigtig
resultat nemlig 0,17 i minuttet.
Du skal bare bytte om på tæller og nævner.

> [...]
>
>5000 SMS = 99 kr
>48 timer / 60 = 2880 minutter
>2880 minutter / 400 kr = 7,20 kr i minuttet

Samme fejl som ovenstående.

Fra : Peter

Dato : 28-07-07 11:39

Hej.

> Du skal bare bytte om på tæller og nævner.

Ja, og så lige trække 99.- fra som jo alligevel skulle bruges på SMS ved
andre selskaber.....
- så altså 400/2880=13,89 øre/min hvilket er rimeligt billigt.......
HVIS MAN ALTSÅ UDNYTTER ALLE 48 TIMER....

--
Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-07-07 12:55

Peter skrev den 28-07-2007 12:38:
> [...]
> - så altså 400/2880=13,89 øre/min hvilket er rimeligt billigt.......
> HVIS MAN ALTSÅ UDNYTTER ALLE 48 TIMER....

Det er da ufattelig, at man er så øre-fiskeret hvad angår telefonregninger.

Se dog på totalerne istedet!

Hvad koster 48 timers tale, 5000 sms'er og 500 MMS'er ved andre selskaber?
Derudover: husk opkaldsafgifterne (også kaldet: entrebilletter som skal
betales uanset om du får noget for det eller ej).

PS: Jeg flytter til bibob i samme øjeblik, der bliver åbnet for
porteringer! Goodbye MobiOralia.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter

Dato : 28-07-07 13:33

Hejsa....

> Det er da ufattelig, at man er så øre-fiskeret hvad angår
> telefonregninger.

> PS: Jeg flytter til bibob i samme øjeblik, der bliver åbnet for
> porteringer! Goodbye MobiOralia.

Så hvorfor flytte ??

--
Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-07-07 13:50

Peter skrev den 28-07-2007 14:32:
> Hejsa....

> Så hvorfor flytte ??

Fordi bibob ikke har opkalds(forsøgs)afgifter.

Opkalds(forsøgs)afgifter kan man samligne med, at supermarkederne
forlanger entre.

Fra : Peter

Dato : 28-07-07 17:07

Hej.

> Fordi bibob ikke har opkalds(forsøgs)afgifter.

Det er stadig i de fleste tilfælde små-øre vi taler om, specielt når vi nu
ikke må være så "øre-fikseret" her i NG....

> Opkalds(forsøgs)afgifter kan man samligne med, at supermarkederne
> forlanger entre.

Næ, nærmere at sammenligne med at du fylder benzin på din bil, for så at
finde ud af at du alligevel ikke kan komme ud at køre, og du så ikke vil
have benzinen alligevel.....
- der vil det nok også koste et par kroner at få tankpasseren til at pumpe
benzinen tilbage i sin tank igen....
Og derudover har du jo også haft et benzin-forbrug, da du jo har holdt i
tomgang, indtil du ombestemte dig, da din kammerart som du skulle ud til
ikke var hjemme alligevel....

--
Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-07-07 20:07

Peter skrev den 28-07-2007 18:06:
> Hej.

> Det er stadig i de fleste tilfælde små-øre vi taler om, specielt når vi nu
> ikke må være så "øre-fikseret" her i NG....

Nope, jeg tænker på den totale udgift.
jeg bruger nok 30-40 kroner pr. måned på opkalds(forsøgs)afgifter.

Man må da gerne være øre-fikseret....men det som er reelt interessant er
den totale udgift pr. måned.

> Næ, nærmere at sammenligne med at du fylder benzin på din bil, for så at
> finde ud af at du alligevel ikke kan komme ud at køre, og du så ikke vil
> have benzinen alligevel.....

Sikke noget vrøvl.

Supermarkeds-analogien er perfekt, når jeg forsøger at foretage et
opkald (i supermarkedet: købe en vare) og det lykkedes for mig, så skal
jeg betale en opkaldsafgift (i supermarkedet: entre-billet eller kald
det: opstartsgebyr).
Men sandelig også, når opkaldet ikke gennemføres, så skal jeg stadig
betale (i supermarkedet: entrebilletten eller kald det....tja jeg ved
sgu hvad man kan samligne det med, når man betaler for noget men ikke
får noget for det)

> - der vil det nok også koste et par kroner at få tankpasseren til at pumpe
> benzinen tilbage i sin tank igen....

Supermarkeder har også faste udgifter. Husleje, strøm, personale som er
klar til at betjene mig, osv osv osv.

> Og derudover har du jo også haft et benzin-forbrug, da du jo har holdt i
> tomgang, indtil du ombestemte dig, da din kammerart som du skulle ud til
> ikke var hjemme alligevel....

Man må ikke have bilen i tomgang mens man tanker.

på jævnt dansk: din benzinstation-analogi halter.

Fra : Peter

Dato : 01-08-07 08:19

Hej.

> [...]
> betale (i supermarkedet: entrebilletten eller kald det....tja jeg ved
> sgu hvad man kan samligne det med, når man betaler for noget men ikke

Du har også haft et reelt forbrug med dit opkaldsforsøg, Nemlig det at du
har belastet både senderen, serverne og evt. et jordbaseret telefonnet, samt
op til flere tele-operatører......

Eller sagt på en anden måde:
Tankstanderen, tankpasseren og din bil der stod i tomgang indtil du opdagede
at du ikke skulle ud at køre for din ven var alligevel ikke "hjemme".....

*LOL*

At DagliBrugsen så dækker deres faste udgifter ind ved at du betaler mere
for varene, det gør det bare mere uigennemsigtigt og urimeligt for den
enkelte forbruger......

Skulle teleselskaberne hellere sætte minutprisen op med 15 øre/min ??
- det mener jeg ikke......

Iøvrigt har din Netto precis det samme, hvergang du køber en bærepose, så er
du ude i en overpris på posen på op imod 1000%, som er med til at dække de
faste udgifter sammen med overprisen på varene.......

--
Peter

Fra : Christian F

Dato : 28-07-07 10:34

"Snakee" <ingen@mail.tak> skrev i meddelelsen

> 5,77 kr i minuttet synes jeg er URIMELIGT dyrt. Hvor er det dog typisk
> Sonofon at diske op med sådan en gang dyrt lort.

haha hvad med at lære at regne ??????
Du har uden tvivl et problem med sonofon, men det er faktisk et fremragende
abonnement til storforbrugere af både minutter og sms.

Fra : Peter

Dato : 28-07-07 11:40

Hej.

> Jeg har regnet lidt på det.

- det var da godt at vide at du kun har "regnet lidt", man blev lige helt
urolig......

--
Peter

Fra : Snuden

Dato : 28-07-07 12:06

"Snakee" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 5000 SMS = 99 kr
> 48 timer / 60 = 2880 minutter
> 2880 minutter / 400 kr = 7,20 kr i minuttet

Ja, jeg gætter på, at du ikke er matematisk student....

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-07-07 22:19

Snakee wrote:
> 5000 SMS = 99 kr
> 48 timer / 60 = 2880 minutter
> 2880 minutter / 400 kr = 7,20 kr i minuttet

Lad os lige prøve at regne rigtigt, OG tage MMS'erne med i regnestykket..

499 per måned...

5000 SMS'er = 5000 * 20 øre (Sonofons SMS pris) = 1000 kroner
500 MMS'er = 500 * 2,50 kroner (Sonofons MMS Pris) = 1250 kroner
48 timers tale = (48 * 60) * 80 øre (Sonofon minutpris)= 2304 kroner

Alt i alt koster pakken efter normale takster 4554 kroner, mens de
sælger den for 499, altså 4055 kroner under normal prisen. Det må da
siges at være en rabat der vil noget.

Alt i alt ikke en helt dårlig pakke, såfremt man er i stand til at
udnytte det hele.

- Chano Andersen.
PS. Regnestykket var pænt opsat i min newsreader da jeg sendte indlægget.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 29-07-07 10:51

"Snakee" <ingen@mail.tak> skrev i meddelelsen

> En stor omgang fup og fusk igen fra Sonofon (folkene der blandt andet
> bragte os begrænset tale og skulle have penge for det samtidig"

? hvad havet du ellers forsillet dig???????????????+

> Det synes jeg overhovedet ikke det gør

Nej, men det er der så andre der gør, som kan regne!!!!!!!

> [...]
>
> 5,77 kr i minuttet synes jeg er URIMELIGT dyrt. Hvor er det dog typisk
> Sonofon at diske op med sådan en gang dyrt lort.

Ja du kan så IKKE regne, det er omkring 17 øre i minuttet.
Og hvis man fra regner 99 kr. for "fri" sms ala. Telmor, så er der 400 kr.
til snak også snakker vi KUN 14 øre pr. minut.

> [...]
>
> 5000 SMS = 99 kr
> 48 timer / 60 = 2880 minutter
> 2880 minutter / 400 kr = 7,20 kr i minuttet

Jeg har dømt, du kan ikke regne!
Desuden, hvor mange sender over 160 sms'er om dagen?
Så 5000 sms'er pr. mdr. passer de fleste fint og er lige så godt som fri
sms.

> En gang Sonofon, aldrig mere Sonofon.

Ja det må du jo om, men sådan som du regne, så er det jo kun dig selv du
snyder.

Carsten

Fra : Snakee

Dato : 28-07-07 03:56

Fri, 27 Jul 2007 20:14:17 +0200 skrev Snuden følgende på hovedet af en
knappenål:

> MÃ¥ske, men tdc`s maxsms+ er dyrt at bruge til tale. Sonofons tilbud er til
> STORforbrugere...

Ja af penge altså

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 29-07-07 03:23

Sat, 28 Jul 2007 10:30:58 +0200 skrev Lars Christensen følgende på hovedet
af en knappenål:

> [...]
> Hvis du siger: 499 kr / 2880 minutter så får du et mere rigtig
> resultat nemlig 0,17 i minuttet.
> Du skal bare bytte om på tæller og nævner.

UPS!!! Jeg har vidst været lidt træt. Kan godt se problemet nu.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 29-07-07 03:26

Sat, 28 Jul 2007 13:05:36 +0200 skrev Snuden følgende på hovedet af en
knappenål:

> Ja, jeg gætter på, at du ikke er matematisk student....

Nej det er jeg dog ikke men jeg regner ellers udmærket,
har bare været træt og har i den forbindelse fået byttet om på tallene.
Jeg beklager.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 29-07-07 03:33

Sat, 28 Jul 2007 23:18:31 +0200 skrev Chano Andersen følgende på hovedet
af en knappenål:

> Lad os lige prøve at regne rigtigt, OG tage MMS'erne med i regnestykket..

HUH ja jeg var træt. Havde fået byttet rundt på det

> Alt i alt koster pakken efter normale takster 4554 kroner, mens de
> sælger den for 499, altså 4055 kroner under normal prisen. Det må da
> siges at være en rabat der vil noget.

Ja de må være dybt desperate. Det laver bare ikke om på det faktum
at det er noget fup og fusk at kalde det ad libitum for det har INTET
med ad libitum at gøre men man er jo snart vant til at Snotofon direkte
skal lyve for at skaffe sig kunder. Enten er deres kunder fattesvage eller
mindre bemidlede hvis de ikke kan gennemskue det.

> Alt i alt ikke en helt dårlig pakke, såfremt man er i stand til at
> udnytte det hele.

Det er jo så spørgsmålet om man kan det med alle deres evindelige tekniske
nedbrud og mangler samt den rådne dækning de har.

> PS. Regnestykket var pænt opsat i min newsreader da jeg sendte indlægget.

Det stod fint her.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 29-07-07 22:01

Sun, 29 Jul 2007 12:05:09 +0200 skrev Carsten \(H\) følgende på hovedet af
en knappenål:

> SÃ¥dan noget lort at lukke ud!

Sååh?!

> Jeg gætter på at DU har tegnet et Fri Snak abo. ikke sat dig ind i
> tingene og ringet løs i tror om du ikke skulle af med mere end 400 kr.
> og så fået en regning der oversteg meget mere end 400 kr.!!! Det kan
> jeg sgu kun grine af, hvis det er tilfældet og sige at det er DIG som er
> et fjols!

Nej jeg har Telmore og jo jeg HAR faktisk sat mig ind i tingene. Det er
ikke folk som mig der falder i den slags ting.

> Sonofon siger ikke noget om ad libitum

Jeg gætter på at du er billist og ikke kommer på togstationer rundt
omkring i landet for der hænger STORE plakater hvor det står på nemlig.

> og de lyver ikke over for deres
> kunder eller for at skaffe sig kunder,

Ja de gør. De skriver snak ad libitum og det er løgn

> det behøver de ikke

Åbenbart. Det er ikke desto mindre det de gør og har gjort med andre
kampagner før.

> og deres
> kunder er IKKE fattesvage eller mindre bemidlede, men det virker som om
> Du er det, for det er vist tydeligt dig der har svært ved at gennemskue
> det.

Nej der er jeg ked af at sige at det nok er dig der er det. Det står
nemlig på deres reklamer med store fede bogstaver over det hele i
øjeblikket hvor jeg kommer ihvertfald og er ikke til at komme udenom.

> Igen noget være sluder fra din side.

Nej jeg snakker desværre af bitter erfaring. Jeg var kunde hos den for 5-6
Ã¥r siden og der var problemer med deres lort hver dag. Jeg kunne ikke
sende SMS fordi deres skide sms-central hele tiden gik ned. En gang jeg
tankede taletid kunne jeg godt ringe men ikke sende sms. Et opkald til
deres kunde3service (det kalder de det faktisk) afslørede at systemet ikke
havde opdateret en eller anden kode efter jeg havde tanket op. Det blev
dog løs. Når jeg kørte strækningen fra København til min by og sad og
snakkede kunne jeg blive afbrudt 5-6 gange på den korte tur (25 minutter)
efter jeg har fået telmore er der ingen problemer. Så jeg må indrømme at
jeg ikke har de aller bedste erfaringer med Snotofon.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 29-07-07 22:11

Sun, 29 Jul 2007 10:06:33 +0200 skrev Peter følgende på hovedet af en
knappenål:

> - først dette MED "regnefejlen":

Ja det var en dum sjuskefejl jeg fik lavet. Det beklager jeg også.

> Kan vi så historien ??
> - intet Sonofon gør er åbenbart godt nok til dig, enten er de for dyre,
> ellers er de desperarte, så hvad er historien, hvorfor havder du Sonofon
> ??

Ja det kan du godt. Jeg har lige postet den et andet sted her i tråden så
kig der

> *LOL*

Jeg synes overhovedet ikke der er noget at LOLle af hvis jeg skal være
helt ærligt. Jeg synes det er trist at man skal lyve og omgås sandheden
for at kunne lave et produkt man selv er stolt af. Det er virkelig en
falitærklæring synes jeg.

Telmore f.eks. behøver slet ikke at lyve om deres produkt. De har
priserne, minimumsforbruget og alt det der overhovedet kan give
overraskelser stående på forsiden og når de skriver ubegrænset mener de
ubegrænset og ikke bare et højt antal. Man ved hvad man går ind til og man
føler ikke at man bliver snydt som med Sonofons reklamer der villeder.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 29-07-07 22:22

Sun, 29 Jul 2007 11:51:08 +0200 skrev Carsten \(H\) følgende på hovedet af
en knappenål:

> Ja det må du jo om, men sådan som du regne, så er det jo kun dig selv du
> snyder.

Utroligt som man hænger sig i banaliteter herinde. Enhver kunne da se at
jeg bare havde fået byttet rundt på tallene. Det var bare træthed og et
øjebliks uopmærksomhed der gjorde det. Det har intet med om jeg kan regne
eller ej. Jeg regner faktisk. udmærket normalt men er man tilpas træt kan
alle lave fejl.

At andre så bare vil koge suppe på små ligegyldige fejltagelser for at
føre sig selv frem i denne verden er så en helt anden ting. Den slags folk
er der MANGE af på nyhedsgrupperne desværre. Utroligt at nogle virkelig
ikke er nået længere.

Jeg har i flere omgange erkendt den lille fejl og naturligvis er det ikke
så dyrt som jeg sagde men det er satdig noget pis at kalde det "ad
libitum" da der er tale om begrænsninger. Det har jeg set før fra Sonofons
side (og fra andre) og har også vendt det i sprogruppen ved den lejlighed.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 30-07-07 21:55

Mon, 30 Jul 2007 08:57:02 +0200 skrev Carsten \(H\) følgende på hovedet af
en knappenål:

> NÃ¥!
> Virker nu ikke sådan!

Det har du lov at synes men det stemmer bare ikke

> Ja jeg er og nej jeg har ikke set de reklamer.

SÃ¥ kan du se den her: http://www.geekness.dk/usenet2.jpg

Billedet er taget på Høje Taastrup station.
Jeg har med vilje ikke nedskaleret det, for at du kunne se det der stod med
små bogstaver også

> Hvad betyder ad libitum så?
> Det er et fremord og betyder Efter behag!

Korrekt

> Når dere feks. reklamers med spis hvad du kan ad libitum, så betyder det
> spis efter behag, altså så mget du løster

SÃ¥ sandt som det er sagt

> og der er som regle en tids
> grænse på 1-2 timer.

Jeg har aldrig oplevet at der var tidsgrænse på bortset fra på Norgesbåden
men det er nok mest fordi der så ellers ikke ville være plads til alle.

Nogle spiser meget andre lidt og normalt er systemet indrettet sådan at
der er kalkuleret med et hvis underskud (hvis folk gør brug af deres ret
til retteligt at spise så meget de vil) dette underskud udlignes fordi de
fleste kun spiser 2-3 portioner sådan at hvis man antager at de fleste
kun spiser 2-3 portioner så er der overskud til dem der VIRKELIG spiser
igennem. Det er ad libitum. Hvis man begynder at sætte grænser på så er
det ikke ad libitum mere. Det ligger i begrebet at det er "så meget man
lyster" og ikke "så meget du kan nå" så du er inde på.

> Sonofon ad libitum, skal forståes at du har en buffe feks. af taletid og
> sms, mms som du kan bruge efter behag i Max 48 timer og 5000 sms, 500
> mms. Lige som du KUN kan spise løs i 1-2 timer når man er ude og spise,

Så er det ikke "ad libitum" læs ovenover.

> der er altid begrænsninger,

Ikke hvis det skal være "ad libitum". Ingen af de efterhånden mange steder
jeg har spist har haft nogen som helst tidsgrænse for hvor længe jeg måtte
spise.

> så det er dig der ikke sætter dig ind i
> tingene

Det må jeg blankt afvise. Jeg beviser jo netop over for dig at jeg HAR sat
mig ind i tingene.

> og fornuftige mennesker kan sagens regne det ud

Hvad skal regnes ud - Ad libitum betyder "så meget du ønsker" og det er
ikke det de reelt sælger. Ad libitum kan ikke gradbøjes, enten er det
Ad libitum eller også er det IKKE ad libitum. Sonofon skriver at man kan
snakke så længe man vil (ad libitum) og det kan man ikke, så er det altså
løgn.

> og lige meget om
> der skulle være enkelte som dig, så er deres abo. stadig en rigtig god
> løsning til rigtig mange mennesker

Det er sikkert et fint tilbud, det tager jeg slet ikke stilling til, det
må være op til den enkelte om man vil nøjes med Skodafon men det jeg
reflektere over er at de åbenbart skal lyve og villede deres kunder
for at sælge deres lort. Det er f.eks. noget Telmore ikke har brug for at
gøre og de har mindst lige så meget (hvis ikke mere) success end Skodafon.

> og Sonofon har succes med det, så det
> taler for dig selv.

Tiggerne har også held med at tigge penge fra folk. Indbrudstyve har også
held med at bryde ind og stjæle alle folks værdigenstande og sælge dem til
hælere o.s.v o.s.v

MÃ¥let helliger ikke midlet. At Sonofon har success med at lyve over for
kunderne siger meget om både Sonofon og kunderne.

> Nej de har ikke, men hvis du er så sikker, så gå dog videre med det.

Ja det har jeg faktisk overvejet men besværret (og omkostningerne) er
desværre for stort for at køre en sag mod dem for falsk markedsføring.

> Nej det er dig, du forstår det ikke, men det gør fler tallet,

Hvornår er det blevet en kvalitetsfaktor at være en del af flertallet?
Flertallet af danskere kan f.eks. ikke finde ud af at stave korrekt, det
bliver da aldrig korrekt at stave forkert blot fordi man er en del af
flertallet, Hvem har bildt dig ind at flertallet altid er dem der
har ret?

> så jeg
> tror du er i særklasse og jeg nægter at tro at vi andre som udgøre
> støreste delen af befolkningen, skulle være mindre bemidlede.

Det er i hvertfald et kendt fænomen at rigtig mange ikke kan finde ud af
hvilket abonnement de skal vælge fordi de ikke kan gennemskue priser /
betingelser, ligeledes er det ret almindeligt kendt at mange slet ikke aner
hvad de betaler for deres abonnement / forbrug hos deres teleudbyder. Du
kan konkludere ud fra det hvad du vil.

Nu er det så blevet så almindelig at folk bare går rundt og er ligeglade
med at blive taget i r**** at bl.a. Sonofon, Telia og for den sags skyld
også 3 kan tillade sig at komme med direkte misvisende reklamer og
ovenikøbet slippe godt fra det samtidig.

> Det du siger kan ske for ALLE!
> NÃ¥r taletid bliver brugt helt ud, kan der sket at noget falder fra i
> HLR, har jeg oplevet før, sjældent men oplevet før.

Ja sikkert men det gør det bare ikke hvis man har valgt en udbyder der
har styr på tingene såsom TDC / Telmore

> Du kan opleve det samme med Telmor/TDC på andre strækninger,

Tja det er ikke sket for mig i nævneværdig grad. Det kan godt være
at min samtale er blevet afbrudt en enkelt gang i mellem men det er blevet
LANGT bedre efter jeg fik Telmore og nu sker det så sjældent at jeg ikke
holder styr på det længere.

> godt du har fundet
> hvad du skal bruge i Telmor, tillykke med det!

Tak for det.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 30-07-07 23:34

Sun, 29 Jul 2007 12:12:36 +0200 skrev Carsten Riis følgende på hovedet af
en knappenål:

> Jeg så en reklameplakat fra Sonofon på - så vidt jeg husker - Østerport
> station, hvor de med store bogstaver skrev Ad Libitum og en pris på
> 499 kroner
> Jeg går ud fra, at det er omtalte produkt, der var tale om.

Det har du også helt ret i, ja.

> Om kampagnen er stoppet ved jeg så ikke

Ikke det jeg ved af. Den er vel nærmest lige startet og plakaterne
hænger stadig bl.a. på Høje Taastrup station hvor jeg tit kommer.

Snakee