Overføre billeder fra mobiltelefon til pc,~
Fra : Kert Rats

Dato : 23-07-07 19:22

Kan nogen hjælpe med "Emne"?

Jeg har en stationær pc uden bluetooth, men kan jeg overføre billeder via et
kabel fra mobiltelefonen til pc'en?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Stefan Garvig

Fra : Anders

Dato : 23-07-07 19:46

Ja, det kan du sagtens, du skal bare sikre dig, at du har en ledig USB port.

Alt. er at købe en bluetooth dongle og smide i en ledig USB port.

De koster nogenlunde det samme, så det er op til dig selv, hvad du vil
bruge.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-07-07 19:39

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message
> Kan nogen hjælpe med "Emne"?
>
> Jeg har en stationær pc uden bluetooth, men kan jeg overføre billeder via
> [...]

Hej Stefan,

Det afhænger lidt af den telefon du har. Hvis der findes et USB-kabel eller
lignende til at forbinde telefonen til PC´en så kan du med stor
sandsynlighed.

De fleste mærker har noget software som følger med (eller kan downloades)
som kan udføre opgaven via kabel.

Mvh.

Martin

Fra : Peter

Dato : 23-07-07 20:19

Hej.

Ellers kan man også på mange telefoner (de fleste nye efterhånden) få
telefonen til at lægge billederne direkte ned på et flash-kort, og så siden
hen tage flash-kortet ud af telefonen og sætte det i en kort-læser som man
har tilsluttet til sin PC.....
- kortlæseren skal selvfølgelig være beregnet til det kort du har i
telefonen...

Fordelen ved dette, er at det går rigtig mange gange hurtigere (da det vil
kunne køre USB2.0), end både et usb-kabel og en bluetooth forbindelse.....
- der findes fortsat mange telefoner der i sig selv kun køre USB1,1, og ved
bluetooth, er man meget længere nede i hastighed......

Jeg gad ikke selv at vente på mine bluetooth forbindelser, når jeg skal
overføre billeder/musik, det er højst til noget små-data-overførsel som eks.
sms og opkald mv. at jeg bruger bluetooth....
- og selv et kabel i en telefon med USB1,1, glem det, så skal det ihvertfald
kun være ganske få billeder/melodier......

Men nok om det....
Nok så spændende er det hvilken telefon det er du tænker på at trække
billeder ud af......
- er det eks. en SonyEricsson, så kunne du kikke på programmet
MyPhoneExplorer.....

--
Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-07-07 20:11

Kert Rats skrev den 23-07-2007 20:21:
> Kan nogen hjælpe med "Emne"?
>
> Jeg har en stationær pc uden bluetooth, men kan jeg overføre billeder via et
> kabel fra mobiltelefonen til pc'en?
>

> Glæder mig meget til at høre fra jer.

Er der hukommelseskort til mobilen?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-07-07 11:42

"Kert Rats" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
>
> Jeg har en stationær pc uden bluetooth, men kan jeg overføre billeder
> via et kabel fra mobiltelefonen til pc'en?

Hvad med at fortælle hvad det er for en mobiltelefon ? Det gør det nemmere
for folk at hjælpe dig.

Hvorfor køber du ikke Bluetooth-dongle ? Sådan én koster da ikke mere end
et par hundrede kroner. Det eneste minus er at forbindelsen er noget langsom
via en sådan men til billeder er det som regel rigeligt med en
Bluetooth-dongle.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com