GPRS med Tele2?
Fra : Rander

Dato : 22-07-07 14:57

Er der nogen her der har en idé om hvordan man sætter GPRS op hos Tele2?

Jeg har lige skiftet til Tele2 fra TDC (jaja, det var billigt), og
prøver nu at komme på nettet med min PDA (Fujitsu-Siemens PocketLOOX
N560) via mobilen (N6230i) og GPRS. Jeg har hentet hvad jeg kan finde om
opsætninger på Tele2's side, og fået tilsendt en fra Tele2's support
også, men lige lidt hjælper det...

Jeg er komemt til at PDA'en får forbindelse til telefonen, der prøver at
aktivere forbindelsen, og så skriver "Opret abonnement på GPRS".

Jeg gætter på at det er noget opsætning i telefonen - specielt punktet
"Foretrukkent adgangspunkt", der stadig står til TDC (min gamle
udbyder), men der er ikke andet at vælge imellem, og det kan ikke slettes.

Tele2's support er ikke til meget hjælp - de er sgu noget af det mest
inkompetente jeg længe har oplevet! Supporteren blev ved med at ævle om
WAP selvom det er GPRS jeg vil have til at virke (det er tilsyneladende
en udbredt opfattelse hos Tele2 at GPRS og WAP er to ord for det samme).

Nogen der har fået det til at virke, og kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

En anden ting: Er det generelt at Tele2 er ekstremt langsomme med MMS?
For at teste MMS-opsætningen sendte jeg en til mig selv for en time
siden (for at aktivere opsætningen, som der står man skal), og den er
endnu ikke kommet retur...

http://rander.dk
Den, der ved, gør. Den, der forstår, lærer fra sig. (Anonym)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-07 15:56

Rander skrev:

> Jeg er komemt til at PDA'en får forbindelse til telefonen, der prøver at
> aktivere forbindelsen, og så skriver "Opret abonnement på GPRS".

Det lyder som om det slet ikke er aktiveret hos udbyderen.

Hos Telmore/Unotel skal man bede om at få det aktiveret.

--
Bertel

Fra : Rander

Dato : 22-07-07 16:27

Bertel Lund Hansen skrev noget i denne stil, den 22-07-2007 16:55:
> Det lyder som om det slet ikke er aktiveret hos udbyderen.
> Hos Telmore/Unotel skal man bede om at få det aktiveret.

Det er det nu, og jeg har også fået det til at virke, da jeg langt om
længe fandt ud af hvordan jeg fik slettet alle de gamle indstillinger
(der lå helt tilbage fra Orange over Telia til TDC).

Efter at de kom ud fungerede det.

http://rander.dk
Det er nemt at beregne sine udgifter. Man tager bare sine
indtægter og lægger ti procent til. (Bing Crosby)

Fra : John

Dato : 22-07-07 18:00

Rander skrev:

> [...]
> WAP selvom det er GPRS jeg vil have til at virke (det er tilsyneladende
> en udbredt opfattelse hos Tele2 at GPRS og WAP er to ord for det samme).

Tele2's support har sgu aldrig været kompetente.
Jeg har tidligere været kunde hos 3. De var gennemført ringe. Ikke
engang det kan man sige om Tele2 :)

> Nogen der har fået det til at virke, og kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Jeg fik tilsendt mine indstillinger via
http://resources.tele2.dk/golive/hentmineindstillinger.aspx
Jeg kan komme på nettet, men det er så også det.

> [...]
> For at teste MMS-opsætningen sendte jeg en til mig selv for en time
> siden (for at aktivere opsætningen, som der står man skal), og den er

Jeg kan heller ikke modtage MMS. Hvis andre sender en MMS til mig,
skriver telefonen bare ""mislykket" og sender jeg selv en, kommer den
aldrig frem.

Mvh

John