stik til mobil, hvorfor det ikke standardi~
Fra : Preben Nielsen

Dato : 20-07-07 09:37

Når EU kan lave standardmål på bananer, hvorfor kan de ikke lave det samme
for stik til mobiltelefoner ?

Det er f...ing irriterende at mobilerne har forskellige ladere. Endnu mere
irriterende at min gamle ericsson har en anden lader end min nye ericsson.

Er det så svært for EU at lave regler der gavner borgerene eller har de for
travl med at flytte fra Bruxelles til Strasbourg og retur.

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 20-07-07 10:19

> Er det så svært for EU at lave regler der gavner borgerene eller har de
> for
> travl med at flytte fra Bruxelles til Strasbourg og retur.

Skal vi så også til kun at lave en str dæk til biler ?

Det er da op til producenten selv....

Fra : Preben Nielsen

Dato : 20-07-07 11:31

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNfidolinux.dk> skrev i en meddelelse

> Skal vi så også til kun at lave en str dæk til biler ?
>
> Det er da op til producenten selv....

Og hvorfor er det det ?

Bildæk skal også overholde bestemte eu krav og de samme dæk kan bruges på
flere biler. Der er også en standart eller kan jeg købe 13½ tomme bildæk ?

Skal MS på et dæk ikke betyde noget bestemt osv.

Selvfølgelig skal producenter selv bestemme, men EU kan bestemme om de så må
sælge varen i EU.

Producenter laver også dårlige styrthjelme men de må ikke sælges i EU.

Problemet er meget tydeligt med det nye mobil telefonsystem, hvor man også
prøver at standardisere til fordel for brugerne.

Nu er jeg på brugerens side og ikke producenternes !