sms fra udlandet?
Fra : ___P.Sir

Dato : 19-07-07 14:40

Min datter købte et tdc 100 minutters taletidskort før vi tog på ferie. Det
varede ikke længe, før hun ikke kunne kalde op mere - men hun kunne blive
ved med at sende sms´er tilsyneladene uden begrænsninger hele ferien..?? Så
snart vi landede i Danmark igen, var det straks slut med disse også.
Hvordan kan det nu være? En fejl? En mangelfuld styring i det land, som hun
benyttede (i Kenya)..eller sendes regningen videre til ..hvem? Hun har jo
bare købt kortet på en tank, og er ikke til at identificere for
teleselskabet.
Hvem betaler disse sms`er?
preben

Fra : Rander

Dato : 19-07-07 16:14

___P.Sir skrev noget i denne stil, den 19-07-2007 15:39:
> Hvem betaler disse sms`er?

Det gør hun sandsynligvis selv. Jeg har før hørt lignende historier,
hvor folk når de kom hjem købte f.eks. et 100 kroners kort, og når de så
"satte det ind" var saldoen kun 70 kr. - simpelthen fordi telefonens
saldo var gået i minus...

http://rander.dk
Det er nemt at beregne sine udgifter. Man tager bare sine
indtægter og lægger ti procent til. (Bing Crosby)

Fra : ___P.Sir

Dato : 19-07-07 17:00

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det ind" var saldoen kun 70 kr. - simpelthen fordi telefonens saldo var

Jamen i dette tilfælde er der jo ingen der ved, hvem der har kortet?? ..Hun
køber kortet på en tankstation, sætter det i telefonen, og bruger det så
længe det virker...?! Ingen kontrakter el.lign. til at identificere
brugeren??!
preben

Fra : Rander

Dato : 19-07-07 17:15

___P.Sir skrev noget i denne stil, den 19-07-2007 17:59:
> [...]
> køber kortet på en tankstation, sætter det i telefonen, og bruger det så
> længe det virker...?! Ingen kontrakter el.lign. til at identificere

Nej, men de kan jo identificere telefonen - eller rettere: SIM-kortet.
Går saldoen på kortet så i minus kan de jo bare håbe på at det på et
tidspunkt bliver "tanket op", så de kan tage restancen ud af det beløb.
Smider kunden blot kortet væk og sætter et nyt i (med et nyt nummer), så
vil jeg mene at de må anse pengene for tabt.

Det skulle nu ikke undre mig at telefonens IMEI er bundet sammen
SIM-kort nummeret i saldo-databasen, men om de så ud fra IMEI-nummeret
kan finde på at snuppe restancen fra det nye nummer skal jeg lade være
usagt - der er argumenter både for og imod den praksis, men med den
grådighed flere selskaber lægger for dagen ville jeg ikke blive
overrasket hvis de gjorde det...

http://rander.dk
Når klokken er 12, vender alle sig mod Mekka og
bider i kvasterne på tæppet. (Raymond, 7 år)

Fra : Kim S

Dato : 19-07-07 18:38

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
Det gør TDC....
Èn af grundene til man køber et taletidskort er jo, at man
IKKE risikerer at få en efterregning. Det er teleselskabet
der må æde regningen, hvis det ikke lukkes i tide.

Mvh, Kim

Fra : Jean

Dato : 19-07-07 19:31

Rander skrev:
> [...]
> argumenter både for og imod den praksis, men med den grådighed flere
> selskaber lægger for dagen ville jeg ikke blive overrasket hvis de gjorde

Nu ser du altså spørgelser!

Det vil sige at hvis jeg køber en mobiltelefon på nettet, så risikerer jeg
at en tidligeres kundes ubetalte regninger eller overforbrug på taletidskort
bliver takseret til min regning/taletidskort, hvis jeg bruger samme selskab.

Ej, nu må det altså stoppe!

Mvh Jean.

Fra : Rander

Dato : 19-07-07 21:50

Jean skrev noget i denne stil, den 19-07-2007 20:30:
> [...]
> bliver takseret til min regning/taletidskort, hvis jeg bruger samme selskab.

Det var så lige præcis det argument jeg kunne komme på der var imod...

http://rander.dk
Enhver har sin fulde frihed, så længe han ikke benytter sig af den.
(Helge Krog)