SE med telefonbogsgrupper?
Fra : Peter Henriksen

Dato : 18-07-07 12:59

Jeg har brug for en nyere SE som kan kategorisere numrene i grupper, f.eks.
Venner, Familie, Arbejde osv.

Findes der sådan en?

Eller bare et program der kan styre det lige så let som den alm. telefonbog
kan, så den integrerer med SMS når man skal vælge modtager.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-07 15:16

Peter Henriksen skrev:

> Jeg har brug for en nyere SE som kan kategorisere numrene i grupper, f.eks.
> Venner, Familie, Arbejde osv.

> Findes der sådan en?

SE K700 har mulighed for at oprette grupper, men det er måske
ikke det du søger? Selve telefonlisten er én lang stribe, og
grupperne finder man via Telefonbog - Indstillinger - Grupper.

Man skal selv manuelt tildele numrene til grupperne.

--
Bertel

Fra : Peter Henriksen

Dato : 18-07-07 17:58

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> grupperne finder man via Telefonbog - Indstillinger - Grupper.
>
> Man skal selv manuelt tildele numrene til grupperne.

Ja, det var upræcist beskrevet.
Ideelt, når jeg kommer ind i telefonbogen, skal jeg se grupperne, derefter
skal jeg vælge sådan en og se de navne og numre der hører dertil.

Idag navngiver jeg via "Arb - Peter", "Fam - Jens" osv.

Det må kunne lade sig gøre, men er ovenstående hvad man opnår med K700? Det
lyder ikke helt sådan?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-07 21:23

Peter Henriksen skrev:

> Ideelt, når jeg kommer ind i telefonbogen, skal jeg se grupperne, derefter
> skal jeg vælge sådan en og se de navne og numre der hører dertil.

På min K700 kan jeg vælge:

   Telefonbog - Indstillinger - Grupper - Familien

Så ser jeg en liste med min far, min mor, mine døtre osv. Navnet
"Familien" har jeg selv valgt. Når mit barnebarn engang får en
mobil, skriver jeg hans nummer ind i den almindelige liste, og så
under Familien vælger jeg "Nyt nummer" og finder ham i listen. Så
står hans nummer der også.

Eneste mangel i forhold til det du ønsker, er de ekstra valg
inden man kan se gruppeoversigten. Man kan ikke komme det nærmere
med en genvej.

Jeg skriver ikke noget specielt når jeg skriver numrene ind i
listen.

> Idag navngiver jeg via "Arb - Peter", "Fam - Jens" osv.

Så kan de kun være medlem af én gruppe. På min mobil kan samme
nummer være medlem af alle mulige grupper.

--
Bertel

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 19-07-07 17:36

Peter Henriksen wrote:
> Jeg har brug for en nyere SE som kan kategorisere numrene i grupper, f.eks.
> Venner, Familie, Arbejde osv.

Det kan de nyere af dem, men det er begrænset hvor mange der kan være i
hver gruppe.. (mener det er 20 stk i én gruppe) og det kan være ret
irriterende..

Thore