iPhone hvorfor?
Fra : Mike

Dato : 16-07-07 13:37

Hej NG

Overskriften siger nok sig selv, men kunne godt tænke mig en åben debat om
hvad der egentlig er så fedt ved iPhone.

Mike.

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 16-07-07 14:03

"Mike" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> Overskriften siger nok sig selv, men kunne godt tænke mig en åben debat om
> hvad der egentlig er så fedt ved iPhone.

Det fedeste ved en iphone må da klart være at den kan blendes

http://youtube.com/watch?v=qg1ckCkm8YI

Jonas.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-07-07 14:37

Mike wrote:
> Hej NG
>
> Overskriften siger nok sig selv, men kunne godt tænke mig en åben debat om
> hvad der egentlig er så fedt ved iPhone.

Det har vidst allerede været diskuteret herinde. Der er flere punkter
som gør den spændende. Fx. så plejer Apples ting at være meget
gennemførte. Fx. så opdager telefonen selv når den drejes eller tages
op til øret.

Jeg tror at du selv må prøve telefonen og se om den er noget for dig.

JonB

Fra : Snakee

Dato : 16-07-07 20:27

Mon, 16 Jul 2007 15:37:28 +0200 skrev Jon Bendtsen følgende på hovedet af
en knappenål:

> [...]
> som gør den spændende. Fx. så plejer Apples ting at være meget
> gennemførte. Fx. så opdager telefonen selv når den drejes eller tages

Iphone er noget skod fordi den er baseret på gammel forældet teknik som
var oppe for flere år siden. Det med at den kan mærke at den bliver taget
op til øret kunne min 7650 også og det er mindst 5 år siden den var
moderne. De fleste af dens funktioner er baseret på gammel bedaget teknik.
Desuden er den noget skod fordi den KUN har touchskærm. Alle der har haft
en telefon med skærmtastatur vil vide at det fungerer fint så længe man
sidder stille og rolig med den et fredsommeligt sted. Skal man med bussen
f.eks. knækker filmen. Det kan være pænt svært at skrive på sådan eet
selvfølgelig primært p.g.a. størrelsen af knapperne men også det faktum at
der ikke ER nogle knapper at trykke på. Jeg blev træt af kun at have et
skærmtastatur hvor jeg skulle stå og fedte med en stylus. Det virker fint
hvis man står stille (det går dog pænt langsomt at skrive på de små
knapper) men er man på farten er det en ommer at der ikke er nogle
knapper. Her skal man så bruge fingrene og jeg tvivler på at det bliver
lettere af den grund. Een af de andre direkte irriternede ting med
skærmtastaturer er at de ikke virker fornuftigt hvis man er i regnvejr.
Der kommer dråber på displayet og så kan man pludselig ikke se knapperne
mere.

Jeg har haft skærmtastatur 2 gange og det blev jeg træt af så nu har jeg
en Qtek med QWERTY-tastatur og den fordel at den kører PPC hvilket betyder
et kæmoe udvalg af programmer hvorimod Iphone nu først skal til at slå
rigtigt igennem for at der kommer et lille udvalg af programmer.

SÃ… nej jeg skal ikke have Iphone men jeg skal gerne blende een hvisa jeg
får muligheden. Mage til bras skal man lede længe efter.

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Snakee

Dato : 16-07-07 20:27

Mon, 16 Jul 2007 15:02:31 +0200 skrev Jonas Jørgensen følgende på hovedet
af en knappenål:

> Det fedeste ved en iphone må da klart være at den kan blendes

Helt enig. Den er ubrugelig som telefon.

Snakee

Fra : Henrik

Dato : 16-07-07 21:24

On 2007-07-16 14:36:50 +0200, "Mike" <no@spam.com> said:

> hvad der egentlig er så fedt ved iPhone.
>
> Mike.

At det kan få folk til at skrive alen lange indlæg om hvor dårlig den
er, alt sammen ud fra artikler på nettet, og ikke ud fra egne
erfaringer....

Lad os se den i Europa, og lad os så vende den der

Fra : Snakee

Dato : 17-07-07 22:54

Tue, 17 Jul 2007 02:13:25 +0200 skrev Lars følgende på hovedet af en
knappenål:

> .

> Fantastiske argumenter...tsk,tsk,tsk.
>
> og i øvrigt; bare fordi noget teknik har
> nogle år på bagen, så er det jo ikke nødvendigvis noget skod. Eller I
> bruger måske ikke elekticitet hjemme hos jer?

Du misforstår vidst. Det jeg mener er at den bliver markedsført som
værende det ottende vidunder men i virkeligheden er der tale om gammel
teknik. Intet af det som Iphone kan er nyskabende det er bare endnu en
telefon bortset fra at den kan det halve af hvad en moderne telefon kan
i dag. Jeg har ikke sagt at gammel teknik er noget lort men jeg har sagt
at der er noget galt hvis de markedsfører den som værende vildt fantastisk
for det er den ikke. Ud over designet er der ikke meget at komme efter som
man ikke kan få andre steder til en fraktion af prisen.

Der er mange telefoner der er mere nyskabende end Iphone.

Snakee

Fra : Snakee

Dato : 17-07-07 22:57

Mon, 16 Jul 2007 22:24:25 +0200 skrev Henrik følgende på hovedet af en
knappenål:

> At det kan få folk til at skrive alen lange indlæg om hvor dårlig den
> er, alt sammen ud fra artikler på nettet, og ikke ud fra egne
> erfaringer....
>
> Lad os se den i Europa, og lad os så vende den der

Det er da ud fra hvad den kan jeg dømmer den. Skide være med designet det
er jo bare en æske. De funktioner den har er forlængst forældede men ok
Apple har jo heller ingen erfaring i at lave den slags.

Iphone er en af de ting sammen med Vista som gerne for min skyld måtte
blive i Amerika. Der er bedre alternativer til begge dele allerede.

Snakee

Fra : Henrik

Dato : 18-07-07 10:15

"Snakee" <ingen@mail.tak> wrote in message
> er jo bare en æske. De funktioner den har er forlængst forældede men ok
> Apple har jo heller ingen erfaring i at lave den slags.

Du ved formodentlig ikke hvad den kan, da du formodentlig ikke har prøvet
den, du har set nogle specifikationer på en US model, det hænger også meget
sammen med hvad operatøren understøtter.

Der hvor Appel normalt overhaler inden om er bruger interfacen, og den er
svær at bedømme før man har den i hånden, for vi har alle forskellige
indgangsvinkler til betjeningsvenlighed.

> Iphone er en af de ting sammen med Vista som gerne for min skyld måtte
> blive i Amerika. Der er bedre alternativer til begge dele allerede.

Der er jo ingen der tvinger en til at købe.

Jeg er blot træt af at det er blevet "smart" bare at hakke på iPhone, før
man har set den og prøvet den, bruger folk (som nu mig) lang tid på
akademiske diskutioner om hvorfor den er dårlig.

Vent til den kommer, hvis den ikke opfylder ens behov kan man bare købe en
anden....

Fra : Snakee

Dato : 18-07-07 22:00

Wed, 18 Jul 2007 11:15:22 +0200 skrev Henrik følgende på hovedet af en
knappenål:

> Du ved formodentlig ikke hvad den kan, da du formodentlig ikke har prøvet
> den,

Og det kan du udtale dig om?

> du har set nogle specifikationer på en US model, det hænger også
> meget sammen med hvad operatøren understøtter.

DOOH tror du jeg er født i går? Jeg har været inde i mobiltelefoner siden
Motorola Flare så jeg ved godt hvad det drejer sig om.

> Der hvor Appel normalt overhaler inden om er bruger interfacen, og den
> er svær at bedømme før man har den i hånden, for vi har alle forskellige
> indgangsvinkler til betjeningsvenlighed.

Klart nok. Skide være med om telefonen er noget lort bare den ser smart ud.
Det giver fint mening.

> Der er jo ingen der tvinger en til at købe.

Nej gudske tak og lov for det.

> Jeg er blot træt af at det er blevet "smart" bare at hakke på iPhone,
> før man har set den og prøvet den, bruger folk (som nu mig) lang tid på
> akademiske diskutioner om hvorfor den er dårlig.

Man kan da læse sig frem til at det er noget lort. Det behøver man da ikke
at have den i hånden for at finde ud af.

Snakee

Fra : Henrik

Dato : 19-07-07 11:24

On 2007-07-18 23:00:13 +0200, Snakee <ingen@mail.tak> said:

> Wed, 18 Jul 2007 11:15:22 +0200 skrev Henrik følgende på hovedet af en
> knappenål:
Hvorfor mon du må skrive under synonym?

> Og det kan du udtale dig om?
Tja.. Jeg skriver jo formodentlig, og da du hurtig ryger op på de
spanske hæle må du jo føle dig stødt.

> DOOH tror du jeg er født i går? Jeg har været inde i mobiltelefoner siden
> Motorola Flare så jeg ved godt hvad det drejer sig om.
Godt, jeg vil undlade at fortælle hvad min første mobil var for en, er
kommet over min-er-større-end-din alderen.

> Klart nok. Skide være med om telefonen er noget lort bare den ser smart ud.
> Det giver fint mening.

Bruger interface... har ikke nødvendigvis noget med design at gøre.....
(Læser du overhoved før du svare?)

> Nej gudske tak og lov for det.

> Man kan da læse sig frem til at det er noget lort. Det behøver man da ikke
> at have den i hånden for at finde ud af.
Nu ved man hvorfor du må skrive unde synonym, gætter jeg helt forkert
hvis jeg siger det er Anders 6400 bag Snakee?

> Snakee
Henrik

Fra : Snakee

Dato : 19-07-07 18:49

Thu, 19 Jul 2007 12:23:54 +0200 skrev Henrik følgende på hovedet af en
knappenål:

> Tja.. Jeg skriver jo formodentlig, og da du hurtig ryger op på de
> spanske hæle må du jo føle dig stødt.

Ja jeg blev sur fordi din tone generelt taler ned til mig. Jeg ved
formentlig lige så meget om den som du gør hvis du har læst hvad der var
tilgængelig. Og nej det er ikke på Amerikanske sider jeg har læst negativt
om den det er faktisk i Danske blad(e)

> Godt, jeg vil undlade at fortælle hvad min første mobil var for en, er
> kommet over min-er-større-end-din alderen.

Det har INTET med det at gøre jeg har det fint med folk der ved mere /
bedre end mig men læs overstående så forstår du måske hvorfor jeg reagere.
Igen et hint: du taler ned til een som om man var 5 år. Jeg ville ikke
skrive herinde hvis ikke jeg vidste hvad jeg skrev om.

> Bruger interface... har ikke nødvendigvis noget med design at gøre.....
> (Læser du overhoved før du svare?)

Gør det noget jeg spørger dig om det samme?

Den kan ingenting på papiret så det eneste der så skulle kunne trække den
lidt op er brugerintterfacet. Det kan man bare ikke sælge en fårlig
telefon på.

> gætter jeg helt forkert
> hvis jeg siger det er Anders 6400 bag Snakee?

En af grundende til man skriver under Pseudonym er fordi folk går efter
ens person i stedet for at gå efter bolden. Det har jeg efterhånden
erfaret her på Usenet så jeg er holdt op med at give folk den mulighed.
Det irriterer mig at det forholder sig sådan men tingenes tilstand
gør det desværre nødvendig. Indtil folk lærer det herinden gør jeg sådan.
Jeg vil hverken afkræfte eller bekræfte din formodning.

Snakee