Seriel kabel til k750i
Fra : Peter Henriksen

Dato : 07-07-07 23:46

Findes der et 9-benet serielt kabel til de nye stik k750i anvender?

Til de gamle typer, T28, var det jo serielle stik, men nu er det USB det
hele, og jeg har brug for 9-benet seriel.

Nogen der kender et kabel der kan klare opgaven?

Fra : Dr.Phil

Dato : 08-07-07 11:35

"Peter Henriksen" <peter.henriksen@yahoo.xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele, og jeg har brug for 9-benet seriel.
>
> Nogen der kender et kabel der kan klare opgaven?

Hvad med et PCI kort med USB på hvis du ikke har USB porte???

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-07-07 11:54

Peter Henriksen wrote:
> Nogen der kender et kabel der kan klare opgaven?

Umiddelbart ser det ikke ud til at det er noget der findes. SE har det
ikke på deres hjemmeside, og det er heller ikke umiddelbart til at støve
op på google.

Må jeg være så fræk at spørge, hvorfor du har brug for et seriel
interface, og ikke kan bruge USB?

- Chano Andersen.

Fra : Peter Henriksen

Dato : 08-07-07 14:42

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> wrote in message

> Umiddelbart ser det ikke ud til at det er noget der findes. SE har det
> ikke på deres hjemmeside, og det er heller ikke umiddelbart til at støve
> op på google.

Nej, jeg kunne nemlig heller ikke finde det :-/

> Må jeg være så fræk at spørge, hvorfor du har brug for et seriel
> interface, og ikke kan bruge USB?

Selvfølgelig
Det er fordi jeg anvender et ret simpelt program der kan sende og modtage
SMS for mig og det kan kun snakke igennem de gamle serielporte

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-07-07 14:48

Peter Henriksen wrote:
> Selvfølgelig
> Det er fordi jeg anvender et ret simpelt program der kan sende og modtage
> SMS for mig og det kan kun snakke igennem de gamle serielporte

Når jeg sætter min K750i til via det medfølgende USB kabel, så optræder
der to modemmer, det ene på COM3, det andet på COM4. Så hvis dit program
kan håndtere disse porte, så skulle det være lige til.

Numrene på com-portene kan variere, og man kan under enhedshåndtering i
windows selv sætte hvilken port den benytter, jeg kan faktisk sætte min
bærbare op til at mobilen er COM1 og COM2.

- Chano Andersen