Fjern TDC FLY?
Fra : Martin Larsen

Dato : 04-07-07 17:01

Hej,

Jeg har købt en SE K810i hvori der bla. ligger en "grim" ikon til TDC´s Fly
portal. Hvordan kan jeg få denne portal væk så man i stedet åbner en anden
side på internettet? (og kan man fjerne Fly-logoet og istedet have noget
andert?)

Mvh.

Martin

Fra : Anders

Dato : 04-07-07 17:15

TDC lægger deres egen menu ind i telefonen.
Det du skal gøre er, at få den debrandet.

Du erstatter standard menuen, i stedetet for TDC's menu.

Det tager lidt tid, strøm på mobilen, og lidt penge.

Nu ved jeg så ikke lige om der medfølger et datakabel til din K810i, for så
kan du gøre det selv...

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-07-07 17:19

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> wrote in message
> [...]
>
> Det tager lidt tid, strøm på mobilen, og lidt penge.
>
> Nu ved jeg så ikke lige om der medfølger et datakabel til din K810i, for

Hej Anders,

Jo der fulgte et USB kabel med, hvordan gør jeg?

Pft.

Martin

Fra : Anders

Dato : 04-07-07 17:35

Start med at hente driveren på SE's hjemmeside...

Så skal du kunne opdatere den via SE's hjemmeside, hvordan du gør det ved
jeg ikke.

Jeg bruger unlocker grej, og her får jeg adgang til en server, hvor
driverene ligger.....

Fra : Peter

Dato : 04-07-07 21:22

Hej.

> hvordan du gør det ved jeg ikke.

*LOL*
- det havde vi aldrig gættet....!

> Jeg bruger unlocker grej, og her får jeg adgang til en server, hvor
> driverene ligger.....

Der er så mange ting galt med den sætning så jeg ikke ved hvor jeg skal
starte.....
- men at kalde det du skriver for "varm luft" er absolut ikke at gå for
langt.....

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 04-07-07 21:27

Hej igen.....

> Så skal du kunne opdatere den via SE's hjemmeside

Og sidst men ikke mindst:
Hvis et sådan system også findes til K810i (hvilket jeg tvivler på, men det
findes til ældre som eks. K750i), så bortfalder garantien også ved at bruge
denne metode, da du går direkte ind og piller i serienumre mv. for at få den
til at flashe som unbranded......
- S/E´s update-server "SEUS" unbrander ikke din telefon af sig selv.....

--
Peter

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-07-07 08:16

"Peter" <pd@tta.dk> wrote in message news:0oTii.73$4v2.40@news.get2net.dk...
> [...]
> at få den til at flashe som unbranded......
> - S/E´s update-server "SEUS" unbrander ikke din telefon af sig selv.....

Ligger serienummeret ikke kodet i en read only memory (ROM)?
Jeg ville jo forvente at jeg ved en unbranding udelukkende ændrer firmware
og garantien burde derfor ikke være berørt.

Med computere og alt mulig andet mister man jo heller ikke garantien blot
fordi man opdaterer BIOS, styresystem eller alt mulig andet.

Mvh.

Martin

Fra : Peter

Dato : 05-07-07 18:58

Hej.

> Ligger serienummeret ikke kodet i en read only memory (ROM)?

Jo, men dette omgås på K750/W800i ved at man først lægger en lille ting ind
i telefonen med et lille stykke software, så telefonen, når den bliver
spurgt af SEUS, med vilje svarre med et forkert serie/IMEI-nummer......
Dette fungere med på K750I/W800I med SEUS, men jeg har ikke set det til
andre end disse to modeller......
Men med de to er det også muligt, via SEUS at opdatere eks. en K750i til
W800i osv.....

> Jeg ville jo forvente at jeg ved en unbranding udelukkende ændrer firmware
> og garantien burde derfor ikke være berørt.

Det er korrekt at du reelt kun ændre firmwaren, men du gør det på en højst
uautoriseret måde, som ikke accepteres af S/E......

> Med computere og alt mulig andet mister man jo heller ikke garantien blot
> fordi man opdaterer BIOS, styresystem eller alt mulig andet.

Hvis du overclocker´er din PC (eller dit grafik-kort) via software så den
brænder af, så dækker garantien ikke....

Hvis du lægger alternativ firmware i din BIOS, så dækker garantien
ikke......

Hvis du ændre firmwaren i din DVD-brænder til noget uorginalt der svitser
laseren af, så dækker garantien ikke....

Du kan heller ikke forvente at du kan fastholde din garanti hvis du eks.
lægger Linux i din PSP, eller hvis du software-"chipper" din Xbox.....

Du bruger et stykke uautoriseret software til at ændre i din telefon, også
selv om du gør det ved at snyde SEUS til at foretage opdateringen.....
- du ved jo sikkert reelt heller ikke hvad det nøjagtigt er det software
laver/ændre, ud over IMEI/Serie-nummeret......

Men jo, hvis du er heldig og de på værkstedet ikke opdager hvad det er der
er gjort ved din telefon/pc/??, så får du nok repereret din xyz alligevel
hvis den skulle gå i stykker for dig....

--
Peter

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-07-07 19:59

"Peter" <pd@tta.dk> wrote in message news:Eiaji.57$Ke4.46@news.get2net.dk...
> [...]
> er gjort ved din telefon/pc/??, så får du nok repereret din xyz alligevel
> hvis den skulle gå i stykker for dig....

Men i mit tilfælde vil jeg jo slet ikke ændre min telefon til andet en hvad
den oprindeligt kommer med fra SE, jeg vil bare have TDC´s tilpasninger og
ikoner ud.

Med andre ord det er en "ren" SE firmware der skal lægges ind i stedet for
TDC´s.

Mvh.

Martin

Fra : Anders

Dato : 05-07-07 20:14

Garantien bortfalder ikke, bare fordi man debrander sin mobil.

Fra : Peter

Dato : 06-07-07 15:57

Hej.

> Garantien bortfalder ikke, bare fordi man debrander sin mobil.

Sluder.....
Du aner ikke hvad du taler om søde Anders/sønderbronx/A6400/Whatever......!

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 06-07-07 16:09

Nå Anders (And ??)....

Lad os så lige få det på det rene.....
oooohhh, du store unlocker gud, med svar på næsten alt
........NÆSTEN......

Hvad er forskellen på en RED og en BROWN firmware, og hvad/hvordan opstår de
to typer firmware ??

Samt hvordan er det lige at et service-center ser at din telefon er
debranded ??
- for SEUS ved det jo......

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 06-07-07 21:22

Tjaaaa, bum bum bum........
- det var ellers ikke et af de ulige minuttal.......
- så det skulle ikke være så svært at svare på for en super-guru-unlocker
som dig......

*LOL*

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 06-07-07 16:04

Hej.

> Med andre ord det er en "ren" SE firmware der skal lægges ind i stedet for
> TDC´s.

Det er sådan at TDC´s tilpasninger er noget de har en aftale med S/E om at
have i firmwaren, og S/E´s update server, kan se forskel på en TDC-telefon
og en hvilken somhelst anden telefon der er branded til et eller andet
selskab.....

Så hvis du lægger den helt rene firmware i din telefon, eller får en
unlocker, der i bedste fald ikke aner hvad det er han laver, til at foretage
debrandningen, så er firmwaren upriginal i forhold til din telefon.....
- uanset om det så er den som din telefon er født med eller ej.....

Rigtig mange har for øvrigt brændt sig på at købe debrandede telefoner fra
de der billig-internet-fusker-firmaer, og når firmaerne går ned (for det gør
de jo som oftest), så vil andre heller ikke stå for garantien, da telefonen
er debranded.......

Men for min skyld kan du da bare gøre det, jeg har selv lagt W800i firmware
i min K750i via SEUS, og det fungere fint......
- men jeg ved så også at jeg har skudt garantien i sænk, og det har jeg det
ok med.....

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 04-07-07 17:38

Hej.

Husk på at garantien bortfalder.....

Så hvis du er smart, så sørger du for at tage backup af flash inden du
udskifter dele af den...
- for så er det kun hvis du er så uheldig at USB-forbindelsen brænder af i
telefonen, eller at den går i stykker så du ikke kan flashe den tilbage
igen, at du for alvor er på den....

--
Peter