gmail på en nokia 6280
Fra : martin

Dato : 02-07-07 19:44

Hej

Er det lykkedes nogen at indstille en Nokia (6280) til at bruge Gmail's POP
indstillinger i e-mail menuen?

Jeg synes ikke det ser ud til at Nokia's e-mail program kan indstilles til
SSL/TLS som gmail kræver.

Fra : Ozzie

Dato : 02-07-07 20:46

martin skrev:
> [...]
> indstillinger i e-mail menuen?
>
> Jeg synes ikke det ser ud til at Nokia's e-mail program kan indstilles til

Hej Martin.
Jeg har ikke problemer med min 6280.
Du får lige min opsætning her:
1. Vælg beskeder.
2. Vælg E-mail
3. Tryk på valg (venstre knap)
4. Vælg Administrer konti.
5. Tryk på valg (venstre knap)
6. Vælg Ny
7. Tryk ok til den tekst, der kommer med følgende besked:
Kontoguide
Med et par enkle trin kan du oprette en ny konto til denne
e-mail klient. Vælg den udbyder eller server, hvor dine
email er placeret.
8. Vælg Gmail i den liste du får.
9. Indtast din fulde navn og tryk derefter på pil ned
knappen.
10. Indtast din gmail adresse (@gmail.com er udfyldt
på forhånd og tryk herefter på ok.
11. Indtast dit brugernavn (det af din emailadr. der
står til venstre for @).
12. Indtast din adgangskode og bekræft den - tryk på ok
13. Herefter vises: Brugernavn/adgangskode til server til
udgående e-mails smtp.gmail.com - her skal der være en prik
i Samme som for indgående - Tryk nedad på piltasten, indtil
du er allernederst under "Bekræft adgangskode" og tryk på ok.

Nu kommer det vigtige:

14. Du får et spørgsmål, om du vil konfigurere valgfri avancerede
indstillinger for indgående emails? Tryk på Ja for dette.
15. Bladr ned til teksten "Sikkert login" Her skal du Markere
Sikker forbindelse (SSL) Læg mærke til, at du lige nedenunder
får ændret serverens portnummer til 995. Du skal stå på denne
linie med portnummeret og trykke på Ok.
16. Herefter bliver du spurgt, om du vil konfigurere valgfri
avancerede indstillinger for udgående e-mails? Tryk på ja
for dette.
17. Bladr ned til teksten Sikker Login og Marker Sikker forbindelse
(SSL) Herved ændres portnummeret nedenunder til 465.
18. Bladr ned på denne linie med portnummer og tryk på ok.
19. Tryk tilsidst på Gem for at gemme opsætningen - og gå tilbage til
email.

Nu skulle du kunne modtage og sende emails på din Gmail konto.

mvh
Erling

Fra : martin

Dato : 02-07-07 21:06

> Hej Martin.
> Jeg har ikke problemer med min 6280.
> Du får lige min opsætning her:
> 1. Vælg beskeder.
> 2. Vælg E-mail
> 3. Tryk på valg (venstre knap)
> 4. Vælg Administrer konti.

oooog her går det galt, den mulighed har jeg slet ikke på min telefon. Jeg
kan kun konfigurere min e-mail konto fra

menu -> indstil. -> konfiguration -> personlige konfig. indstillinger ->
valg -> tilføj ny/nyt -> email

og her kan jeg ikke vælge TLS/SSL i mine indstillinger. Der er ingen steder
på telefonen den kontoguide som du henviser til.

Jeg kan godt konfigurere den til at benytte TDC's SMTP-server
(asmtp.mail.dk) og den vil fint sende mails, men den vil ikke sende nogen
attachments ?!? sender jeg en mail uden attachments kommer den fint frem,
hvilket er lidt underligt, da man sagtens kan sende attachments normalt med
den server.

Jeg har prøvet at anvende en anden SMTP-server også, som heller ikke vil
sende med attachments, men gerne uden, der må altså være et problem et sted
i telefon opsætningen...

Men TLS/SSL er ingen steder ifb. opsætningen, der er dog disse: CRAM-MD5,
LOGIN og PLAIN ingen kan jeg få til at virke med gmail's smtpserver...

Martin Kaltoft

Fra : Ozzie

Dato : 02-07-07 21:16

martin skrev:

> [...]
>
> Men TLS/SSL er ingen steder ifb. opsætningen, der er dog disse: CRAM-MD5,
> LOGIN og PLAIN ingen kan jeg få til at virke med gmail's smtpserver...

Hvilken version har softwaren i din Nokia?
Min har v. 5.92 fra 07-09-06
/Erling

Fra : martin

Dato : 02-07-07 21:42

> Hvilken version har softwaren i din Nokia?
> Min har v. 5.92 fra 07-09-06

Ja, min er godtnok kun en 03.81 fra 09-05-06

Kan man selv opgradere den? det kan jeg vel ikke da jeg hverken har
usb-kabel eller noget til den...

Martin Kaltoft

Fra : Jubii

Dato : 02-07-07 22:50

"martin" <kaltoft1231@-gmail-spam.com.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, min er godtnok kun en 03.81 fra 09-05-06
>
> Kan man selv opgradere den? det kan jeg vel ikke da jeg hverken har
> usb-kabel eller noget til den...

Prøv at læse side 78 i denne Nokia_6280_UG_da.pdf
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6280_UG_da.pdf

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 03-07-07 00:06

> Prøv at læse side 78 i denne Nokia_6280_UG_da.pdf
> http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6280_UG_da.pdf

For pokker da også, jeg har slet ikke nogle af de softwareopdateringsmenuer,
det må være fordi det er en 3-brandet telefon.

Hvilke muligheder har jeg, når nu alle de opdateringsmenuer ikke findes i
min?

Martin Kaltoft

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 03-07-07 00:11

Martin Kaltoft skrev:

> [...]
> det må være fordi det er en 3-brandet telefon.
>
> Hvilke muligheder har jeg, når nu alle de opdateringsmenuer ikke findes i

Ny firmware

Fra : Ozzie

Dato : 03-07-07 07:06

Martin Kaltoft skrev:

> [...]
> det må være fordi det er en 3-brandet telefon.
>
> Hvilke muligheder har jeg, når nu alle de opdateringsmenuer ikke findes i

Der findes to mulidheder for at opdatere sin telefon - enten via
pc'en eller via telefonens software, ifælg denne side:
http://www.nokia.dk/support/software/softwareupdate.php
Desværre står 6280 ikke på listen, måske kan du alligevel opdatere
via pc, selvom telefonen ikke står der.
Jeg prøvede for sjov at hente programmet for en 5300, da jeg også
har denne. Selve programmet man henter, finder selv ud af, hvilken
telefon man har, men der var selvfølgelig ingen opdateringer til
min 6280, da softwaren heri er den nyeste.
Du skal selvfølgelig have det kabel der fulgte med din Nokia, for
at kunne opgradere softwaren.
/Erling

Fra : Jubii

Dato : 03-07-07 07:50

"Ozzie" <denskaldedejyde@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.nokia.dk/support/software/softwareupdate.php
> Desværre står 6280 ikke på listen, måske kan du alligevel opdatere

Der findes en 3 mulighed, som man evt. skal betale for, og det er at gå hen
til et nokia servicecenter og få indlagt nyeste software.
Ifølge nokia dk, er der kommet opdateringer i 2007 og jeg ved der findes en
version 6.1.

Fra : martin

Dato : 03-07-07 11:36

> Du skal selvfølgelig have det kabel der fulgte med din Nokia, for
> at kunne opgradere softwaren.

Hmm, fulgte der et USB-kabel med fra ny? Jeg har nemlig købt min brugt, så
jeg ved ikke hvor meget den normalt bliver leveret med, men jeg har ikke
noget USB-kabel...

Martin Kaltoft

Fra : Ozzie

Dato : 03-07-07 11:43

martin skrev:

> Hmm, fulgte der et USB-kabel med fra ny? Jeg har nemlig købt min brugt, så
> jeg ved ikke hvor meget den normalt bliver leveret med, men jeg har ikke
> noget USB-kabel...

Så vil det nok blive billigere for dig at gå til en unlocker og få
softwaren opdateret. Det er normalt billigere end at købe et nyt kabel.
Du kan sikkert finde en sådan i nærheden af dig.
http://www.dkunlock.dk/
/Erling