UnoTel samme vej som Telmore?
Fra : John

Dato : 29-06-07 13:57

Under alle omstændigheder køber TDC 20% af UnoTel, og det er vel kun
første skridt på vejen mod en total overtagelse som det skete med Telmore :(

http://epn.dk/teknologi/tele/article988670.ece

Mvh

John

Fra : Kim S

Dato : 29-06-07 17:12

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Under alle omstændigheder køber TDC 20% af UnoTel, og det er vel kun
> første skridt på vejen mod en total overtagelse som det skete med Telmore
> [...]
Ja, det tyder det på. Sikkert godt for markedet,
at Frank Rasmussen har noget i støbeskeen. Han
plejer at levere et godt produkt...
Se www.bibob.dk

Mvh, Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-06-07 17:22

Kim S skrev:

> Se www.bibob.dk

Den hjemmeside fjernede jeg just i dag fra mine bogmærker da jeg
fik et mindre chok da den åbnede.

Det var en skam. Jeg var ellers blevet kunde hos Frank Rasmussen.

--
Bertel

Fra : Claus

Dato : 30-06-07 11:19

>Bertel skrev:
Den hjemmeside fjernede jeg just i dag fra mine bogmærker da jeg
> fik et mindre chok da den åbnede.
>
> Det var en skam. Jeg var ellers blevet kunde hos Frank Rasmussen.

Hvad mener du Bertel?
Jeg synes da hjemmesiden ser lovende ud - der er jo endnu ingen priser mm.
men intet abonnement og opkaldsafgift ser da fint ud.

Hilsen
Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-07 11:32

Claus skrev:

> Hvad mener du Bertel?

Jeg fik en forskrækkelse da der pludselig kom en ret høj lyd ud
af mine høttalere. Jeg har ikke tænkt mig at forskrække mig selv
frivilligt med jævne mellemrum, og når jeg ikke kan bruge
hjemmesiden, kan jeg ikke benytte firmaet.

Jeg har overhovedet ikke kikket på hverken priser eller
betingelser.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 01-07-07 08:44

Bertel Lund Hansen skrev:
> Jeg fik en forskrækkelse da der pludselig kom en ret høj lyd ud
> af mine høttalere.

Også jeg... faktisk et kæmpe chok! Der må bare ikke være aktiv lyd på en
hjemmeside, uden man aktivt slår det til.

Spændende og se hvad Frank R. får lavet, men markedet har ændret sig meget
siden, så tror slet ikke på samme succes, som med Telmore.

Mvh Jean.

Fra : Claus

Dato : 01-07-07 10:03

> Jeg fik en forskrækkelse da der pludselig kom en ret høj lyd ud
> af mine høttalere. Jeg har ikke tænkt mig at forskrække mig selv

Nå sådan, så er jeg med. Jeg har ikke haft mine højttalere tændt.
Har prøvet hjemmesiden igen - enig det virker latterligt og uproffessionelt.

Hilsen

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-07 11:02

Claus skrev:

> Har prøvet hjemmesiden igen - enig det virker latterligt og uproffessionelt.

Ja. Selv om der ikke var tale om en forskrækkelse, ville den
'feature' alene få mig til at droppe firmaet.

--
Bertel

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-07-07 20:09

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja. Selv om der ikke var tale om en forskrækkelse, ville den
> 'feature' alene få mig til at droppe firmaet.

Ahh, slap da lige af... Må man så godt kalde dig ligeså sippet som Paris
Hilton?

UPS er da også gode nok til at levere pakker selvom deres biler er brune som
bæ! he he

MVH Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-07 20:41

Mads Stetter skrev:

> Ahh, slap da lige af... Må man så godt kalde dig ligeså sippet som Paris
> Hilton?

Du kan sådan set kalde mig ganske mange ting uden at jeg kan gøre
noget ved det, men jeg vil ikke kalde det sippet at man sætter
pris på stilhed. Det er en mangelvare nu om dage.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om Paris Hilton.

> UPS er da også gode nok til at levere pakker selvom deres biler
> er brune som bæ! he he

Men de fyrer vel ikke et båthorn af i hovedet på kunderne når man
ringer til dem?

--
Bertel

Fra : Kate

Dato : 01-07-07 21:50

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote in

> men jeg vil ikke kalde det sippet at man sætter
> pris på stilhed. Det er en mangelvare nu om dage.

Jeg har ikke været inde på omtalte side, men må vel så også betegnes
som sippet. Jeg hopper direkte ud fra hjemmesider der vælter musik i
hovedet på mig. Jeg vil dælme selv bestemme hvornår jeg skal høre musik
og hvornår jeg ikke skal, og især, hvilken musik. den slags sider
besøger jeg ikke igen, lige meget hvor interessant indholdet eller er
for mig.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : John

Dato : 01-07-07 22:44

Kate skrev:

> [...]
> og hvornår jeg ikke skal, og især, hvilken musik. den slags sider
> besøger jeg ikke igen, lige meget hvor interessant indholdet eller er

Det kan være ret træls med musik på hjemmesider.
Jeg har løst problemet ganske simpelt ved at have to lydkort.
Et som jeg bruger til musik - og som er tilsluttet mit anlæg, og et
lydkort som er forbundet med et par små højttalere på mit skrivebord.
Internet Explorer, Firefox og Opera kører så på det sidste lydkort, hvor
højttalerne som regel er slukket = jeg hører kun musik fra hjemmesider
når jeg selv har valgt det :)

Mvh

John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-07 23:05

John skrev:

> [...]
> Internet Explorer, Firefox og Opera kører så på det sidste lydkort, hvor
> højttalerne som regel er slukket = jeg hører kun musik fra hjemmesider

Fint nok, men jeg bruger altså ikke penge på at kompensere for
hjemmesideklamp.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 02-07-07 00:14

Bertel Lund Hansen skrev:

> Fint nok, men jeg bruger altså ikke penge på at kompensere for
> hjemmesideklamp.

Nu behøver det jo ikke koste noget. Man kan jo nøjes med at tænde for
højttalerne når der er noget man skal høre.

Et ekstra lydkort kan erhverves for under 100 kr., så det kan næppe
betale sig at mugge over det heller :)

Mvh

John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-07 00:22

John skrev:

> Et ekstra lydkort kan erhverves for under 100 kr., så det kan næppe
> betale sig at mugge over det heller :)

Og så skal jeg også lige have et farvefilter til sider med
rædsomme farver, og en lup til sider med for lille skrift, og

Der er for mange gode sider på internettet til at jeg vil spilde
min tid med de dårlige.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 07:25

John skrev:

> Jeg har løst problemet ganske simpelt ved at have to lydkort.

Er det XP du kan sætte op til at skelne mellem 2 lydkort? - og i givet fald
hvordan?

Jeg har problemet med Skype, der gerne skulle køre over en telefon - og ikke
over anlægget.
Hans

Fra : John

Dato : 02-07-07 10:47

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg har problemet med Skype, der gerne skulle køre over en telefon - og ikke
> over anlægget.

Hej

Du vælger lydkort i Skype. Du skal ind i "funktioner" > "indstillinger".
Her vælger du så menupunktet "Lydindstillinger". Der kan du vælge lydkort.

Mvh

John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 12:40

John skrev:

> Du vælger lydkort i Skype. Du skal ind i "funktioner" >
> "indstillinger". Her vælger du så menupunktet "Lydindstillinger". Der
> kan du vælge lydkort.

Synes bare det foreløbig har været enten/eller.

Men kigger på det når jeg kommer hjem fra arbejde
Hans

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-07-07 12:59

On Fri, 29 Jun 2007 18:12:12 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>Ja, det tyder det på. Sikkert godt for markedet,
>at Frank Rasmussen har noget i støbeskeen. Han
>plejer at levere et godt produkt...
>Se www.bibob.dk

Ja, det bliver spændende.....

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-06-07 11:38

John wrote:
> Under alle omstændigheder køber TDC 20% af UnoTel, og det er vel kun
> første skridt på vejen mod en total overtagelse som det skete med
> [...]

Hvad er det lige præcist der er blevet ændret ved Telmore, siden TDC købte
dem? Jeg kan ikke få øje på de store forskelle og de er da stadig blandt de
mest attraktive på markedet.

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-07 11:57

Søren Nielsen skrev:

> Hvad er det lige præcist der er blevet ændret ved Telmore, siden TDC købte
> dem?

De sætter som betingelse for en tilmelding til 3-teknologi at man
modtager reklamer. Derudover spammede de mig - jeg husker ikke om
det var én eller to gange (begge gange ulovligt). Det var grunden
til at jeg i sin tid forlod dem.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 30-06-07 12:31

Søren Nielsen skrev:

> Hvad er det lige præcist der er blevet ændret ved Telmore, siden TDC købte
> dem? Jeg kan ikke få øje på de store forskelle og de er da stadig blandt de
> mest attraktive på markedet.

Priskrigen stoppede brat da TDC overtog Telmore.
Desuden var Telmore tidligere det billigste lavprisselskab (i skarp
konkurrence med CBB) - det er de så absolut ikke længere.

Om man kan lide den nye prisstruktur fra UnoTel afhænger naturligvis af
ens forbrug. De er dog gået foran med lanceringen af en række nye
produkter, der med et bestemt forbrugsmønster gjorde dem ret billige.
Desuden er der muligheden for at ringe sammen inden for husstanden til
1. kr. osv. Det er disse nye tiltag der sikkert vil blive kvalt af TDC.

Mvh

John