Problemer med MMS'er
Fra : Mads

Dato : 23-06-07 12:22

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud ad hvorfor jeg
tilsyneladende ikke kan sende MMS beskeder ?
Både jeg og modtageren har abb. hos Telia og begge telefoner
skulle understøtte MMS. Der bliver sendt fra en Motorola Razr V3
til en Nokia 6111.
Begge telefoner har fået tilsendt Telia's opsætning til MMS fra
Telias website, men det virker ikke. Motorolaen påstår at beskeden
er sendt, men den ankommer bare aldrig til Nokia'en.

Mangler der noget opsætning, ud over den som Telia har sendt
til de to telefoner ?

På forhånd tak

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 10:47

> [...]
> er sendt, men den ankommer bare aldrig til Nokia'en.
>
> Mangler der noget opsætning, ud over den som Telia har sendt

Jeg har været udsat for at TELIA skulle give adgang til at telefonen/nr
kunne sende MMS, altså de skulle aktivere det.

MVH

Bo

Fra : Mads

Dato : 24-06-07 11:21

On Sun, 24 Jun 2007 11:46:39 +0200, "EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> wrote:

>Jeg har været udsat for at TELIA skulle give adgang til at telefonen/nr
>kunne sende MMS, altså de skulle aktivere det.

Men hvis jeg kogger på Telia's website for at tjekke "Mine services",
så står der at MMS er aktiveret og når jeg så har fulgt
instruktionerne samme sted, mht. at få tilsendt en automatisk
opsætning, så burde der da ikke være mere, vel ?

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 12:12

> [...]
> instruktionerne samme sted, mht. at få tilsendt en automatisk
> opsætning, så burde der da ikke være mere, vel ?

Nææ, men du kan jo altid ringe til dem og spørge

MVH

Bo

Fra : Mads

Dato : 24-06-07 12:55

On Sun, 24 Jun 2007 13:12:20 +0200, "EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> wrote:

>Nææ, men du kan jo altid ringe til dem og spørge

Ja, det var da en mulighed, men nu er jeg da lige kommet
et lille skridt videre.

Jeg kan nemlig se at logger jeg på Telia's side med
modtagerens nummer og password, så ligger de MMS'er
jeg har sendt i en MMS indbakke.
Altså har jeg sendt dem godt nok. De kommer bare ikke
frem til modtagerens telefon, men havner istedet i denne
indbakke hos Telia.
Der må jo mangle en indstilling i modtagerens Nokia 6111
for at den kan hente beskederne. Den er sat op med
Telia's automatiske profil. Er der nogen der ved hvad der
så mangler ?

mvh Mads