Skal genstarte W810 for at få sms'er!?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-06-07 23:53

Har en W800 og en W810 - begge med simkort fra UnoTel.

Har modtaget flere sms'er i går på W800'eren, men ikke nogen på W810'eren.

Fik at vide at nogen havde sendt til W810'eren og genstartede den, hvorefter
der kom 5 sms'er i ét hug.

Det er nu anden gang i løbet af de 14 dage jeg har haft den at dét sker.

Telefonerne er sat ens op - dog er bluetooth slået til på 810'eren modsat på
800'eren.

Er der nogen der har en forklaring på fænomenet eller oplever noget
lignende?
Hans

Fra : John

Dato : 23-06-07 00:16

Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
> 800'eren.
>
> Er der nogen der har en forklaring på fænomenet eller oplever noget

Jeg oplever det samme på min P990i - også med UnoTel. Jeg har ikke
problemet hos fx Sonofon, Tele2 og Telia - og havde heller ikke
problemet da jeg var hos 3.

Mvh

John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-06-07 00:47

John skrev:

> Jeg oplever det samme på min P990i - også med UnoTel.

Dét simkort der nu sidder i min W810 sad før i min gl. W800 - men det er
svært at sige (jeg kan ikke huske ) om der også var problemer i dén
situation.

> Jeg har ikke
> problemet hos fx Sonofon, Tele2 og Telia - og havde heller ikke
> problemet da jeg var hos 3.

Hmnnn...det kan være det er UnoTel-relateret!? - måske man sku gi dem et
ring?

....eller vente til http://bibob.dk/ slår til!?
Hans

Fra : John

Dato : 23-06-07 09:45

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hmnnn...det kan være det er UnoTel-relateret!? - måske man sku gi dem et
> ring?

Jeg venter til den 5. juli i stedet for. Der bliver mit nummer porteret
til Tele2 :)

> ...eller vente til http://bibob.dk/ slår til!?

Det skal nok blive spændende. Deres priser kan dog næppe konkurrere med
det jeg samlet kommer til at betale hos Tele 2.

Mvh

John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-06-07 12:10

John skrev:

> Jeg venter til den 5. juli i stedet for. Der bliver mit nummer
> porteret til Tele2 :)

Nå, jeg troede det var noget tegneserie-noget!?

> Det skal nok blive spændende. Deres priser kan dog næppe konkurrere
> med det jeg samlet kommer til at betale hos Tele 2.

Nej, vi ligger osse lunt i svinget med Talk 1 og 2 og hvad det altsammen
hedder :)
Hans

Fra : John

Dato : 23-06-07 13:14

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nej, vi ligger osse lunt i svinget med Talk 1 og 2 og hvad det altsammen
> hedder :)

Jeg kommer til at betale 50 kr. om måneden for 200 kroners taletid. Der
kan UnoTel ikke være med.

Mvh

John

Fra : Lars Christensen

Dato : 23-06-07 13:35

On Sat, 23 Jun 2007 14:14:14 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

>Jeg kommer til at betale 50 kr. om måneden for 200 kroners taletid. Der
>kan UnoTel ikke være med.

Hvis du "kun" betaler 50 kr, så er det vel også "kun" 50 kroners
taletid. Det har jo noget med prissætningen at gøre

Fra : John

Dato : 23-06-07 13:47

Lars Christensen skrev:

> Hvis du "kun" betaler 50 kr, så er det vel også "kun" 50 kroners
> taletid. Det har jo noget med prissætningen at gøre

Nej. Men det hører selvfølgelig med til historien, at jeg med i
abonnementet fik en telefon for 1 kr. Den solgte jeg jeg for 1.000 kr.

Så alt i alt kommer de 200 kroners taletid om måneden kun til at koste
mig 50 kroner om måneden.

Jeg var dog også glad for de 200 kroners gratis taletid jeg fik ekstra
hos UnoTel da jeg "inviterede mig selv" over til dem og fik et gavekort
på 200 kroners gratis taletid. Men hvad hjælpe det når deres 3G dækning
er elendig hvor jeg bor - men lige præcis god nok til, at den gerne vil
gå på 3G-nettet men melder "ingen forbindelse" når folk forsøger at
ringe til mig :(

Mvh

John

Fra : Jesper Larsen

Dato : 29-06-07 09:34

Hans Paulin (6310) skrev:
> Er der nogen der har en forklaring på fænomenet eller oplever noget
> lignende?

Jeg har oplevet noget lignende med K750i hos Telmore.

Opkald går direkte på svaren og SMS'er bliver ikke modtaget. Løsningen
er at slukke og tænde telefonen.

Hvilket net anvender UnoTel? TDC's net?

Jesper

Fra : Anders

Dato : 29-06-07 09:36

Ja Unotel, og Telmore bruger TDC's net

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-06-07 09:36

Jesper Larsen skrev:

> Hvilket net anvender UnoTel? TDC's net?

Jepz.
Hans

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-06-07 10:18

On Fri, 29 Jun 2007 10:35:33 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Jepz.

Kunne godt se ud som om det er en fejl på TDC's net.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 29-06-07 19:29

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

>Er der nogen der har en forklaring på fænomenet eller oplever noget
>lignende?

Har telefonen været parkeret i længere tid på køkkenbordet da det skete?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-06-07 21:55

Ove Kjeldgaard skrev:

> Har telefonen været parkeret i længere tid på køkkenbordet da det
> skete?

Nej - jeg havde været på arbejde med både en W800 og en W810 ved siden af
hinanden - W800'eren fik de sms'er den sku ha, men W810'eren var død indtil
genstart - dér var jeg faktisk kørt de 10 km. hjem.
Hans

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 30-06-07 12:05

> [...]

>hinanden - W800'eren fik de sms'er den sku ha, men W810'eren var død indtil
>genstart - dér var jeg faktisk kørt de 10 km. hjem.

Så er du ikke smidt af VLR (Visitor Location Register) på den aktuelle
basestation.