Batteritid...
Fra : Kim

Dato : 20-06-07 22:53

Jeg valgte mig en HTC S710 frem for en Nokia N95,
da Nokia'en fik dårlig kritik m.h.t. batteriets holdbarhed
mellem opladningerne.
Men min S710 holder ikke længere end ét døgn.....
Er det normalt ?
Jeg snakker ikke specielt meget, måske 10-20 min i døgnet.
Har bluetooth slået til hele tiden a.h.t. headset.
Skærmen slukket efter 20 sek.
WiFi er generelt slukket.
Hvad kan det være der sluger så meget strøm, at den ikke
holder længere, eller er det bare sådan ?

Mvh, Kim

Fra : Mads

Dato : 20-06-07 22:56

On Wed, 20 Jun 2007 23:52:53 +0200, "Kim" <No@money.dk> wrote:

> [...]
>WiFi er generelt slukket.
>Hvad kan det være der sluger så meget strøm, at den ikke
>holder længere, eller er det bare sådan ?

Bluetooth sluger en masse strøm.
Prøv at slå det fra en dags tid og se om
ikke det gør en stor forskel.

mvh Mads

Fra : Kim

Dato : 20-06-07 23:09

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Bluetooth sluger en masse strøm.
> Prøv at slå det fra en dags tid og se om
> ikke det gør en stor forskel.

Hmm.. På min "gamle" W810 gjorde det ikke den store forskel.
Så håber vi jeg slipper for bøder i bilen
Men ok... Jeg prøver. Tak for tippet.

Mvh, Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-07 23:11

>Hmm.. På min "gamle" W810 gjorde det ikke den store forskel.

Din W810 er en mobiltelefon.

Din nye "mobil" er en multifunktionssweitserlandmandsmobil.

Du må squtte sammenligne forbruget mellem en "ægte" mobil og en
multifætter der kan alt muligt..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-06-07 23:10

Mads skrev:

> Bluetooth sluger en masse strøm.

Ikke hos SE T68i, W800 og W810, synes jeg.

Men du snakker måske kun om Nokia?
Hans

Fra : Jesper

Dato : 22-06-07 09:41

On Thu, 21 Jun 2007 00:10:01 +0200, Hans Paulin \(6310\) wrote:

> Ikke hos SE T68i, W800 og W810, synes jeg.
>
> Men du snakker måske kun om Nokia?

Heller ikke hos Nokia. Jeg slår aldrig bluetooth fra for der er stort set
ingen forskel i batteri tid. Derimod giver det en del at slå WLAN scanning
fra hvis det ikke bruges.

- Jesper

Fra : Jesper

Dato : 22-06-07 20:10

On Fri, 22 Jun 2007 10:50:46 +0200, Anders wrote:

> Hvilken telefon er det ?
>
> Er det en Nokia, så er det ihvertfald løgn !

Ja, det er en Nokia og nej, det er ikke løgn.

I øvrigt har det ikke meget med mærket af telefonen at gøre eftersom
de alle stort set bruger samme teknologier hvad angår batterier, display
og elektronik.

Naturligvis bruger Bluetooth strøm - det gør alle features - men i idle
mode taler vi om få mA hvilket skal holdes op mod f.eks. N95'erens
batteri kapacitet på 950 mAh. Dvs. der skæres måske et kvarters tid af den
samlede drifttid på en opladning. Tilgengæld har man så komforten ved at
telefonen automatisk synkroniserer kalenderen hvergang man går hen til sin
computer samt at headsettet automatisk springer på så snart man tænder det.

Ergo - det er efter min mening ikke besværet værd at fumle med at slå BT
til og fra hele tiden. Desuden lyser displayet op når man fedter rundt i
menuerne og det bruger en del mere strøm end Bluetooth'en.

- Jesper

Fra : Henrik

Dato : 22-06-07 20:27

On 2007-06-20 23:52:53 +0200, "Kim" <No@money.dk> said:

> [...]
> WiFi er generelt slukket.
> Hvad kan det være der sluger så meget strøm, at den ikke
> holder længere, eller er det bare sådan ?

Talte med en EDB leverandør, han fortalte at der pt. var store
problemer med LiOn batterier, der er ganske få men kæmpe store
producenter, de laver batterier til alt, PCer, PDA, Telefoner etc. og
de har haft seriøse problemer med batterierne og har måtte kassere og
tilbagetage seriøst mange batterier, så du kan være så uheldig/heldig
at du blot har et defekt batteri.

Henrik