W2k Advance server 2 netkort og router fra~
Fra : Poul Ladefoged

Dato : 07-07-01 21:21

Skulle der mon være et geni der kunne hjælpe mig med at få mine 5 maskine
til at koble på min W2k Advance server samt tilgå internet gennem samme ved
hjælp af 2 netkort og en Router fra CC ??

CC's router VIL tildele IP til det første netkort ( 10.0.0.2 ) ellers kan
serveren ikke komme på nettet og dermed heller ikke andre, hvordan sætter
jeg skidtet op således at alle maskine kan logge på serveren og samtidigt
også kunne gå på internettet.

det jeg savner er en forklaring på hvordan kommunikationen mellem de 2
netkort skal sættes op. er det ved hjælp af den NAT der er indbygget i W2K
Advance server eller findes der en anden metode ??

På forhånd tak

Med venlig hilsen / Best regards

Poul Erik Ladefoged

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-07-01 22:11

Hej Poul

"Poul Ladefoged" <poul@ladefoged.dk> skrev i en meddelelse news:3b477d43$0$33674$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> CC's router VIL tildele IP til det første netkort ( 10.0.0.2 ) ellers kan
> serveren ikke komme på nettet

Det kan jo slås fra i routeren.

> [...]
> netkort skal sættes op. er det ved hjælp af den NAT der er indbygget i W2K
> Advance server eller findes der en anden metode ??

Hvorfor skal de gå igennem din Advanced Server, hvis den bare skal køre NAT og ikke FW ?
Så kan de jo bare gå på direkte gennem routeren, som så bare skal konfigureres.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Jensen

Dato : 07-07-01 22:18

"Poul Ladefoged" <poul@ladefoged.dk> wrote in message
> [...]
> netkort skal sættes op. er det ved hjælp af den NAT der er indbygget i W2K
> Advance server eller findes der en anden metode ??

tildel det andet netkort eks. 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0
enable remote access and routing, kør wizarden evt deffiner dine
interfaces(netkort) hvis den ikke selv har gjort det

Lav et scope i din DHCP fra eks 192.168.0.10 med Router (gateway)
192.168.0.1 og dns fra cybercity

sæt alle dine klienter til at optage en ip fra en dhcp

ellers mail så finder vi ud af det

jtn@nieloew.dk

Jensen

Fra : Poul Ladefoged

Dato : 08-07-01 12:37

> [...]
> 192.168.0.1 og dns fra cybercity
>
> sæt alle dine klienter til at optage en ip fra en dhcp

Lyder rigtigt, det vil jeg forsøge

Foretrækker nemlig at alt trafik skal gå gennem serveren, da denne så kan
opsættes til at agere firewall og deslige...

Fra : The Harvester

Dato : 08-07-01 20:25

Hej

>...dns fra cybercity

Hvis du kører Win2k Server så kunne du jo også vælge ip nummeret på din
Server, Køre AD, og DNS på denne, så den cacher din DNS trafik, og samtidig
er den integreret med AD, og køer du ren Win2K så kan du jo også sløjfe
WINS.

--
Best Regards
TheHarvester@TeamHM.dk

Webmaster at www.TeamHM.dk
soon also www.HøstMode.com

Fra : JKADK

Dato : 07-07-01 23:32

In article <3b477d43$0$33674$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
poul@ladefoged.dk says...
> [...]
> netkort skal sættes op. er det ved hjælp af den NAT der er indbygget i W2K
> Advance server eller findes der en anden metode ??

ICS .. Internet Connection Sharing er løsningen .. hvis du _vil_ have
alt igennem serveren .. jeg går ud fra at du sætter routeren til netkort
1 .. og resten af netværket til netkort 2 .. hvordan du så har tænkt dig
at sætte 5 maskiner til et netkort er jeg ved at gøre i mine gode shorts
af spænding for at høre mere om ..

Jeg ville købe en switch .. prøvede selv at få noget lignende til at
spille med en server og 2 klienter .. og endte op med en switch ..

MVH