Nokia N95 hit eller skid ?? Hvad skla man ~
Fra : Janner

Dato : 18-06-07 17:36

Tiden er kommet til min W810 i skal ha' sin afløser. Og ja N95 ser jo
spændende ud på papir.

Men hvad siger folket .. Er det noget pop smart p##?

Elsket gadjets og sager som jo tilsyneladende er i N95, men man hører også
om den går kold og bruger batteriet op på under 24 timer osv. osv.

Har søgt noget info rundt omkring på nettet, men her er enten kun mest
omtaler af ALT det den kan eller riis af GPS delen som nogen åbenbart anseer
for at være for ringe til bruge som navigation ......... mmm

Skal ikke bruge en evt. 95'er istedet for min navigation, men hvad er det
værd hvis det virker så tvivlsomt som man læser?

Kort sagt... er der nogen der har erfaringer de vil dele ud af ... Det er en
dyr telefon hvis ikke man bliver glad for den

/Jan

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-06-07 20:11

On Mon, 18 Jun 2007 18:36:26 +0200, Janner wrote:

> Men hvad siger folket .. Er det noget pop smart p##?

Den er genial.

> Elsket gadjets og sager som jo tilsyneladende er i N95, men man hører også
> om den går kold og bruger batteriet op på under 24 timer osv. osv.

Det går væsentligt hurtigere hvis du f.eks. glemmer at slukke for kameraet.

> Har søgt noget info rundt omkring på nettet, men her er enten kun mest
> omtaler af ALT det den kan eller riis af GPS delen som nogen åbenbart anseer
> for at være for ringe til bruge som navigation ......... mmm

Folk kan ikke finde ud af at skeldne. Det er ikke en mobil, det er ikke et
navigationsanlæg, det er ikke en mp3 afspiller. den er en hel del af det
hele, den sætter en ny standart for hvad man kan få plads til i en lille
mobil enhed så hvad er det lige folk sammenligner med?

Vil du have en mp3 player med 4 dages spille tid så køb sådan en.
Hvis du vil have en super ydende navigationsenhed så køb sådan en.
osv osv

Men du kan også vælge at få det hele på en ny måde i en N95.

> Skal ikke bruge en evt. 95'er istedet for min navigation, men hvad er det
> værd hvis det virker så tvivlsomt som man læser?

Den virker fint taget i betragtning at den altid er der, jeg har leget med
den og den fungerer fint og den skal nok vise dig hvor du skal dreje til
venstre næste gang hvilket ikke er helt uvæsentligt.

> Kort sagt... er der nogen der har erfaringer de vil dele ud af ... Det er en
> dyr telefon hvis ikke man bliver glad for den

Den kan navigere, den kan adspille mp3 og podcast hvis det skal være. du
kan se Video og TV på den, Du kan foretage gratis kald til fastnet
telefoner via sip og truphone på den, du kan tilslutte den til dit TV hvor
du så lige kan vælge om den skal køre i normal eller bredskærms opløsning,
du kan uploade dine videoer og billeder direkte til flickr hvis du vil, du
kan lægge geotags ind i dine digital billeder hvis du vil, du kan
installere et hav af 3. parts programmer på den, den kan med det rigtige
abbonement erstatte din adsl linje og gøre det hurtigere end de fleste adsl
abbonementer og øhhh, nå ja du kan ringe fra den på helt traditionel vis.

Jeg forstår ikke kritikken.

Den jeg har liggende her på bordet er forøvrigt i en rigtigt god
samlekvalitet, ikke noget med gabende slider eller dårlige knapper.

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-07 21:03

> Jeg forstår ikke kritikken.

2 ting jeg ikke kan leve med - plastikken og batteritiden - synd, for ideen
er fed

Fra : Hauge

Dato : 18-06-07 21:26

Nicolai wrote:
> 2 ting jeg ikke kan leve med - plastikken og batteritiden - synd, for
> ideen er fed

Og var den 10% større, for at få et større batteri og længere tid, så ville
det være et problem.
Folk er dælme ikke til at gøre tilfredse.

Mvh Hauge, der er ganske tilfreds med sin 95'er

Fra : Peter

Dato : 19-06-07 17:22

Hejsa....

> Folk er dælme ikke til at gøre tilfredse.

Næ, for mig er det nu mest fabrikatet der er problemet......

--
Peter
- en stor S/E fan.......

Fra : Hauge

Dato : 19-06-07 17:33

Peter wrote:
> Næ, for mig er det nu mest fabrikatet der er problemet......

Så har du det på samme måde med Nokia, som jeg med københavnere.

/Hauge

Fra : Peter

Dato : 20-06-07 19:05

Hej.

> Så har du det på samme måde med Nokia, som jeg med københavnere.

Det kommer vel så lidt an på hvordan du har det med københavnere......
- hvis du mener de også bør blive inden for de Finske grænser, så ja......

--
Peter

Fra : Claus H. Jensen

Dato : 20-06-07 10:35

jeg kan kun tilslutte mig nedestående J.K. Arning

jeg er vildt glad for min N95, den er noget hurtigere end den gamle N73,
problemet med strøm syntes nemt at komme om ved... en lader ved natbordet og
så strøm på hver nat... fungere fint for mig.
jeg har lige været ude at rejse, og der må siges at den brugte meget
strøm.... men er det nødvendigt at have wifi, blutooth slået til under en
fleredages tur.. jeg tror det ville hjælpe en del, samtidig ville det nok
også hjælpe at vælge net i det land man er i så den ikke står og søger.....

den har super fede taster når der skal skrives sms'er... en væsentligt
forbedring fra N73

kameraet tager nogle virkelige flotte billeder i dagslys, men er en smule
langsomt....

jeg har installeret tomtom 6 på den, men tomtom understøtter ikke den
indbyggede gps endnu... men det kommer vel. det fungere fint med en blutooth
gps.... det indbyggede navi har jeg ikke brugt så meget for den henter data
via gprs hvis den skal vise vej, og da jeg har et navi, ville det være for
dumt at bruge

held og lykke med denne total fede og super avancerede mobillos

mvh
Claus

Fra : Peter

Dato : 19-06-07 17:25

Hej....

> Tiden er kommet til min W810 i skal ha' sin afløser. Og ja N95 ser jo
> spændende ud på papir.

Er du 14år og udsat for gruppepres, eller hvorfor dog ellers gå flere
klasser ned i fabrikat ......

(Så, nu får jeg sikkert "tæsk" her i NG.....*LOL*)

--
Peter

Fra : Janner

Dato : 20-06-07 20:08

"Peter" <pd@tta.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klasser ned i fabrikat ......
>
> (Så, nu får jeg sikkert "tæsk" her i NG.....*LOL*)

Nej 35

Fra : Jesper

Dato : 20-06-07 22:43

On Wed, 20 Jun 2007 21:07:49 +0200, Janner wrote:

> "Peter" <pd@tta.dk> skrev i en meddelelse

> Nej 35

35? Jamen så er det søreme da også på tide at du skifter din Sony-Ericsson
ud med en voksen-mobil fra Nokia...