Mobilen ringer ikke!?
Fra : M. Andersen

Dato : 15-06-07 15:18

Hej

Både min mand og jeg har været ude for, at mobilen simpelthen pludselig ikke
ringer, den taber åbenbart nettet selvom det ikke kan ses - når man slukker
og tænder "fanger" den nettet igen og man får så de beskeder der ligger.
Jeg har prøvet det både hos Telmore og TDC og manden har Sonofon. Vi har
prøvet det med tre forskellige modeller, så det lader ikke til at det er
modellen eller selskabet der er noget galt med. Men kender i til det og kan
man forebygge det på en eller anden måde? Det er vældig irriterende når man
er selvstændig at folk ikke kan komme i kontakt med en.

På forhånd tak

Mette

Fra : Anders

Dato : 15-06-07 17:01

Hvilken mobil drejer det sig om ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-06-07 17:18

On 15 Jun., 18:01, "Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> wrote:
> Hvilken mobil drejer det sig om ?

Ja det er et godt spørgsmåll jo.. Jeg har i hvertfald hørt nogle
eksempler fra Samsung mobiler

Fra : pm

Dato : 15-06-07 18:08

Bjarke Hansen wrote:

> Ja det er et godt spørgsmåll jo.. Jeg har i hvertfald hørt nogle
> eksempler fra Samsung mobiler
Jeg har lige haft samme problem Nokia 6280.. pludseligt var der ikke
opkaldstone eller sms ditto.
Det viste sig, at telefonen af sig selv og ganske pludseligt var gået i
LYDLØS mode

pm

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-06-07 19:15

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige haft samme problem Nokia 6280.. pludseligt var der ikke
> opkaldstone eller sms ditto.
> Det viste sig, at telefonen af sig selv og ganske pludseligt var gået i
> LYDLØS mode

Er det så ikke fordi man har lavet en tidsindstillet profil.
Eller en der vil lave fis. I starten kunne man jo "kun" få alarmen
til at ringe om natten, medmindre offeret så ikonet på displayet.
Idag er der mange flere sofistikerede metoder til at lave dril
med venners telefoner

Fra : M. Andersen

Dato : 16-06-07 07:09

Som sagt har vi oplevet det med 3 modeller - Nokia, Samsung og HP, så det er
nok ikke telefonen.

Mange hilsner

Mette

Fra : Jean

Dato : 18-06-07 22:12

Mette skrev:
> [...]
> kan man forebygge det på en eller anden måde? Det er vældig irriterende
> når man er selvstændig at folk ikke kan komme i kontakt med en.

Det lyder underligt. Problemet sker oftest ved at mobiltelefonen ligger
tændt i længere tid, og så er "pejleren" i mobilen defekt (ofte softwaren),
hvilket gør at mobiltelefonen ikke får fortalt netværket at jeg er tændt.
Når folk så ringer, så går den direkte på mobilsvar.

Hvor ofte slukker i mobilerne? Prøv at vend Jer til at slukke dem en gang i
døgnet...

Mvh Jean.

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-06-07 14:22

"Jean" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
> mobilsvar.
> Hvor ofte slukker i mobilerne? Prøv at vend Jer til at slukke dem en

Hvorfor skulle "vi" dog det? Jeg har altid min mobiltelefon tændt, døgnets
24 timer året rundt og jeg har aldrig oplevet nogen problemer med det på
nogen som helst af de telefoner jeg har haft.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jesper Larsen

Dato : 29-06-07 09:29

M. Andersen skrev:
> [...]
> man forebygge det på en eller anden måde? Det er vældig irriterende når man
> er selvstændig at folk ikke kan komme i kontakt med en.

Blot lige for at sige, at du ikke er alene med problemet. Jeg har
pludselig også fået problemet.

Normalt har jeg altid telefonen tændt og ikke haft noget problem (i
flere år). Men nu har jeg jævnligt disse udfald, hvor den ikke ringer
med går direkte på svaren.

Det mest irriterende ved det er nok, at man ikke modtager en SMS om at
der er en besked på svaren. Efter en rolig dag får man mistanke om at
der er noget galt og slukker og tænder telefonen og så er der atter hul
igennem.

Jeg har talt med Telmore og de siger at jeg bør slukke og tænde
telefonen "jævnlig". Det svar er jeg ikke helt tilfreds med. jeg har
mistanke om at der noget galt med deres udstyr.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er andre der oplever dette problem.

Jesper

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-06-07 10:17

On Fri, 29 Jun 2007 10:28:45 +0200, Jesper Larsen
<Jesper256@hotmail.com> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er andre der oplever dette problem.

Jeg har ikke lige opdaget det med at den går direkte på svareren. Men
har oplevet at jeg en hel dag igennem ikke har modtaget en eneste sms.
Men når jeg så har genstartet mobilen, så strømmer det ind med sms fra
hele dagen. Kan godt være at der er et par opkald der også er glippet,
men der er nu ingen beskeder på mobilsvar (det er nu heller ikke alle
der gider indtale noget)

Fra : Jesper Larsen

Dato : 29-06-07 11:01

Jesper Larsen skrev:
> Jeg har talt med Telmore og de siger at jeg bør slukke og tænde
> telefonen "jævnlig". Det svar er jeg ikke helt tilfreds med. jeg har
> mistanke om at der noget galt med deres udstyr.

Jeg har lige talt med Telmore igen fordi jeg synes, at det er lidt
uholdbart at man skal huske at tænde og slukke sin mobil dagligt (ja,
jævnligt er nu blevet til dagligt).
Nu har jeg fået at vide, at det er noget de ser oftere og at det skyldes
fejl i firmware :-/

Det er dog lidt lidt underligt at min telefon har fungeret fint hidtil
og nu får et problem, da jeg har kørt på samme firmware hele tiden. Kan
der opstå spontane fejl i firmware - jeg tror det ikke.

Jeg vil dog følge deres råd og opdatere firmware og se, om det har nogen
effekt.

Jesper