Unlock af N-serie mobiler
Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-07 14:07

Hej

Kan det virkelig passe at slet ingen kan unlocke mobiltelefoner som for
eksempel Nokia N95 ?

(Surt show hvis ikke det kan lade sig gøre for jeg ville gerne have min nye
mobilos til at tage mit gamle sim-kort)

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Anders

Dato : 15-06-07 14:13

Hvor har du kigget hende ?

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-07 14:50

"Anders" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> Hvor har du kigget hende ?

Jeg skal først lige undskylde at jeg har postet dette emne til den forkerte
nyhedsgruppe.

Jeg har kigget på Internettet og her fremgår det at de steder jeg har kigget
at de ikke kan. Jeg har ringet til en unlocker (stedet hedder Mobile
Service) på Frederiksberg i København og han sagde at der er ingen som kan
unlocke Nokia N95. Jeg vil meget gerne høre gode råd.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim S

Dato : 15-06-07 15:55

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Mobile Service) på Frederiksberg i København og han sagde at der er ingen
> som kan unlocke Nokia N95. Jeg vil meget gerne høre gode råd.

Jeg havde samme problem med en N80 låst til Vodaphone i UK.
Jeg tror jeg var hele raden rundt af unlockere herhjemme,
samt nogle stykker i England. Ingen kunne unlocke den.
Jeg opgav, og solgte telefonen igen.

Mvh, Kim

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-07 16:49

"Kim S" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> Jeg tror jeg var hele raden rundt af unlockere herhjemme,
> samt nogle stykker i England. Ingen kunne unlocke den.

Det er jo også altid det nemmeste men det hjælper mig ikke stort da jeg har
et lidt andet temperament. I øvrigt er jeg måske ved at få problemet løst nu
via et råd i modsætning til ovenstående ikke-råd.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim

Dato : 15-06-07 19:41

> Det er jo også altid det nemmeste men det hjælper mig ikke stort da jeg
> har et lidt andet temperament. I øvrigt er jeg måske ved at få problemet
> løst nu via et råd i modsætning til ovenstående ikke-råd.

Du bad ikke om et råd, men spurgte generelt om unlock
af visse N-modeller, hvilket jeg svarede på. Måske du ikke
helt fattede svaret ? Men svaret var, at det på nuværende
tidspunkt ikke er muligt at oplåse de nyere Nokia N-serie.
Men din bemærkning fjerner da i det mindste lysten til at
forsøge at være behjælpelig med svar her i grp.....

Mvh, Kim

Fra : ai

Dato : 15-06-07 16:08

det forstår jeg ikke en pind af
hvis du har købt en N73 eller N95 uden abonnement
skal de unlocke telefonen.
jeg købte en N73 i en TDC butik, og de unlockede den
med det samme.
Så kan det vel også lade sig gøre en en N95.
/ai

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-07 16:49

"ai" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> jeg købte en N73 i en TDC butik, og de unlockede den
> med det samme.
> Så kan det vel også lade sig gøre en en N95.

Hvor har jeg skrevet henne at den er købt uden abonnement? Men at den er
købt med abonnement er ikke ensbetydende med at jeg vil affinde mig med
bindingen hvis jeg ikke er nød til det. Jeg skal på rejse til udlandet
senere på året og der skal der sættes et andet simkort på taletid i den da
den skal bruges internt i det pågældende land. Jeg ikke lyst til at betale
urimelige telefonafgifter fordi jeg skal være låst og jeg vil gerne have
netop min nye mobil med fordi det er en quad-band hvilket er væsentligt i
det land.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Anders

Dato : 15-06-07 17:01

Siden KL søger en unlocker, tror du så ikke den er låst ?

Fra : ai

Dato : 15-06-07 22:12

Siden KL søger en unlocker, tror du så ikke den er låst ?

jo det fremgår jo tydeligt, men så betal dog for den telefon,
jeg forstår godt service provider gemmer koden indtil abonnementet
er udløbet, det er en form for afbetaling.
betal kontant, så er man frit stillet.
/ai

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-07 23:54

> [...]
> jeg forstår godt service provider gemmer koden indtil abonnementet
> er udløbet, det er en form for afbetaling.

Tænk sig, den havde jeg aldrig nogensinde regnet ud uden din hjælp. Tak.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : J.K.Arning

Dato : 16-06-07 13:39

On Fri, 15 Jun 2007 15:07:14 +0200, Kim Larsen wrote:

> [...]
> eksempel Nokia N95 ?
>
> (Surt show hvis ikke det kan lade sig gøre for jeg ville gerne have min nye

Som jeg ser det kan en unlocker kun låse din tlf. op hvis han har kontakter
hos det aktuelle teleselskab som kan skaffe ham koden. Der er ændret
radikalt på den måde som telefonerne låses på for netop at undgå at
telefonerne kan låses op uden om teleselskaberne.