BF2 ydelse sutter
Fra : Jakob

Dato : 11-07-07 23:11

Hey

Jeg er efterhånden så træt af min pc at den er tæt på lossepladsen. Kan
det virkelig passe at det ikke kan lade sig gøre at spille BF2 på en P4
2.8 med 1.5 gb ram og et x1950pro grafikkort ?

Når jeg spiller på nettet i 1184 gange et eller andet får jeg fps der
ligger på mellem 20/40-50 når jeg bruger renderer.drawfps 1 kommandoen i
konsollen. er lidt usikker på hvordan det skal tydes. Kan det virkelig
passe at det er stort set uspilleligt på sådan en maskine ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 12-07-07 09:59

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse
[...]

Du har noget der er gruelig galt på din maskine, men det er ikke selve
maskinen den er gal med.
Jeg tror du skal have fjernet alt hvad der har med drivere at gøre til dit
grafikkort, og så installere de der Omega drivere igen. For at fjerne de
drivere der er der nu, så hent programmet her
http://www.download3k.com/System-Utilities/Other-Utilities/Download-Driver-Cleaner-Professional.html
men læs lige om det først. Nu er det ikke alt det program finder du skal
fjerne, kun det du kan finde som hører til grafikkortet/ATI.

Du skriver at når du spiller på nettet, så får du dårlige tal, hvad når du
spiller singleplayer ?
Hvis du ikke får dårlige tal i singleplayer, så kunne det jo være din
forbindelse til nettet den er gal med.
'
Hagar

Fra : Jakob

Dato : 12-07-07 14:39

In article <4695ed22$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...

> Hvis du ikke får dårlige tal i singleplayer, så kunne det jo være din
> forbindelse til nettet den er gal med.

Jo det spiller bare heller ikke optimalt i singleplayer. Men jeg checker
lige igen.

Men du har ret tror jeg. Jeg vil prøve at geninstallere maskinen når jeg
får overskud til det og så installere BF2 som det første.

Og så bestiller jeg anden udbyder i samme omgang så kan jeg ikke rigtigt
gøre mere.

Hygge

Jakob

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-07-07 18:17

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse news:MPG.21004d7054c034ed9897a0@news.sunsite.dk...
> [...]

>får overskud til det og så installere BF2 som det første.

>Og så bestiller jeg anden udbyder i samme omgang så kan jeg ikke rigtigt

Helt ærligt, en P4 2,8ghz det var det man kørte bf1942 på med et Geforce ti4200
for 3-4 år siden.

Dit x1950pro virker up to date, men cpu og ram hastigheden er alt for ringe til bf2,
det kan ikke føde grafikkortet med data hurtigt nok.

Specielt ikke i single player, hvor cpu'en skal beregne alle AI på banen.

Jan Rasmussen

Fra : Hagar

Dato : 12-07-07 18:55

> [...]
> det kan ikke føde grafikkortet med data hurtigt nok.
>
> Specielt ikke i single player, hvor cpu'en skal beregne alle AI på banen.

Hvordan kan jeg så køre mit BF2 uden nogen som helst problemer med næsten
samme maskine, dog med et mindre grafikkort, og så i 1280*1024 ?

Hagar

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-07-07 19:06

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46966ab5$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvordan kan jeg så køre mit BF2 uden nogen som helst problemer med næsten samme maskine, dog med et mindre grafikkort, og så i
> 1280*1024 ?

Folk har forskellig opfattelse af framerate. hvad siger din i singel player ?
og køre i med samme grafik indstillinger.

Jan Rasmussen

Fra : Hagar

Dato : 12-07-07 19:46

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse
> [...]
> player ?
> og køre i med samme grafik indstillinger.

Jeg kan ikke komme med oplysninger om Singleplaer, for spillet går ned når
jeg skal spille der, hvorfor er mig en gåde. I multi, der kører jeg som sagt
i 1280*1024 med alt på max, og der er ikke nogen som helst problemer.
P4 2.8
2Gb Kingston pc3200 RAM
Sapphire R800XT

Jeg har postet et par screenshot i dk.binaer under BF2

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 12-07-07 23:10

In article <469676c4$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...

> [...]
> i 1280*1024 med alt på max, og der er ikke nogen som helst problemer.

Hvad får du så i framerate ?

Hygge

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 12-07-07 23:31

> [...]

> sagt
> i 1280*1024 med alt på max, og der er ikke nogen som helst problemer.

Hvad får du så i framerate ?

Hygge

Jakob

55 - 60 /12

Hagar

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-07-07 00:05

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4696ab7e$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> 55 - 60 /12

Det er sku imponerende med 6x antialising i 1280x1024.

fandt din screencap BF2 setting.jpg i dk.binaer

Jacob !
hvad køre du med af antialising ?
jeg går ud fra at du køre windows XP med hvor meget Ram?

Jan Rasmussen

Fra : Hagar

Dato : 13-07-07 00:39

> [...]
>

> Jacob !
> hvad køre du med af antialising ?
> jeg går ud fra at du køre windows XP med hvor meget Ram?

Jeg ynder også at finde det bedste til ar rive det meste ud af min computer,
her tænker jeg på drivere, og der gør Omega driverne altså en forskel, og de
laves både til ATI og Geforce, og så sørger jeg altid for ikke at have alt
muligt skidt på maskinen, og så lidt kørende i baggrunden som muligt. Der er
meget man kan gøre for at få det hele til at spille. Jeg har så heller ikke
OC noget som helst, selv om mit MB indbyder til det, det er et Abit IC7 MAX3
jeg har, men jeg piller af princip ikke, for så mener jeg det forkorter
levetiden.
Et andet trik er at slå de der film fra i starten når spillet starter op,
for de ligger sig bare i RAMmene, opskriften har jeg "pastet" ind for neden.
Da MOHA kom på markedet, der havde jeg kun et Matrox G400 MAX, det fik jeg
da til at køre MOHA, der skulle godt nok pilles lidt her og der, men jeg
fulgte da med online Med det kørte jeg også C&C Generals, og andre spil
i samme klasse.

Hagar

Disabling the Intro Movies

The introductory movies to BF2, although fun to watch the first couple of
times, fast become quite annoying, adding to the startup times for the game,
as well as the memory usage (the main movie is 135MB in size). To disable
them permanently, I don't recommend deleting the movie files - this may
cause problems with verification of client information on certain servers
and/or with Punkbuster.

Instead, simply rename the relevant files in your \Program Files\EA
Games\Battlefield 2\mods\bf2\Movies\ directory to something else (e.g.
rename the Intro.bik to Intro.backup). The files to rename are: Dice.bik,
EA.bik, Intro.bik, Legal.bik and Welcome.bik. This will mean the intro
movies are all skipped as BF2 starts to load. If you find the movies playing
in the background of the Login screen and Settings screens annoying, you can
also rename the menu.bik and menu_loggedin.bik to something else as well.

If you've also renamed/removed the menu.bik and menu_loggedin.bik movies,
and don't want a dull grey background in the in-game menus, then download
this small BF2_Menu_Logo.zip file (201KB), extract the contents and copy
them to your \Movies directory. These small files show the BF2 logo in the
background, and look much nicer. Thanks to EdisLeado for preparing these
files.

Removing all the original movies from the game can save over 250MB of data
being loaded up during the start of the game and being placed into memory -
this will help smooth your gameplay particularly for those with less RAM. If
for any reason you experience any problems with the game after renaming the
movies, simply rename them back to their original names.

Fra : Hagar

Dato : 13-07-07 09:00

> [...]
>

> Jacob !
> hvad køre du med af antialising ?
> jeg går ud fra at du køre windows XP med hvor meget Ram?

Jeg bruger Win XP Pro, glemte jeg at få med
Jeg har 2 Gb AM

For at hive noget ud af selve spillet, så kan man gå til denne side
http://www.tweakguides.com/BF2_9.html og bruge noget af det der. Jeg har dog
ikke brugt den med at få alle våben, for jeg hader snyd på alle plan.

Fra : Jakob

Dato : 13-07-07 16:42

In article <4696b445$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, 1@2.3
says...

> [...]
>

> Jacob !
> hvad køre du med af antialising ?
> jeg går ud fra at du køre windows XP med hvor meget Ram?

1,5 gb, jeg tester lige senere måske først imorgen er lidt presset for
tid :0)

Hygge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 13-07-07 17:21

> [...]
>

> Jacob !
> hvad køre du med af antialising ?
> jeg går ud fra at du køre windows XP med hvor meget Ram?

Jeg har prøvet singleplayer. Satte den til 1296 gange 960 i 60 Hz. Alt i
medium AA off, lyd hardware accelereret. Jeg fik mellem 30 og 50 fps det
meste af tiden omkring 30-35 med peaks højere og dyk ned i tyverne.

Synes ikke det så megasmooth ud men det er måske pga manglende aa. Draw
distance 90 %.

Hygge

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 13-07-07 17:40

[...]

Jeg kom lige til at tænke på, hvilken DirectX bruger du, hent den eventuelt
her http://www.pcworld.dk/download/48/1320/hent og installer den. Jeg har
været ude for at jeg skulle installere den to gange lige efter hinanden før
den virkede ordentligt.

Nu vi er inde på DirectX, kan man så bruge 10'eren på XP, selv om der står
den er til Vista ?

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 13-07-07 17:49

In article <4697aa9e$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...

Det prøver jeg lige

> Nu vi er inde på DirectX, kan man så bruge 10'eren på XP, selv om der står
> den er til Vista ?

He aner det ikke

Hygge

Jakob

Fra : mop

Dato : 14-07-07 22:15

nop DX 10 er kund til Vista ...

Mogens

> [...]

Det prøver jeg lige

> Nu vi er inde på DirectX, kan man så bruge 10'eren på XP, selv om der står

He aner det ikke

Hygge

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 15-07-07 02:01

"mop" <junk.mop@hofsted.com> skrev i en meddelelse
> nop DX 10 er kund til Vista ...

> [...]

Ok, takker

Hagar

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-07-07 18:58

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse news:469662c5$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> det kan ikke føde grafikkortet med data hurtigt nok.
>
> Specielt ikke i single player, hvor cpu'en skal beregne alle AI på banen.

Jeg kiggede lige på hvad jeg få med Renderer.DrawFps 1
90.5/11.1 i singel player 1680x1050 Alt grafik på max.

Screenshot
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/BF2.jpg

Spec: (ingen overclock)
Intel Core2 Duo E6700 2,6Ghz
2 GB DDR2 800Mhz
Geforce 8800GTS 320MB

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=707&model2=725&chart=275
Dit grafikkort fejler ikke noget, 60fps i BF2142 sammenlignet med et 8800GTS (90fps)

Jeg køre altid med Vsync On så min framerates er altid 60fps,

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-07-07 19:28

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse news:46966c34$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg kiggede lige på hvad jeg få med Renderer.DrawFps 1
> 90.5/11.1 i singel player 1680x1050 Alt grafik på max.

> Screenshot
> http://home19.inet.tele.dk/fs2002/BF2.jpg

To en ny måling i multiplayer create game "local" uden andre spiller på banen.
noglelunde samme sted/samme map http://home19.inet.tele.dk/fs2002/BF2a.jpg

"Renderer.drawfps 1"
"Game.lockfps 300"

212.4 / 4.7

Jan Rasmussen

Fra : Briank

Dato : 13-07-07 14:18

> [...]

> 8800GTS (90fps)
>
> Jeg køre altid med Vsync On så min framerates er altid 60fps,

Jeg har samme grafikkort (med 640Mb ram) og INTEL CORE2DUO E6600 - og 2 GB
Kingstom ram.

Jeg bruger den grafikkort driver der fulgte med kortet, burde jeg bruge en
anden driver?

mvh
brian

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-07-07 19:21

"Briank" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse news:46977b8f$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har samme grafikkort (med 640Mb ram) og INTEL CORE2DUO E6600 - og 2 GB Kingstom ram.
>
> Jeg bruger den grafikkort driver der fulgte med kortet, burde jeg bruge en anden driver?

Den nyeste burde være den bedste, men det kommer an på om
du bruger nogle funktioner som kun er i OEM fabrikantens drivere.

Mit kort er et Asus, men jeg foretrækker Nvidia's driver fremfor asus's.
da jeg ikke har brug for alt det fis det kommer med, samt at asus's driver
hade en dårlig blæser styring, der resulterede i at temperaturen
kom op på 90° i 2D

Nu køre jeg med Nvidia's Forceware 158.22 helt stabilt,
og Rivatuner 2.01+(duo cpu temp plugin) til at styre grafikkort
blæseren( ligger konstant på 70% og kan næsten ikke høres)
og som general Hardwaremonitor.
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/rivatuner.jpg

Jan Rasmussen

Fra : Jakob

Dato : 12-07-07 23:12

In article <469662c5$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, 1@2.3
says...
> [...]
>
> Dit x1950pro virker up to date, men cpu og ram hastigheden er alt for ringe til bf2,
> det kan ikke føde grafikkortet med data hurtigt nok.

Det kan være du har ret. I så fald har jeg lavet en møgdårlig
investering i gfx da det er agp, havde håbet på det var nok til at få
det til at spille.

Jeg vil overveje opgradering til en bang for the buck processor der kan
køre på et agp kort, men det er jo en lidt dum ved at gå.

tænkehat på

MVH

Jakob

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-07-07 23:56

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse news:MPG.2100c59ab1f8ab3a9897a4@news.sunsite.dk...
> [...]

>Jeg vil overveje opgradering til en bang for the buck processor der kan
>køre på et agp kort, men det er jo en lidt dum ved at gå.

Jeg har selv lige været det samme samme igennem.

Jeg var glad og tilfreds med min AMD 2400+(sokkel A) og et GF-FX5900(AGP),
de spil jeg brugte den til behøvede ikke mere, (BF1942/FS2004)

Der opstår så et hardware problem så snart video rammen skal bruges fuldt ud,
det få mig til at tro at det er grafikkortet den er galt med, køber så et GF7600GS(AGP)

Finder så ud af at det er motherboardet den er gal med, sokkel A er udgået
og det eneste motherboard der understøtter den gamle AGP port ( for at bruge mit ny indkøbte GF7600agp)
er et Asrock dual vista ( AGP/PCIexpress) med sokkel 939, køber det og en AMD64 3000+ sokkel 939
så går der 3-4 måneder vi så opgradere for at kunne spille bl.a FSX & BF2 ( med en ordentlig framerate)
og alt er nu for gammelt, sokkel 939 er udgået, APG er nu totalt udgået, DDR1 er udgået. selv min PSU er ikke længere
kraftig nok.

Jeg valgte så for ca. 4 måneder siden
ASUS P5K
Intel Core2 Duo E6700 2,6Ghz
2x1 GB DDR2 800Mhz
Geforce 8800GTS 320MB
500GB SATA2
Samsung 22"wide

Alt køre i øjeblikket standart clock, regner med om 5 måneder at
overclocke for at vride det sidste safter ud af svinet.

Jan Rasmussen

Fra : Jakob

Dato : 13-07-07 16:41

> [...]
> og alt er nu for gammelt, sokkel 939 er udgået, APG er nu totalt udgået, DDR1 er udgået. selv min PSU er ikke længere

Damn jeg kan vel godt købe et sockel 939 kort og en amd 3700 eller
opeteron det skulle vel være langt rigeligt til de nyeste spil i
kombination med et x1950pro eller er der noget jeg misser ?

Hygge

Jakob

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-07 08:02

Jakob wrote:

> Damn jeg kan vel godt købe et sockel 939 kort og en amd 3700 eller
> opeteron det skulle vel være langt rigeligt til de nyeste spil i
> kombination med et x1950pro eller er der noget jeg misser ?

Der er ikke noget du misser.

Jesper Poulsen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-07-07 17:36

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse news:MPG.2101bb7f471d5be9897a6@news.sunsite.dk...

> [...]

opeteron det skulle vel være langt rigeligt til de nyeste spil i
kombination med et x1950pro eller er der noget jeg misser ?

____________________

En anden mulighed hvis du ikke får dit nuværende system til at
køre tilfredsstillende,,,,

ASRock 775DUAL-VSTA - kr. 565,-
LGA775 Socket / VIA PT880 Ultra / 1066 MHz / ATX
Processorer: Pentium 4, Pentium D, Core 2 Duo, Pentium Extreme Edition, Celeron D
1 x AGP / 4 x PCI-32 / 1 x PCI-Express / 2 x DDR-RAM / 2 x DDR2-RAM
RAM Teknologi: DDR SDRAM, DDR II SDRAM
RAM Hastighed: PC2-5300, PC2-4300, PC2700, PC2100, PC3200

også en http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216462
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz / 1066 MHz - ~1500,-

Jeg systes at ovenstående åbner flere muligheder, for at køre videre
hvis noget af dit hardware eksempelvis skulle stå af,
og skal du så købe nyt, så er du ikke tvunget til at købe forældet hardware

Jan Rasmussen

Fra : Jakob

Dato : 15-07-07 16:49

> Jeg systes at ovenstående åbner flere muligheder, for at køre videre
> hvis noget af dit hardware eksempelvis skulle stå af,
> og skal du så købe nyt, så er du ikke tvunget til at købe forældet hardware

Det kan du have ret i. Jeg overvejer også men er mere fristet af socket
939. Jeg har ikke regnet med at bruge så meget på processor. Er godt
klar over at den yder godt, men hvad med opteron til socket 939, eller
amd 3800 + er de væssentlig langsommere end den processor du foreslår
her.

De kan jo fås til omkring 7-800 kr.

Noget andet er diske understøtter det IDe ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-07-07 22:21

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse news:MPG.2104594fb643a5cd9897ae@news.sunsite.dk...

>Det kan du have ret i. Jeg overvejer også men er mere fristet af socket
>939.

Så skal du have fat i et Asrock Dual vsta, for at få sokkel 939+AGP/PciExpress ( kun DDR1 ram)
eller http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=175137 har kun AGP & DDR1 ram

Asrock'en er magen til det jeg har skrottet, og har lagt på lager,
hvis min nuværende bryder sammen.
At købe sokkel 939 nu hvor den er udgået for år siden er ikke smart.

> [...]
>klar over at den yder godt, men hvad med opteron til socket 939, eller
>amd 3800 + er de væssentlig langsommere end den processor du foreslår her.

Opteron er dual kerne, hvor amd 3800+ en singel,
med mindre du mener ADM64 X2 3800+

Toms CPU chart, her kan du leje med de forskellige cpu'er
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=471&model2=432&chart=171

> Noget andet er diske understøtter det IDe ?

Ja - ATA-133 & SATA, på alle nævnte produkter.

Du burde stille spørgsmålet over i dk.edb.hardware, og fortælle hvad du har af hardware
du vil køre videre med og hvad du har af økonomi.

Og siden der er to deltagere i denne tråd der har BF2 kørende tilfredsstillende,
burde du måske teste dit system igennem med eks. 3D benchmak programmer
for at sammenlignende med lignende systemer, før du spendere penge på "nyt" udstyr.

Jan Rasmussen

Fra : Jakob

Dato : 16-07-07 20:21

In article <469a906a$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, 1@2.3
says...

> [...]
> for at sammenlignende med lignende systemer, før du spendere penge på "nyt" udstyr.

Hej Jan

tak for de fornuftige svar

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 16-07-07 20:29

> [...]
> for at sammenlignende med lignende systemer, før du spendere penge på "nyt" udstyr.

Sorry men nu er jeg blevet nysgerrig et sidste spørgsmål om end det er
lidt offtopic :0)

Den core 2 6600 har jeg lige kigget på og jeg må da sige jeg er noget
chokeret over ydelsen i forhold til hvad jeg har nu, der er godt nok
sket noget det ser jo ud til at man får vildt meget for pengene. Ser ud
til at de ekstra cpu penge kan betyde at opgraderingen ville være noget
mere langtidsholdbar.

Så går jeg så ud fra at jeg skal have andet ram også ? Det jeg har er
pc3200, hvordan dælen finder man ud af om det er ddr 1 eller ddr2 ?

Og så siger du ata 133 vil de sige at standard og lidt ældre seagate
diske kan forventes at kunne bruges, er ikek lige up to date med
standarder ?

Hygge

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 16-07-07 23:20

[...]

Du kan få alt at vide om din pc med Everest http://www.lavalys.com/
Hvis du skal have nyt, så køb "tilbehøret" til bundkortet efter "bus#
hastigheden.

Hagar

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-07-07 13:31

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse news:MPG.2105e57a70a86829897b7@news.sunsite.dk...

> [...]
> sket noget det ser jo ud til at man får vildt meget for pengene. Ser ud
> til at de ekstra cpu penge kan betyde at opgraderingen ville være noget

Ja det ville jeg mene.

> Så går jeg så ud fra at jeg skal have andet ram også ?

Nej ikke nødvendigvis, dette bund kort understøtter begge typer,
men ikke samtidig eller bladet.

[...]
Disk - ATA & SATA

Motherboard manual.
http://download.asrock.com/manual/775Dual-VSTA.pdf

>Det jeg har er pc3200, hvordan dælen finder man ud af om det er ddr 1 eller ddr2 ?

PC3200 er DDR1
DDR(1) ram har 184 pins / DDR2 har 240 pins

> Og så siger du ata 133 vil de sige at standard og lidt ældre seagate
> diske kan forventes at kunne bruges, er ikke lige up to date med standarder ?

Ja de fleste ATA133 kontrolere er bagud kompatibel hent ned til 33Mhz ( den gamle fladkabel type )

Jan rasmussen

Fra : Jakob

Dato : 17-07-07 18:52

In article <469cb684$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>, 1@2.3 says...

> Ja de fleste ATA133 kontrolere er bagud kompatibel hent ned til 33Mhz ( den gamle fladkabel type )

Takker jan og jer andre i tråden. Det har været en god hjælp. Dit
forslag til konfiguration lyder meget fornuftigt, så jeg vil overveje
hvordan det kan financeres :0), det bliver nok først om nogle måneder.

Jeg har fjernet introer og skåret lidt ned på lyskvaliteten. Derudover
har jeg øget agp størrelsen i bios som var et tip jeg fandt. Det ser sgu
ud til at have hjulpet noget. Jeg får nu 20-40 fps, ikke godt men
spilbart. Der er dog langt til dine gode resultater hagar så jeg vil
prøve at geninstallere maskinen ved lejlighed og se om det hjælper.

JEg har dog store problemer med onlinespil, det hakker forfærdeligt og
jeg har ping huller. Iaften vil jeg teste ved at besøge en ven med
velfungerende udbyder og så må vi se om det hjælper også. Hvis ja så vil
jeg prøve fullrate af tror jeg.

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 17-07-07 19:19

[...]

Det var da så lidt, og når du på et tidspunkt får bedre resultater, så lad
os lige høre hvad det var der ændrede det til det bedre, der sidder måske
nogle af de tavse og følger med, og som gerne vil høre resultatet

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 17-07-07 20:49

In article <469d07d5$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...
> Det var da så lidt, og når du på et tidspunkt får bedre resultater, så lad
> os lige høre hvad det var der ændrede det til det bedre, der sidder måske
> nogle af de tavse og følger med, og som gerne vil høre resultatet

he he jeg er online hos ham nu, og surprise surprise når han holder en
lav fast ping får jeg stadig ping spikes og dårlig forbindelse engang
imellem. Jeg har lukket hvad jeg kan lukke, kan sgu ikke se hvad jeg
ellers kan gøre. Så supporten hos min udbyder får fred et par dage.
Næste skridt er at jeg vil geninstallere maskinen og se hvad der så sker
med kun bf2 installeret.... Puha det er sgu en lang optimeringsproces.

Når jeg spiller nu får jeg fra 23-50 fps det skulle vel egentlig være
rimeligt spilbart.

Hygge

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 17-07-07 23:08

[...]

Du skal lige have med i dine tanker, at et almindeligt TV, det har 60 fps,
det samme med ældre pc-skærme, så mon ikke dine forventninger er skruet lidt
for højt op ?

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 17-07-07 23:23

In article <469d3d59$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...
> Du skal lige have med i dine tanker, at et almindeligt TV, det har 60 fps,
> det samme med ældre pc-skærme, så mon ikke dine forventninger er skruet lidt
> for højt op ?

Sorry men det er faktuelt forkert. TV i DK er såvidt jeg ved 25 fps per
sek. Det gælder også eksempelvis DV optagere.

Hygge

Jakob

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-07-07 23:05

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse news:MPG.21075fc673cbf7d29897c2@news.sunsite.dk...
> [...]
>

>Sorry men det er faktuelt forkert. TV i DK er såvidt jeg ved 25 fps per
>sek. Det gælder også eksempelvis DV optagere.

Et alm. gammeldags TV & DVD afspillere køre i Danmark(europa) med et analog PAL signal,
det er på 50 halvbilleder i sekundet
også kaldet 576i - http://en.wikipedia.org/wiki/PAL

Det er derfor et TV billede stå uroligt og hopper

Så er der kommet et nyt analog signal http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video
"Component video is capable of producing signals such as 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i and 1080p."

i står for Interlace - halvbilleder - vær anden scanlinje
p står for Progressive og er full billeder lige som det vi kender fra en PC's analog RGB signal.

Jan Rasmussen

Fra : Jakob

Dato : 19-07-07 21:24

In article <469e8f34$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, 1@2.3
says...

> Et alm. gammeldags TV & DVD afspillere køre i Danmark(europa) med et analog PAL signal,
> det er på 50 halvbilleder i sekundet

Ja det understøtter jo mit. Er godt klar over at det bliver tegnet af to
gange, så det er 25 "helbilleder" per sek.

Hygge

Jakob

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-07-07 07:35

Jan Rasmussen skrev:
> [...]

> det kan ikke føde grafikkortet med data hurtigt nok.
>
> Specielt ikke i single player, hvor cpu'en skal beregne alle AI på banen.

Jeg har en 2,8Ghz P4 med Geforce 6800 stående, den kan satme nemt trække
BF2 - ikke på samme måde som min 3,2Ghz Core2Duo med Geforce 8800GTX,
men stadig....

> Jan Rasmussen

Lars B

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-07-07 18:51

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse news:46971d1c$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jeg har en 2,8Ghz P4 med Geforce 6800 stående, den kan satme nemt trække BF2 - ikke på samme måde som min 3,2Ghz Core2Duo med
> Geforce 8800GTX, men stadig....

Det kan godt være at jeg er lidt sippet med frame rate,
for jeg syntes at alt under 60fps og Vsync on hakker.

Derfor spillede jeg ikke bl.a. BF2 med mit GF7600gs & AMD64 300+

Ved du om man kan køre en benchmark på BF2 så man kan
sammenligne forskellige maskiner ?

Jan Rasmussen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-07 08:16

Jan Rasmussen wrote:

> Ved du om man kan køre en benchmark på BF2 så man kan
> sammenligne forskellige maskiner ?

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2650&p=3
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1104

Jesper Poulsen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-07-07 14:59

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse news:46987825$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Jan Rasmussen wrote:

> Ved du om man kan køre en benchmark på BF2 så man kan
> sammenligne forskellige maskiner ?

> http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1104

Viker ikke hos mig, BF2's intro billeder starter også sker der ikke andet

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-07-07 19:38

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4695ed22$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> når jeg bruger renderer.drawfps 1 kommandoen i
> konsollen. er lidt usikker på hvordan det skal tydes.

xxx / yy

xxx = Frame rate
yy = milisekunder

212.4 / 4.7

1/ 0,0047 = 212,765

Jan Rasmussen

Fra : Jakob

Dato : 12-07-07 23:10

In article <469675b6$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, 1@2.3
says...

> xxx / yy
>
> xxx = Frame rate
> yy = milisekunder
>
> 212.4 / 4.7
>
> 1/ 0,0047 = 212,765

ahh ok takker.

JEg prøver mit igen.

mvh

Jakob

Fra : plykkegaard@gmail.co~

Dato : 18-07-07 08:37

Jakob wrote:

> Damn jeg kan vel godt købe et sockel 939 kort og en amd 3700 eller
> opeteron det skulle vel være langt rigeligt til de nyeste spil i
> kombination med et x1950pro eller er der noget jeg misser ?

Bortset fra at socket 939 processorer koster det blege i forhold til
AM2 :(

Men en 939 4000+ eller 3800+ sammen med x1950pro dribler de fleste
spil ganske fint (endnu)
Vi har tre af slagsen i familien :)
De er dog bestykket med 2 - 2,5Gb mem

- Peter

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-07 09:37

"Jakob" <nono@ni.invalid> wrote in message
[...]

Nu har du jo fået en masse gode svar, og input. Kan dog huske at du har
spurgt om det samme tidligere (tilbage i april), og du også den gang fik
nogle gode svar.

Jeg vil dog som den gang godt lige sige, at jeg mener at din maskine sagtens
burde kunne trække BF2 med en godt framerate. Dengang spurgte jeg om du ikke
kunne prøve at køre en 3dmark03 eller 05, og så lige skrive tallene. Har du
prøvet det i mellemtiden. Så kan vi da få syn for sagen om det er din cpu
der ikke kan trække læsset.

Bjarne K.

Fra : Jakob

Dato : 18-07-07 15:29

In article <469dd11f$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, nej@niet.ne
says...
> unne prøve at køre en 3dmark03 eller 05, og så lige skrive tallene. Har du
> prøvet det i mellemtiden. Så kan vi da få syn for sagen om det er din cpu
> der ikke kan trække læsset.

Det vil jeg prøve. Mener det strandede på at det var betalingssoftware
men måske er der noget jeg har misforstået. MEN nu får du det til at
lyde som om der ikke er sket noget siden jeg spurgte sidst.

Jeg har faktisk investeret i nyt gfx men det har så ikke hjulpet. Jeg
har tunet installationen, jeg har prøvet omega driverer, anden internet
udbyder etc. så jeg har ved gud prøvet.

Men jeg prøver at finde den benchmark og skal nok poste her.

Tak for tippet

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-07 15:42

> [...]

> Det vil jeg prøve. Mener det strandede på at det var betalingssoftware
> men måske er der noget jeg har misforstået.
Der findes gratis versioner, som har visse begrænsninger. Kan downloades fra
deres hjemeside.
http://www.futuremark.com/download/

> [...]
> Jeg har faktisk investeret i nyt gfx men det har så ikke hjulpet. Jeg
> har tunet installationen, jeg har prøvet omega driverer, anden internet

Du brokkede dig nu over at dit nye grafikkort ikke performede.

Men det tilkommer forøvrigt overhovedet ikke mig,at kommentere din indsats
for at få det til at køre.
Jeg var bare interesseret i, om du havde prøvet et af benchmark
programmerne. Så kunne vi sammeligne tal, idet jeg har samme grafikkort som
dig.

Bjarne K

Fra : Jakob

Dato : 18-07-07 21:22

> Jeg var bare interesseret i, om du havde prøvet et af benchmark
> programmerne. Så kunne vi sammeligne tal, idet jeg har samme grafikkort som
> dig.

Hej

Godt ord igen

Nu har jeg hentet en motherfu.... af en benchmark hos boomtown.
3Dmark06. Jeg har kørt den i 1280 X 1024 uden aa.

jeg fik 3742 i den. SM2.0 score: 1644, HDR/SM3.0 score : 1988 og CPU
score 750.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-07 22:10

> [...]

3Dmark06. Jeg har kørt den i 1280 X 1024 uden aa.

jeg fik 3742 i den. SM2.0 score: 1644, HDR/SM3.0 score : 1988 og CPU

Har lige prøvet 06, selvom jeg synes den er lige moderne nok til et 1950pro.

Fik 4192 overall
sm 2.0 1802
sm 3.0 2031
CPU 983 (p4 prescott 3,4 ghz)

Du ligger kun ca 10% under mig i overall, og godt nok 25% under i cpu, ,men
vil stadig mene at dit system byrde kunne håndtere BF2 uden problemer i en
ordentlig opløsning.

Jeg ligger omkring 60-90/10 med renderer.drawfps.

Jeg vender lige tilbage med min opsætning, men Bf2 er sat op efter den
tweakguide, som en anden linker til.

Bjarne K.

Fra : Jakob

Dato : 19-07-07 21:22

> Jeg ligger omkring 60-90/10 med renderer.drawfps.
>
> Jeg vender lige tilbage med min opsætning, men Bf2 er sat op efter den
> tweakguide, som en anden linker til.

Interessant, der burde ikke være så stor forskel hos os. Hvor meget ram
har du ?

Kan det være fordi min ram hastighed ikke er god nok, mener dog det er
ddr3200 begge klodser men checker lige. Tror mit næste skud bliver en
geninstallering og så må vi se hvad benchmark så siger.

Tak for hjælpen Bjarne, det er fedt at du gider og meget oplysende når
dit system ligner mit så meget.

Jeg vil lige kigge efter den tweakguide igen, men jeg synes kun det var
noget med at fjerne film etc, og det har jeg gjort, plus at ændre agp
opsætning i bios.

Hygge

Jakob

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-07-07 23:21

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse news:MPG.2109e670d5a589709897cd@news.sunsite.dk...

>Kan det være fordi min ram hastighed ikke er god nok, mener dog det er
>ddr3200 begge klodser men checker lige. Tror mit næste skud bliver en
>geninstallering og så må vi se hvad benchmark så siger.

Jeg kan anbefale Sissoft Sandra, hvis du ikke allerede har det.
http://www.sisoftware.co.uk/index.html?dir=dload&location=sware_dl_3264&langx=en&a=
så du til at starte med kan få info om alt din hardware, og benchmark til at se om det køre som det skal.

Jan Rasmussen

Fra : Hagar

Dato : 20-07-07 07:55

Kan det være fordi min ram hastighed ikke er god nok, mener dog det er
ddr3200 begge klodser men checker lige. Tror mit næste skud bliver en
geninstallering og så må vi se hvad benchmark så siger.

Din hastighed på RAM fejler ikke noget, jeg har selv 2 Gb ddr pc 3200 i min
maskine.

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-07-07 17:00

Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> Jeg ligger omkring 60-90/10 med renderer.drawfps.
>
> Jeg vender lige tilbage med min opsætning, men Bf2 er sat op efter den
> tweakguide, som en anden linker til.

Ok, det var kun med 1024*768 med alt sat efter anbefalingerne i omtalte
guide, og med 2 * aa.

Men jeg prøvede lige at køre en test i single player. 1280*1024 med alt i
high og 4*aa

Der får jeg 40/20 som det dårligste, og 85/10 som det bedste, og den ligger
normalt på omkring 70/15

Men det burde altså kunn forbedres, hvis man bruger den optimerede
opsætning.

Bjarne K.

Fra : Jakob

Dato : 21-07-07 18:52

In article <46a22d99$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, ej@neit.nej
says...
> [...]
> high og 4*aa
>
> Der får jeg 40/20 som det dårligste, og 85/10 som det bedste, og den ligger

Imponerende.

Jakob

Fra : invalid

Dato : 24-07-07 23:23

In article <MPG.210894c5837af029897c9@news.sunsite.dk>, nono@ni.invalid
says...

> jeg fik 3742 i den. SM2.0 score: 1644, HDR/SM3.0 score : 1988 og CPU
> score 750.

OK syntes lige jeg ville komme med en opsummering. Jeg har nu
genistalleret maskinen, inkl netværkskort drivere, bundkortsdrivere og
den omega grafikdriver.

Jeg har som det første installeret BF2 og den store opdate patch. Jeg
har fjernet introfilm.

Jeg har lige kørt et 3Dmark06 igen for sjov og resultatet var det samme
som inden reinstallation.

Når jeg spiller BF2 online får jeg faktisk lidt bedre fps, nu mellem 30
og 60 og nogen gange bedre (nogen gange dårligere). Lokalt spil er noget
dårligere mellem 20-35 fps, mærkeligt nok.

Når jeg spiller på nettet får jeg dog stadig mærkelige ping "huller" og
det hakker meget. Det er som om jeg mister kontakten med spillet og så
er min spiller ligepludselig et andet sted, har drejet sig rundt, eller
løbet ud over et tag :0(. Det er uspilleligt.

Jeg fatter det ikke. FPS skulle være iorden men der er noget der ikke
kan følge med. Har prøvet WIFI da det blev foreslået at netkort måske
var defekt, det hjalp ikke.

Jeg er løbet tør for ideer. Det lader til at det ikke kan lade sig gøre
med denne maskine, så jeg tror jeg dropper mit favoritspil, hvertfald
hjemmefra og ryger på netcafe istedet. Måske opgraderer jeg som
foreslået her til et core2 processor og ny ram, men mit skrækscenario er
at det heller ikke hjælper :0)

Tak for hjælpen, selvom resultatet er nedslående.

Hygge

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 25-07-07 08:50

"invalid" <nonsense@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

at det heller ikke hjælper :0)

Tak for hjælpen, selvom resultatet er nedslående.

Det lyder underligt at du har de problemer, jeg har ikke flere forslag til
hvad du ellers kan gøre, andet end at du lige fortæller hvilken server du
spiller på. Som skrevet før, så har jeg en maskine meget lig din, bortset
fra grafikkortet, men når jeg er inde og spille online, så ligger min ping
på 28 - 78 og nogle gange er pingen højere, men jeg oplever ikke det "lag"
du skriver du oplever. Vi kunne prøve at mødes på en aftalt server, for ofte
kan andre se om det er en dårlig forbindelse de andre spiller med. Så hvis
du fortæller mig tid og sted, så skal jeg gerne komme med ind og "holde øje"
med dig.
De steder jeg får bedst ping er på engelske, tyske, hollandske, norske,
svenske og Danske servere.
Jeg har postet tre billeder i dk.binaer, det der hedder Ping1 viser det
billeder der møder mig når jeg lige starter op til multiplayer, det andet
viser samme billede, men efter jeg har klikket én gang på hver server, så
bliver pingen noget anderledes, og der kan være STOR forskel. Jeg plejer at
finde servere med så lav ping som muligt, men dem der har en ping på 80
eller der under kan jeg sagtens spille på, dem der så går fra 80 og op til
100 kan jeg til nød godt spille på, og dem over 100 går jeg uden om.
Billede nummer 3 viser de indstillinger jeg bruger når jeg søger efter
servere, det er det helt nederst jeg tænker på, hvor man krydser af ud for
ens ønsker. Prøv og kig på det, og se om du får noget ud af det.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 18-07-07 11:16

Kan du ikke lige give mig en adresse jeg kan skrive tilbage på til dig ? Min
virker fint

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-07 14:35

"Jakob" <nono@ni.invalid> wrote in message

Prøv lige sådan for sjov at se det indlæg i alt.games.ea.battlefield fra
den 02.08.2007 kl 05:09 "Last video card upgrade .........."

Han har et system som dig, og hans bf2 ruller, så det kan altså lade sig
gøre.

Bjarne K.