Manhunt 2
Fra : Kim2000

Dato : 04-07-07 09:21

Jeg kan læse at Manhunt 2 er stoppet fordi det "er skadeligt for børn", tja,
det er det måske nok, men spillet henvender sig jo heller ikke til børn. Vi
tager jo heller ikke ungerne med ind og ser Saw serien eller The Blair
Witch. Det er da utroligt, man ikke kan få lov til at være voksen og spille
et voldeligt computerspil. Det var det samme da Jack The Ripper udkom i
firserne, en masse politikere der egentlig ikke ved ret meget om det, men
ved i hvert fald de skal tage afstand fra det.

mvh
Kim

Fra : Hagar

Dato : 04-07-07 10:11

> [...]
> udkom i firserne, en masse politikere der egentlig ikke ved ret meget om
> det, men ved i hvert fald de skal tage afstand fra det.

Nu skal jeg ikke forsvare at spillet stoppes, for det er altid kedeligt når
vi voksne ikke får lov, men ungerne i dag, de er smarte nok til at få
spillene på anden vis end at købe det, alt kan jo findes via nettet. Jeg
virker som familiens "pc-nørd" og skal ofte få min ene nevøs pc op at køre
efter at der er kommet skidt på, og hvad jeg finder at billeder på hans pc,
det kan gøre selv mig rød i hovedet, for sådanne fy-fy billeder kan jeg ikke
en gang finde på min maskine, og knægten er kun 10 år. Der er også set
forsøg på at hente store filer hjem, jo der er meget sjovt at finde på sådan
en knægts maskine. Så det er måske en konsekvens af det de stopper spillet,
eller det er måske noget helt andet der gør det, men jeg er enig med dig,
det er surt vi ikke får lov at få noget ordentligt gys.

Hagar

Fra : Martin Hughes

Dato : 04-07-07 12:28

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> er enig med dig, det er surt vi ikke får lov at få noget ordentligt gys.

Nu findes der jo måder at opsætte netværket med filtere mv, så ens børn ikke
har de muligheder med at se forbudte ting + downloade. En Router kan blandet
andet stoppe for meget.

Selvfølig kræver det fra forældrene en del viden ellers må man jo betale
for, at få
hjælp til at sætte en spærer på. Alt i alt kan jeg ikke se det skulle ha
noget med
sagen at gøre.

Men sjov lille sag Rockstar og Take-Two har sat gang i. De er altid klar på
lidt provokation!
Husker at det var muligt at lave lidt sjov hen over køkkenbordet i GTA og
det var også fy-fy.

Hvis dette skulle være sandt så bliver det jo intet forbud herhjemme men
nærmere, at
butikkerne overholder salgsloven hvis vare bliver markeret til 18+, så
nytter det ikke de
sælger til en på 15, men igen er det jo så op til forældrene, at sørge for
den slags ikke alligevel
finder vejen ind på deres værelser på mystisk vis.

INTET FORBUD I DK: http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=2855

Take-Two har indtil videre kun supsenderet planerne om spiludgivelsen til
Wii og Playstation.
http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=2854

Spillet kan derfor stadig pre-orders! så om Take-Two og Rockstar har gang i
lidt reklame for spillet
og om de har en midre voldelig udgave i ærmet, og det andet bare er pure
opspind! tjah hvem ved!
Umidelbart tyder der på at spillet ikke indeholder voldelige ting, som ikke
er set før- Hvis man
læser gamespots anmeldelse af deres demo test af spillet
http://www.gamespot.com/ps2/action/manhunt2/news.html?sid=6172967&page=2

Happy Gaming
Martin

Fra : Hagar

Dato : 04-07-07 13:48

> [...]
> ikke er set før- Hvis man
> læser gamespots anmeldelse af deres demo test af spillet

Som tidligere IT-supporter, så har jeg været på besøg hos mange, og snakket
med endnu flere for lige som at lufte ideen med at blive selvstændig, og den
ide har jeg droppet. Folk vil simpelthen ikke betale for at få styr på
diverse problemer på deres computer, så er det nemmere at vente til nevøen
kommer hjem og nogle måneder. Det siger lidt om folks tankegang med deres
computere, så det med at spærrer af for diverse, for børnene,
ubehagligheder, den tror jeg ikke på bliver gjort, så hellere klage sin nød
når de først finder sådanne sager på ungernes computer. Så skal de nok himle
op om hvor dårligt det er at man skal have sådan noget på sine børns
computer, men at forebygge, nææ, der er vel andre der skal klare ærterne for
dem når først skaden er sket.
Pyha, det var da en ordentlig omgang opdragelse, beklager, men jeg kunne
ikke lade være

Hagar

Fra : Martin Hughes

Dato : 04-07-07 14:10

> Folk vil simpelthen ikke betale for at få styr på diverse problemer på
> deres computer, så er det nemmere at vente til nevøen kommer hjem og nogle
> måneder.

Ja sådan er det. Danskerne vil ik betale,
http://borsen.dk/it_innovation/nyhed/111292/
Så du må flytte på landet hvis du vil være selvstændig indefor privat hjælp
til IT.
Mon det så er fordi folk ik ved hvad der er muligt?
Eller er der bare for mange venlige nevøer, onkler, fætre og andre IT-nørder
gemt i
befolkningen og for langt imellem husene på landet. LOL

Mvh Martin

Fra : Hagar

Dato : 04-07-07 15:59

> [...]
> IT-nørder gemt i
> befolkningen og for langt imellem husene på landet. LOL

Jamen, jeg bor på landet, med udsigt til en rigtig lækker gylletank
Et eller andet sted, så tror jeg folk ikke er meget for at lade fremmede se
det de har af spil, programmer og andet, som måske ikke er helt legalt.

Nå, vi er ved at komme helt ud fra det gruppen her er til, så vi må vel
hellere beherske os

Hagar

Fra : Kim2000

Dato : 04-07-07 17:57

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter at der er kommet skidt på, og hvad jeg finder at billeder på hans
> pc, det kan gøre selv mig rød i hovedet, for sådanne fy-fy billeder kan

Og hvis knægten sidder og henter porno så kan han ikke have en computer på
sit værelse, hvor svært kan det være. Det er tilladt at være "ond" som
forælder.
mvh
Kim

Fra : Klaus G.

Dato : 04-07-07 15:44

> [...]
> udkom i firserne, en masse politikere der egentlig ikke ved ret meget om
> det, men ved i hvert fald de skal tage afstand fra det.
Ja, jeg havde også set meget frem til det spil, specielt efter det blev
forbudt i et par lande :)

Kunne være spændende at se, hvis de nu udgav den oprindelige version, og så
en mindre splatter version til samme pris. Men så se hvad for en der vil
blive solgt flest af, og ikke mindst se hvilken version der går bedst på P2P
netværk...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery