Træt af halflife 2 episode one, nedbrud...~
Fra : Jakob

Dato : 03-07-07 21:21

Jeg har købt halflife 2 episode one. Det er jeg temmelig træt af. Har
aldrig haft problemer med halflife 2 men nu fryser min pc HVER gang jeg
spiller efterfølgeren. Der er intet at gøre når den først er på vej ned.

Har andre oplevet dette ? Er efterfølgeren ringere programeret end den
første ?

Jakob

Fra : Bufferzz

Dato : 03-07-07 21:31

> Der er intet at gøre når den først er på vej ned.

Hvor langt når du inden den laver ulykker ?
Hvad er dine pc spec. ?
Prøvet at køre med lavere grafik instillinger i spillet ?

>Har andre oplevet dette ?
Ja hvis den ikke er fuld opdateret (gør steam selv)

> Er efterfølgeren ringere programeret end den første ?

Næppe, men ny teknik er kommet til siden HL2 og det kræver mere af ens pc.

Fra : Jakob

Dato : 03-07-07 22:47

In article <468ab1e2$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
no.sp@m.2.me says...

> Næppe, men ny teknik er kommet til siden HL2 og det kræver mere af ens pc.

Jeg er ikke kommet særligt langt er lige sluppet ud af den mørke kælder.
Jeg har en P4 2.8 med 1.5 gb ram og et x1950 pro grafikkort.

Hygge

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 03-07-07 23:14

Jeg er ikke kommet særligt langt er lige sluppet ud af den mørke kælder.
Jeg har en P4 2.8 med 1.5 gb ram og et x1950 pro grafikkort.

Hygge

Jakob

Prøv og hent og installer denne driver
http://www.ngohq.com/home.php?page=files&go=cat&dwn_cat_id=14&go=giveme&dwn_id=446
Det er den samme som fra ATI selv, MEN, der er nogle kloge folk der har
pillet i den og det får så noget mere ud af ens grafikkort. Jeg har selv
kørt med dem de sidste par år, og det virker formidabelt.

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 03-07-07 23:36

In article <468aca05$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...

> pillet i den og det får så noget mere ud af ens grafikkort. Jeg har selv
> kørt med dem de sidste par år, og det virker formidabelt.

he he jeg har hentet en omega driver tidligere pga råd fra dig

Hygge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 04-07-07 00:07

In article <MPG.20f4ed9d12bdb70d989795@news.sunsite.dk>, nono@ni.invalid
says...
> In article <468aca05$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
> @hotmail.com says...

og så er den da lige chrashet igen.......

ÆV

Fra : Hagar

Dato : 04-07-07 01:52

og så er den da lige chrashet igen.......

ÆV

Nu er det vel ikke sådan at der sidder bussemænd og andet godt på blæseren
på grafikkortet, så det går ned på grund af varme, vel ?

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 04-07-07 12:31

In article <468aeef2$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
> [...]
>
> Nu er det vel ikke sådan at der sidder bussemænd og andet godt på blæseren
> på grafikkortet, så det går ned på grund af varme, vel ?

Har overvejet det men det er jo ret nyt. Checker lige og så prøver jeg
lige at spille et andet spil og se om det går ned også efter et stykke
tid, så er der jo en årsag

Tak for tippet

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 04-07-07 13:53

[...]

Ind i mellem når jeg spiller BF2, så går mit spil ned i menulinien, det
kunne jeg ikke forstå, for det havde det ikke tidligere, men jeg havde
installeret et nyt program som har tilladt sig at køre en scan i baggrunden,
uden jeg viste af det. Spillet lukkede dog ikke, men det er generende. Nu
har jeg så rettet på det, og jeg kan spille i fred og ro. Mon du har noget i
baggrunden der kører som kræver lige de ressourcer som skal til for at lukke
dit spil ned ?
Hvis du spiller on-line, så nøjes med kun at have din firewall tændt, resten
lukker du ned, det kan også hjælpe.

Hagar

Fra : Kim

Dato : 05-07-07 16:18

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev
Har overvejet det men det er jo ret nyt. Checker lige og så prøver jeg
lige at spille et andet spil og se om det går ned også efter et stykke
tid, så er der jo en årsag

Ellers prøv med en "Halflife2 AI Disable."

3. Go to your \Program Files\Valve\Steam\SteamApps\[username]\half-life
2\hl2\cfg\ directory, and create a new blank text file (right click and
select New>Text Document), then rename it to autoexec.cfg. Open this file
and copy and paste the following commands into it, then close and save it:

snd_mixahead 0.7

cl_forcepreload 1

sv_forcepreload 1

cl_smooth 0

ai_norebuildgraph 1

Det løste problemet for en af mine venner

Eller prøv med forskellige drivere fra
http://ati.amd.com/support/driver.html

Mvh Kim