spil
Fra : Doc

Dato : 01-07-07 19:43

Hejsa..

Hvilke spil minder om C&C / Age Of Empire / Company Of Heroes.. den slags...

Altså noget hvor man skal bygge enheder osv osv osv...

Fra : Hagar

Dato : 01-07-07 20:09

"Doc" <a@a.com> skrev i en meddelelse news:UAShi.46$D95.7@news.get2net.dk...
> Hejsa..
>

> Hvilke spil minder om C&C / Age Of Empire / Company Of Heroes.. den
> slags...
>
> Altså noget hvor man skal bygge enheder osv osv osv...

Act of war, det er i i øvrigt et ret flot spil, i sær med tanke på den nye
C&C

Hagar

Fra : Bufferzz

Dato : 01-07-07 20:06

> Hvilke spil minder om C&C / Age Of Empire / Company Of Heroes.. den
> slags...

StarCraft
Et space spil med 3 vidt forskellige racer. Vildt sjovt!
http://www.blizzard.com/images/starcraft/popup/ss01.jpg
http://www.blizzard.com/images/starcraft/popup/ss02.jpg
www.battle.net/scc/
http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=34208 (ca 70 kr)

Og StarCraft 2 (måske i 2008)
www.starcraft2.com
http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383851

Fra : Silver

Dato : 01-07-07 21:27

> Hvilke spil minder om C&C / Age Of Empire / Company Of Heroes.. den
> slags...

Rise of Nations og udvidelsen Thrones and Patriots fra 2003 og 2004.

De omhandler lige det du søger og så går man igennem ca 10 forskellige
tidsaldre i menneskenes historie hvor man kan udvikle de våben som man
brugte dengang og endda også specielle våben som kun nogle få folkefærd
brugte.

Det er både innovativt i styringen (du har et totalt landkort hvor du kan
flytte dine hære og derefter går den så ned i selve landet hvor du skal i
krig og der foregår det så i realtime) og underholdende gameplay.

Der findes en patch der gør at du kan have op til 2000 enheder i spillet
istedet for de 200 som Microsoft (udvikleren) valgte i sin tid. Det gør det
utroligt meget mere underholdende når du stormer frem imod fjenden med kæmpe
hære (det skal dog siges at der ikke er restriktioner på CPU hæren mht folk
så de benytter sig også af muligheden for at have 2500 enheder), dvs der kan
være kampe med op til 4000 enheder på skærmen på en gang så du skal helst
have en nutidig computer for at kunne følge godt med.

Det var en lang smøre men jeg må indrømme at jeg er KÆMPEFAN af det spil,
det nye rise of nations legends siger mig overhovedet ikke noget, det er det
gode gamle og real life våben/enheder som er sindssygt godt :).

Håber du vil finde denne mail fyldestgørende, hvis du vil have det med de
mange enheder så kan du finde patchen her:

http://dl.gamecopyworld.com/?d=2004&f=RoNTaP_Population!rar

Du skal dog også have udvidelsen før det virker.

Mvh
Silver.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-07-07 12:39

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> http://dl.gamecopyworld.com/?d=2004&f=RoNTaP_Population!rar
>
> Du skal dog også have udvidelsen før det virker.

Der findes heldigvis forskellig smag, også på spil området.

Vil bare lige sige at, Rise of Nations er et af de få spil, jeg har
fortrudt at jeg har købt.
Det gælder så vidt jeg kan se kun om at pumpe en masse tropper ud og sende
dem op i hovedet af fjenden.
Synes eller jeg har givet det en chance, og prøvet tutorial op til flere
gange for at se om jeg har overset et eller andet med hensyn til gameplay.
(skal dog ikke afvise at det er mig der har misforstået et eller andet)

Det minder mig desuden lidt om Empire Earth 2, hvor jeg elskede 1'eren, men
2'eren var bare ikke mig.

Men som sagt er smag og behag forskellig og langt de fleste spil, kan man
prøve først som en demo, inden man skal have muldvarpen op.

Bjarne K.