Skærme
Fijala 3554
Sære opdateringsproblemer AOC Spectrum 7GL~
Fra : Klaus Johansen

Dato : 07-07-01 20:43

Hej!

Min 17" AOC Sprectrum 7GLR skærm opfører sig underligt!! Problemet ses ofte,
når jeg minimerer eller lukker det sidste program, så der kun er
Windows-skrivebordet tilbage på skærmen.

De nederste hjørner, specielt det venstre, bliver fejlfarvet og ligesom
trukket skævt i nogle hurtige glimt lige når billedet er skiftet. Det sker
samtidig med skærmen giver en hvislende lyd fra sig.

Forsøger jeg igen umiddellbart efter at maksimere og minimere igen, så er
der ingen problemer med hverken billede eller mislyde. Ligeledes er der
ingen problemer med fx hurtigt skiftende billeder og DVD, når først billedet
er i bevægelse. Skærmopløsningen er 1152x864x32 og opdateringsfrekvensen er
100Hz, men problemet gentager sig med andre opsætninger.

Jeg har på fornemmelsen at problemet bliver værre og værre!

Har nogen oplevet noget lignende? Er det skærmen eller kan det være
skærmkortet (Asus V7100, Geforce 2MX på ASUS A7V133) ?? Dækker garantien
sådanne problemer?

Med venlig hilsen
Klaus Johansen