Dagens år 1999
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 02-08-07 12:59

Jeg takker for valget ....

Året bliver så 1999

David Bowie kom med albummet "´Hours", her er "Thursday's Child"
http://www.youtube.com/watch?v=HauRoMHU1Uk
og "Survive"
http://www.youtube.com/watch?v=HO7FTtX73GE

Michael Falch sagde "Mød mig i mørket" og medvirkede også på
"Selv en dråbe". En støttesang hvor mange af den danske pop/rock
musikelite deltog.
http://www.youtube.com/watch?v=ze7Xav8MZ4I

Bryan Ferry kom med "As Time Goes By", hvor han genindspillede en lang
række sange. Her er den smukke "Falling In Love Again"
http://www.youtube.com/watch?v=S8jqcXnHEYM

Marie Frank sang om "Ancient Pleasures" med f.eks. "Symptom Of My
Time"
http://www.youtube.com/watch?v=fLZQyC3KAzo

Håndboldpigerne sejrede på banen og hittede med "Lige I Masken"

Kashmir fortalte om "The Good Life" med sangene "Mom in love & Daddy
in space"
http://www.youtube.com/watch?v=ascSnoYFhHk
og "Graceland"
http://www.youtube.com/watch?v=KcQPoXd_W60

Rune T Kidde fortalte eventyret om "Hobbitten"

Paul McCartney rockede "Run Devil Run", hvor han bl.a. fik hjælp af
David Gilmour, Mick Green, Ian Paice, Pete Wingfield
http://www.youtube.com/watch?v=DdzSul4t1C4

Multicyde gav albummet "Multicydal" et kæmpe hit med sangen "Not For
The Dough"
http://www.youtube.com/watch?v=DxqEWTG1CwE

Mike Oldfield's klokker forsatte med "Millennium Bell"

Pet Shop Boys sang om "Nightlife", her er "I don't know what you
want..."
http://www.youtube.com/watch?v=jpf4b1_u7Zg

Carlos Santana var "Supernatural". Et herligt album med f.eks.
"corazon espinado"
http://www.youtube.com/watch?v=gjvriwpQzzw

Smash Mouth udgav "Astro Lounge". Her vågner de til "Then The Morning
Comes"
http://www.youtube.com/watch?v=05S5OvDcTn0

Sorten Muld gav os "Mark II"

Dan Turell og Halfdan E fortalte om at være "Glad I Åbningstiden"

Beklager jeg ikke kunne se du blev valgt, men indlæget mangler
tilsyneladende på TDC' server. Jeg kan se det er i Google Groups.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Anglachel

Dato : 02-08-07 14:58

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Jeg takker for valget ....
>
> Året bliver så 1999

Tom Waits skramlede sig frem til "Mule Variations" indeholdende blandt andet
den lettere paranoide "What's he building?"
http://www.youtube.com/watch?v=znH6tcglC1k

Moby udgav "Play" med hittet "Natural Blues"
http://www.youtube.com/watch?v=ivtKcM1DGeY

The Red Hot Chili Peppers lavede "Californication" og fik en række hits her
"Scar Tissue"
http://www.youtube.com/watch?v=og42E_H7dLw

Altid veloplagte The Flaming Lips udgav "The soft bulletin" her med "Race
for the prize"
http://www.youtube.com/watch?v=YWBdPkWkjkw

Rage Against the Machine gik ikke stille ind i natten med "The batlle of Los
Angeles" her med Guerilla Radio
http://www.youtube.com/watch?v=Lz-XbE_BYqs

Fra : Peter Westh

Dato : 02-08-07 18:00

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Jeg takker for valget ....
>
> Året bliver så 1999

Først to numre for Guitarfreaks:

Projekct three (et sideprojekt med Trey Gunn, Pat Mastelotto og Robert Fripp
fra King Crimson) udgav "Masque", med b.la. "The deception of the thrush".
Her en liveversion fra 2000
http://www.youtube.com/watch?v=ehMAvlMZCgU

Don Cabbalero udgav "Singles breaking up", med bla. "Belted Sweater"
http://www.youtube.com/watch?v=vq0P3fGIHCw (lousy amatørvideo - man skal
lige et halvt minut ind før musikken begynder)

Og så i øvrigt:

Autechre udgav "EP7", med bla. "Dropp"
http://www.youtube.com/watch?v=hWGUnrIiOoI (med en virkelig smuk
amatørvideo)

David Sylvian fandt sig en guru og udgav "Dead bees on a cake", med bla.
"Darkest Dreaming"
http://www.youtube.com/watch?v=AF3IR2oYnSA (videoen er fra en eller anden
sæbeopera, tror jeg)

Lydia Lunch udgav dobbeltalbummet "Matrikamantra", som jeg desværre ikke kan
finde noget af nogen steder.

Martin Hall udgav albummet "Adapter", og nummeret "Burning Sugar" blev
spillet en del i radioen. Ikke hans bedste plade.
http://www.martinhall.com/video_burning_sugar_256.asp

Beck udgav den hylende morsomme "Midnite vultures", med bl.a. "Sexx laws"
http://www.youtube.com/watch?v=XC7ucvAAVvw

Og Tricky udgav "Angels with dirty faces", med bl.a. "Broken Homes", hvor PJ
Harvey sang med: http://www.youtube.com/watch?v=pqrECbrDoQY

/P

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-08-07 19:37

Fra min egen playlist kan jeg se flg. albums fra dette år - groft
sorteret efter hvor meget jeg værdsætter dem

Metallica - S&M
Marilyn Manson - The Last Tour on Earth
Coal Chamber - Chamber Music
Tiamat - Skeleton Skeletron
Rammstein - Live Aus Berlin
Blackmore's Night - Under A Violet Moon
Guns N' Roses - Live Era '87-'93 CD1
Manowar - Hell On Stage Live (Disc 1)
Queen - Greatest Hits III
Kraftwerk - Re-Werked Remix
Kraftwerk - Expo 2000
Fear Factory - Obsolete (DigiPak)
Primus - Antipop
The Prodigy - The Dirtchamber Sessions Vol. 1
Slipknot - Slipknot
HIM - Razorblade Romance

Har desværre ik tid til at finde youtube links i dag ...

Fra : Per Hagemann

Dato : 03-08-07 10:02

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen
> Jeg takker for valget ....
>
> Året bliver så 1999

The Corrs lavede en sang, som direkte hed 1999, men den er ikke lige til at
finde. Der er heldigvis andre fra 1999 med The Corrs, nu da jeg ikke nåede
med på året 1995, hvor deres gennembrud What Can I Do udkom i Irland.

The Corrs - Radio :

http://youtube.com/watch?v=XEE5_ZI7DVA

Det internationale melodi grand prix blev for hidtil sidste gang vundet af
Sverige ved at træde i ABBAs fodspor.

Charlotte Perrelli Nilsson - Take Me To Your Heaven :

http://youtube.com/watch?v=p_3PTS1e3Wc

1999 blev gennembrudsår for en del nu kendte kvindelige solister, bl.a.
Christina Aguilera og Jennifer Lopez.

Endnu mere kendt blev Britney Spears - Baby One More Time :

http://youtube.com/watch?v=_BclTRsTBZM

Shania Twain - Still The One

http://youtube.com/watch?v=6XENujsU3Wg

Natalie Imbruglia - Torn :

http://youtube.com/watch?v=8bPndxNNKfA

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-08-07 13:19

Per Hagemann wrote:
> Natalie Imbruglia - Torn :
>
> http://youtube.com/watch?v=8bPndxNNKfA

Torn er fra 1998

Fra : Per Hagemann

Dato : 03-08-07 16:52

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i meddelelsen

> Torn er fra 1998

Javel. Shania Twains You're Still The One viser sig også at være helt
tilbage fra 1997, men de må begge have ligget på hitlisten i 1999.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-08-07 11:48

On Thu, 02 Aug 2007 13:59:17 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Jeg takker for valget ....
>
>Året bliver så 1999

Dagens år går til, den nye deltager Per Hagemann

År der er taget hidtil
1941 Alex Linaa
1957 Erling Jensen
1958 Michael Meidahl Jensen