På det gamle klaver står dit billede og le~
Fra : Trond Ruud

Dato : 01-08-07 15:20

Jeg hadde en gang en dansk 78-stenkage, med sangen "På det gamle klaver"
Teksten var noget i denne dur:

På det gamle klaver står dit billede og ler uha, uha
Det er slet ikke kønt, men, det er naturligt, og det minner virkelig dig...

Det var en manlig sanger og jeg synes å huske at han kunne minne om Otto
Brandenburg.
Jeg lurer på om det finnes nogen andre der har hørt denne muntre sang, og om
den finnes å få købt på nogen CD?
Tak for all hjelp.
Trond Ruud,
Norge

Fra : 4700

Dato : 01-08-07 15:34

det er tommy seebach

4700

Fra : -= JF =-

Dato : 01-08-07 16:24

4700 skrev:
> det er tommy seebach

På en 78'er )
Godt nok er go'e gamle Tommy fra gamle dage, meeen...

--
Mvh. John

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-08-07 16:42

Trond Ruud skrev:

> Jeg hadde en gang en dansk 78-stenkage, med sangen "På det gamle
> klaver" Teksten var noget i denne dur: [...]

Det er en Tono-indspilning med Gustav Winckler og Radioens
Danseorkester, fra 1953. 4557/L28062-1: "Billedet på det gamle
klaver".
http://www.gustavwinckler.dk/Tono%20indspilningerne.htm

--
Herluf :·)

Fra : -= JF =-

Dato : 02-08-07 15:31

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> http://www.gustavwinckler.dk/Tono%20indspilningerne.htm

Det var dog en *helt* imponerende liste du henviser til!!
Han har ikke haft mange ledige øjeblikke, ham Gusse - Men det har
ophavsmanden til hjemmesiden nu heller ikke... Imponerende!

--
Mvh. John