Dagens år 1957
Fra : Erling Jensen

Dato : 26-07-07 21:29

OK men så prøver jeg at fortsætte Dagen år, men det var måske en ide at
lave det om ugens år, som skrevet i dagens år 1991, selv om det er begrænset
hvor mangen år der er tilbage at tag af.

Ja så går vi tilbage til mit fødselsår og starter med eurovision song
contest:

Birthe wilke og Gustav winkler - skiv(b)et skal sejle i nat
http://www.youtube.com/watch?v=9IjbPUY7zfk

vi skal også være internationale: England
http://www.youtube.com/watch?v=neFiowqoQS4&mode=related&search=

The Crickets med Oh boy og That will be the day
Her med Buddy Holly og the crickets
http://www.youtube.com/watch?v=4PYXZEkAC4E
http://www.youtube.com/watch?v=pribHw93OPc&mode=related&search=

Chuck berry med debut albummet - After School session
Her beach boys med chuck Berry nummeret Schools days
http://www.youtube.com/watch?v=T9UPUltbviI

Frank Sinatra - All the Way
http://www.youtube.com/watch?v=X9OE60jdRaM

everly brothers - Wake up little Suzie
http://www.youtube.com/watch?v=SvJJN5MuKfM

Rick nelson - I'm Walking - her med Fats Domino
http://www.youtube.com/watch?v=qWfsJx1ycY0

for ikke at tale om Buddy holly og hans Peggy Sue
http://www.youtube.com/watch?v=9X3WxwOGiKk&mode=related&search=

Danny and the Juniors med At the hop
http://www.youtube.com/watch?v=1pYRTApUUX8

Elvis havde flere dette år bla Jailhouse rock
http://www.youtube.com/watch?v=mc5sDt4ppnE

Frank Sinatra med all the way her med Celine Dion og "Frank Sinatra"
http://www.youtube.com/watch?v=sxps4ggfoy4&mode=related&search=

Jerry lee Lewis med Whole Lotta Shakin' Goin' On
http://www.youtube.com/watch?v=8yRdDnrB5kM

Pat Boone med Love letters in the sand, bernadine, why baby why og m. fl.
http://www.youtube.com/watch?v=4-Sr47703B4&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=oebqmJSZ_Us&mode=related&search=

Jim Reeves med Am i losing you
http://www.youtube.com/watch?v=PUpOyMvFqsU&mode=related&search=

Patsy Cline Walking after midnight
http://www.youtube.com/watch?v=fkkM7K6smQA

jamen her var da et par stykker

Erling

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-07-07 08:57

Erling Jensen skrev:

> *1957*

Fra jazzens verden:

Billie Holiday - Songs For Distingue Lovers (januar, 1957)
"One For My Baby (And One More For The Road)":
http://www.youtube.com/watch?v=R7llu2aQRSQ

Billie Holiday - Verve Silver Collection (1957)

John Coltrane - Blue Train (1957)
John Coltrane - And The Jazz Giants (1956-58)

Stan Getz / Donald Byrd
Fontezza: (1957)
http://www.youtube.com/watch?v=nROVSHLUw7Q

--
Herluf :·)

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-07-07 14:23

On Thu, 26 Jul 2007 22:29:15 +0200, "Erling Jensen"
<erling.jensen.nospam@transport.dk> wrote:

> [...]
>lave det om ugens år, som skrevet i dagens år 1991, selv om det er begrænset
>hvor mangen år der er tilbage at tag af.

Se det er også mit fødselsår, og så burde jeg vel vide en masse om
årets musik. Det gør jeg desværre ikke, men kender dog nogle enkelte
numre.

Fats Domino hittede med "Blueberry Hill"
http://www.youtube.com/watch?v=Dl5hknXqXps

Perry Como sang Round and Round
optaget i 1957: http://www.youtube.com/watch?v=i9mo5zL3h94
optaget i 1997: http://www.youtube.com/watch?v=FdA7LPW5WaY

Chuck Berry mindede os om "School Day", her desværre uden Chuck Berry
http://www.youtube.com/watch?v=xErMGMCKxKo

Ricky Nelson fortalte om "A Teenagers Romance", noget vi vel alle
somtider tænker tilbage på. I foråret mødte jeg min første kæreste på
Island, og da vendte vi da et par minder.
http://www.youtube.com/watch?v=04uWx0EfD50

Elvis Presley mente "(Let Me Be Your) Teddy Bear". Her med billeder af
en sød bjørn
http://www.youtube.com/watch?v=AG18rG3VeUA
og sang hittet "Jailhouse Rock"
http://www.youtube.com/watch?v=mc5sDt4ppnE

The Coasters - "Searchin'"
http://www.youtube.com/watch?v=Wp_iWcG72YI

Paul Anka sang om "Diana"
http://www.youtube.com/watch?v=fuTbB-d12A0

Buddy Holly and The Crickets sagde "That'll Be The Day"
http://www.youtube.com/watch?v=pribHw93OPc

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-07-07 14:40

On Fri, 27 Jul 2007 15:22:36 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Perry Como sang Round and Round
>optaget i 1957: http://www.youtube.com/watch?v=i9mo5zL3h94
>optaget i 1997: http://www.youtube.com/watch?v=FdA7LPW5WaY
Hov hov, det var nu 1994 jeg mente.

Når jeg nu er her, skal denne også lige med
The Platters - " I'm Sorry"
http://www.youtube.com/watch?v=Xt_ADnPr79E

Fra : Erling Jensen

Dato : 27-07-07 17:10

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Paul Anka sang om "Diana"
> http://www.youtube.com/watch?v=fuTbB-d12A0
>
> Buddy Holly and The Crickets sagde "That'll Be The Day"

nå ja men der er da også :

Johnny Cash med albummet : Johnny Cash With His Hot And Blue Guitar
her er der en som jeg ikke har hørt før:
http://www.youtube.com/watch?v=A9E3hCQiiz8
og en vi alle kender:
http://www.youtube.com/watch?v=OP_r03gxrqs

i 1957 dukkede Big Joe Turner op i filmen Shake, Rattle & Roll
http://www.youtube.com/watch?v=20Feq_Nt3nM

Billie Holiday udgav lp'en Body and soul - herfra moonlight in vermont
http://www.youtube.com/watch?v=StNAmz7kpe4

Bo Diddley udgav pladen Bo Diddley herfra Hey Bo Diddley
http://www.youtube.com/watch?v=7e0KMG4c_LI

Ray charles er udmærket at høre bare man ikke skal se ham han udgav pladen
Great Ray Charles.. herfra skal vi høre hornful soul
http://www.youtube.com/watch?v=W1aUIVdNEgs

Art Pepper der udgav 6 album i '57 her fra albummet - Show Time - What Is
This Thing Called Love?
http://www.youtube.com/watch?v=1kz_urr1DVQ

nå pligterne kalder( jeg skal ud og spise )

Erling

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 27-07-07 16:10

"Erling Jensen" <erling.jensen.nospam@transport.dk> skrev i en meddelelse

5 år gammel havde jeg ikke rigtig nogen fornemmelse af rock, men her i
rendyrket form:

Jerry Lee Lewis - Whole Lotta Shakin' Going On
http://www.youtube.com/watch?v=8yRdDnrB5kM

Kunne forestille mig mine forældre svømme til denne
Pat Boone - Love letters in The sand
http://www.youtube.com/watch?v=XR6lHauYwks

og denne

The Platters:- remember when
http://www.youtube.com/watch?v=RFqg4zXm3wk

Nå, det må så blive alt for denne gang
VH
/Carsten

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 27-07-07 16:12

"Erling Jensen" <erling.jensen.nospam@transport.dk> skrev i en meddelelse

....glemte lige denne perle m. Tommy Steele
http://www.youtube.com/watch?v=YpOL72J-UM4

VH
/Carsten

Fra : Erling Jensen

Dato : 27-07-07 17:35

Husker jeg ret var det vist Poul Erik der startede denne lille spøg jeg
returnerer hermed stafetten til ham og så må det blive op til Poul Erik om
den skal fortsætte som Dagens eller Ugens årstal som blev foreslået under
tråden "1991" - der er jo sikkert nu et begrænset antal ubrugte år tilbage
hvis det skal være muligt at finde videoklip til at underbygge buddet men
der kan da stadig findes stumper med " den Chilenske Nattergal" Rosita
Serrano der var meget populær før the great world war 2 , men flygtede vist
fra tyskland da krigen brød ud
en lille smagsprøve:
http://www.youtube.com/watch?v=uRXiBlpraNQ
http://www.youtube.com/watch?v=AOaZxI1kLOs

Lale Andersen
http://www.youtube.com/watch?v=0ry9NjJJDoU&mode=related&search=

nå men lad os se hvad der sker med denne lille spøg.
Erling

Fra : Michael Lund

Dato : 27-07-07 18:46

> Husker jeg ret var det vist Poul Erik der startede denne lille spøg

Æres den der æres bør - det var Alex Linaa d. 1. juni.

Mic.

Fra : Erling Jensen

Dato : 27-07-07 20:46

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Erling Jensen" <erling.jensen.nospam@transport.dk> skrev i en meddelelse

> Æres den der æres bør - det var Alex Linaa d. 1. juni.

jamen sorry Alex så må du heller være den der tager den videre herfra....
Tak til mic for rettelsen
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 21:56

Undskyld , men hvad går det her egenligt ud på.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-07-07 23:16

On Fri, 27 Jul 2007 22:56:01 +0200, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Undskyld , men hvad går det her egenligt ud på.

En uvalgt vælger et år, og kommer med nogle eksempler på musik fra det
pågældende år.

Andre kommer så med andre eksempler fra samme år.
Når der så er gået et døgnstid eller deromkring, vælder den der
startede det pågældende år, en der fortjener at få lov til at vælge et
nyt år, og så videre.

Hvad der skal til for at gøre sig fortjent, vælges alene af den der
har året.

Det kan være nogle gode eksempler fra det pågældende år.
Det kan være et bestemt nummer, der har / har haft betydning for
vedkommende, eller en helt tredie ting. Den der har året bestemmer
enerådende.

År der er taget hidtil
1941 Alex Linaa
1957 Erling Jensen
1958 Michael Meidahl Jensen
1959
1960 Michael lund
1961
1962 Lars Holst
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970 Herluf Holdt
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973 Carsten Dettmaring
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984 Claus Skaarup
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988 Poul Erik Lindaa
1989 Holst
1990
1991 Esben von Buchwald
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
2002 Peter Westh

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 12:17

On Fri, 27 Jul 2007 21:46:05 +0200, "Erling Jensen"
<erling.jensen.nospam@transport.dk> wrote:

>jamen sorry Alex så må du heller være den der tager den videre herfra....
>Tak til mic for rettelsen

Jamen, jeg har jo ikke engang deltaget i 1957!
Men skidt, jeg vælger et nyt år i en ny tråd :)

/Alex

Fra : Erling Jensen

Dato : 28-07-07 17:45

> Jamen, jeg har jo ikke engang deltaget i 1957!
> Men skidt, jeg vælger et nyt år i en ny tråd :)

Nej det ved jeg godt det var mere at du har startet det her så er det også
dig der må tage beslutningen om dagens år skal omdøbes til ugens år som
andre har foreslået, derfor lod jeg den gå videre til dig Alex ellers var
den gået til Poul Erik
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 17:53

On Sat, 28 Jul 2007 18:44:56 +0200, "Erling Jensen"
> [...]

>dig der må tage beslutningen om dagens år skal omdøbes til ugens år som
>andre har foreslået, derfor lod jeg den gå videre til dig Alex ellers var

Jeg syntes vi skulle lade den køre videre som dagens år indtil den
brænder ud af mangel på år.
Så må vi se om ikke vi kan hitte på endnu en stafet/leg når det sker,
så vi ikke kommer til at kede os her i sommerregnen

/Alex

Fra : Erling Jensen

Dato : 28-07-07 20:03

> [...]
> Så må vi se om ikke vi kan hitte på endnu en stafet/leg når det sker,
> så vi ikke kommer til at kede os her i sommerregnen

fint nok med mig
Erling

Fra : Pernille

Dato : 07-08-07 21:29

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> fint nok med mig
> Erling

Er det nok, at komme med eksempler på musik fra et år?
Skal man også komme med link, så det kan spilles.
Jeg synes, at det er rigtig sjovt og hyggeligt at følge med i dette her.
Bilv endelig ved.