Drev deling med NT/WIN98
Fra : Søren Christiansen

Dato : 07-07-01 19:12

Hej
Jeg har et lille netværk med 2 NT maskiner og 2 Win98 maskiner, mit problem
er at jeg ikke kan til slutte Nt drevene på min 98 makiner, jeg kan godt få
win 98 drevene op på NT maskinerne og at dele drevne mellem de 2 NT makiner
er ikke noget problem.
Men når jeg forsøger at komme ind NT maskinerne vi andre computer eller
prøver at til slutte netværks drev på 98 maskinerne bliver jeg bedt om et
password, da jeg er ADIM af maskinerne burde det ikke være noget problem,
men det er det, så mon ikke der er nogle der kan give mig et hint.
Jeg er meget grøn i NT,så det kan muligvis være et simpel fejl

--
Hilsen / Regards
Søren C.

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 07-07-01 19:50

Hvis det er et NTFS drev tror jeg ikke at win9x kan læse dem.

MVH
Kasper

Fra : Niels Kruse

Dato : 08-07-01 10:21

Kasper Simonsen wrote:

> Hvis det er et NTFS drev tror jeg ikke at win9x kan læse dem.

Virker fint her!! (WIN98 FAT32 vs WIN2K NTFS)

Niels

Fra : Allan Jul Woer

Dato : 07-07-01 20:22

On Sat, 7 Jul 2001 20:12:00 +0200, "Søren Christiansen"
<sscNO@SPAMteknik.dk> wrote:

> [...]

>men det er det, så mon ikke der er nogle der kan give mig et hint.
>Jeg er meget grøn i NT,så det kan muligvis være et simpel fejl

Du skal logge på netværket på win98 maskinerne, for at få adgang til
de delte mapper på NT maskinerne. Det brugernavn/adgangskode du logger
på win98 maskinerne skal være oprettet på NT maskinerne for at det
virker. Dernæst skal du kigge på fil-permissions og share-permissions,
hvor brugeren selvfølgelig skal have adgang til de delte filer.

Allan Jul Woer
Bækvej 13, Farre
7323 Give
Mailto:awoer@get2net.dk
http://hjem.get2net.dk/awoer

Fra : Nicolai M. Klaksvig

Dato : 07-07-01 20:25

nej ! he he, det har ikke noget med ntfs at gøre !
det du skal gøre er at finde ud af med hvilket navn og/eller password du er
logget på win98 maskinerne ( selvom den er sat til bare at logge ind selv,
ER den logget ind med et eller andet. så i NT under usermanager, opretter du
disse brugere med evt password ( ellers blankt password ) når du så opretter
et share på nt maskinen vil du se en knap der hedder "permissions", herinde
adder du win98 brugerne og giver full control. så kan du komme ind på nt
maskinen med win98 brugeren !
håber det er udtrykt klart !

Fra : Søren Christiansen

Dato : 10-07-01 20:35

Ja men mange tak det virker jo helt perfekt
så mange tak

--
Hilsen / Regards
Søren C.