CD tip: Max Mix Vol 1, Return of the authe~
Fra : Per Hansen

Dato : 23-07-07 00:29

Dem der husker 80'erne husker også Max Mix fra det spanske pladeselskab
Max Music og ved at Max Mix 12 var den sidste rigtige der blev lavet.

Siden den tid er vi løbende blevet bombarderet med den ene falske Max Mix
release efter den anden fra tyske Edel, fordi de fik deres pølser i
begrebet Max Mix og det tilhørende logo dengang.
Langt om længe har Edel mistet rettighederne og det er atter tilbage på
spanske hænder.

20 Juli kom den så:
Max Mix Vol-1, Return of the authentic megamix.
Den indeholder 4 mixes og specielle maxi versioner af gamle Italo tracks.
I kan se covers til den nye Max Mix release her:

http://www.juno.co.uk/covers/273761-01-front.htm
http://www.juno.co.uk/covers/273761-01-back.htm

--
Per Hansen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 24-07-07 21:31

Det vækker glade minder! Kan man købe det digitalt?

Kennet

--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : Per Hansen

Dato : 24-07-07 22:24

"Kennet og Pernille" <Anonym@anonym.dk> mentioned this

> Det vækker glade minder! Kan man købe det digitalt?
>
> Kennet

Jeg tror ikke du kan købe den som et DRM beskyttet album i en
webshop, for det er noget at pladeselskabet skal gå med til.
Så der er faktisk kun albummet på dobbelt CD.

--
Per Hansen

Fra : Rohde

Dato : 07-08-07 17:22

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Dem der husker 80'erne husker også Max Mix fra det spanske pladeselskab
> Max Music og ved at Max Mix 12 var den sidste rigtige der blev lavet.

Nej hvor sjovt. Jeg mener dog at man allerede dengang talte om at max Mix 1
og 2 var de eneste rigtige. Ved ikke helt hvordan dette skulle opfattes, og
mange af de senere var også rigtig gode (dengang).

OT: Jeg har dog hele tiden været mere til Italo Boot Mix... dem der kender
mig herinde ved at jeg taler sandt Har stadig en stribe af dem (og de
tilhørende fuldversions opsamlinger) stående på vinyl, og nogle af dem som
mp3. Gad vide hvad Mike Mareen laver idag...?

/Søren

Fra : Per Hansen

Dato : 07-08-07 20:22

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> mentioned this

> [...]
> dem (og de tilhørende fuldversions opsamlinger) stående på vinyl, og
> nogle af dem som mp3. Gad vide hvad Mike Mareen laver idag...?

Måske set ud efter hvem der mixede Max Mix 1 og 2, de hedder Mike Platinas
og Javier Ussia, de 2 faste mixere hos Max Music der grundlagde Max Mix
konceptet.

Men egentlig så var det Tony Peret og José Maria Castells der gjorde
Max Mix berømt med deres 3'er, bla også i Danmark, for de formåede at
presse Max Mix op i en spillelængde at vi aldrig har haft set siden.
Deres 3'er indeholdt en Version Megamix på godt 29min og en Version Mix på
næsten 36min, der efter faldt mixene stødt i deres spilletid.

Min forståelse på rigtig og forkert Max Mix er set ud efter pladeselskabet.
12'eren var den sidste at Max Music stod bag.
Der efter kom der noget løs sluppent stads fra tyske Edel der nærmest kun
misbrugte Max Mix logoet. Mixene var elendigt mixet og det var en dårlig
sammenblanding af musik.

--
Per Hansen