Dagens år: 1984 - og undskyld forsinkelsen~
Fra : Claus Skaarup

Dato : 21-07-07 15:07

Tak til Herluf for stafetten.

Jeg foreslår at vi kører denne dagens år til og med søndag, så den ikke
bliver for kort. Og nu hvor jeg har fået fingeren ud, synes jeg vi skal
tilbage til 1984. Jeg var kun 9, men jeg har alligevel mange gode minder.

Genesis: http://www.youtube.com/watch?v=NTdU9m3nhu8
Godt nok fra 1983, men var et hit i '84

He he. Den er godt nok corny i dag, men det er daen klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=8e-vgQSqNtA

Laura Brannigans største hit, som hun "lånte" af det tyske band Raff:
http://www.youtube.com/watch?v=NtUpvJa9FmY
Og så har Infernal jo også lavet en ganske udmærket version af den for nylig
Desværre afgik Laura ved døden for ikke så lang tid siden

Ray Parker Jr. med Ghostbusters: http://www.youtube.com/watch?v=l_uNwUxFnQE

Og Ray blev jo sagsøgt af Huey Lewis And the news. De kom nemlig først med
denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=SZYkHFJT4c4
Tower of Power som backing band. Desværre ikke super lyd

Igen: Den ER fra '83, men hittede også stort i 1984 og jeg VIL altså ha' den
med:
http://www.youtube.com/watch?v=qooPczldqMo

Jeg kan desværre ikke finde et YouTube Klip med TV2. Jeg ville ellers gerne
have set/hørt "Vil du danse med mig".

Det var alt herfra. God jagt

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 21-07-07 15:50

"Claus Skaarup" <skaarup75@yahoo.noget> skrev i en meddelelse
> Tak til Herluf for stafetten.

jeg kan i skrivende stund kun lige komme i tanke om Prince: Purple Rain

http://www.youtube.com/watch?v=9yqGcXbpaTQ

Og ikke mindst Springsteen

http://www.youtube.com/watch?v=yPudiBR15mk

Det er sgu et superalbum !

VH
/Carsten

Fra : Michael Lund

Dato : 21-07-07 17:00

> [...]
>
> Jeg foreslår at vi kører denne dagens år til og med søndag, så den ikke
> bliver for kort. Og nu hvor jeg har fået fingeren ud, synes jeg vi skal

For én der gik og ærgrede sig over at han aldrig nåede at opleve Deep Purple
live, var det helt utroligt da der begyndte at gå rygter om at den klassiske
line-up ville finde sammen igen. Det gjorde de så med udsendelsen Perfect
stranger, hvorfra titelnummeret kan ses her
http://www.youtube.com/watch?v=twmVRy4W8io
Og jo, jeg har set dem adskillige gange siden

Twisted Sister - We are not ganna take it
http://www.youtube.com/watch?v=Gs37NSLy3z4

Og i en hel anden boldgade:
Kirsten og Søren - Det lige dét http://www.youtube.com/watch?v=z0s1XqRuMi0

Og så var det året hvor 2 af de klassiske julemelodier kom frem:

Band Aid - Do they know it's Christmas
http://www.youtube.com/watch?v=W7FQ4gviCOk

Wham - Last Christmas http://www.youtube.com/watch?v=hUJeUAmfr6w

Mic.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-07-07 17:02

Claus Skaarup skrev:
> Tak til Herluf for stafetten.

> [1984]

Godt du ikke var taget på langfart :·)

David Gilmour udgav "About Face" det år. Her er
guitarmesteren "live from Hammersmith 1984" med
nummeret "Murder". Men hold ved - først godt 4 minutter
inde tager han sin metallic-grønne el-spade frem og giver
en rigtig "Gilmour-solo".
http://www.youtube.com/watch?v=tnutlUJ9SqY

--
Herluf :·)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-07-07 13:12

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> David Gilmour udgav "About Face" det år. Her er guitarmesteren
> "live from Hammersmith 1984" med nummeret "Murder".

Nu kan man så spørge sig selv, hvordan hulen man har kunnet undgå at
høre det nummer i alle de år! Jeg har været Pink Floyd-fan i meget
lang tid, og har godt nok ikke lyttet så meget til soloalbummene fra
andet end Roger Waters, men "About Face" må jeg da vist hellere få
fat i, så tak for tippet :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-07-07 17:31

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> lang tid, og har godt nok ikke lyttet så meget til soloalbummene fra
> andet end Roger Waters, men "About Face" må jeg da vist hellere få

Jeg er en stor beundrer af David Gilmour, men der er i mine øjne meget langt
fra hans soloprojekter til Pink Floyd. De mangler simpelthen den kant som
Roger Waters' har til overflod af.

De to sammen er beviset på at 1+1 kan give 3 eller mere.

Så jeg tror du bliver en smule skuffet, det er jeg blevet hver gang

Ole Thomsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-07-07 08:50

Ole Thomsen skrev:

> [...]

> De to sammen er beviset på at 1+1 kan give 3 eller mere.

> Så jeg tror du bliver en smule skuffet, det er jeg blevet hver gang

Jeg tror jeg vil give dig ret. Jeg har lyttet "About Face" igennem,
især for at høre om der var nogle rigtig fede guitarsoloer på den.
Faktisk ville jeg hellere gå efter den der koncert, som jeg linkede
til: "Live from Hammersmith 1984", hvis der fandtes en cd eller video.

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-07-07 09:17

Fra pladehylden, m.m. (mest jazz):

Miles Davis - Decoy
"Code M.D." live in Montreal, 1985:
http://www.youtube.com/watch?v=0_5BYyzsa88

Weather Report - Domino Theory
Medley Part 2, live circa 1985, Domino Theory Tour:
http://www.youtube.com/watch?v=vHIfOgFgkKA

Jan Garbarek Group - It's Ok To Listen To The Gray Voice (ECM)

Steve Kuhn + Harwie Swartz - Mostly Ballads (ECM-jazz)

Pat Metheny - First Circle (ECM-jazz)

Terry Riley /The Kronos Quartet - Cadenza On The Night Plain

Ralph Towner - Works (ECM-jazz)

--
Herluf :·)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-07-07 15:40

Ole Thomsen skrev:

> Jeg er en stor beundrer af David Gilmour, men der er i mine øjne
> meget langt fra hans soloprojekter til Pink Floyd.

'On an Island' indeholder flere gode numre, synes jeg, men jeg er
enig i, at der er et stykke vej til Waters de bedste.

> Så jeg tror du bliver en smule skuffet, det er jeg blevet hver
> gang

Det blev jeg også. Jeg skulle kun have købt 'Murder' i stedet for
hele cd'en, for ingen af de andre numre siger mig særlig meget.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 21-07-07 17:52

On Sat, 21 Jul 2007 16:07:11 +0200, "Claus Skaarup"
<skaarup75@yahoo.noget> wrote:

> [...]
>bliver for kort. Og nu hvor jeg har fået fingeren ud, synes jeg vi skal
>tilbage til 1984. Jeg var kun 9, men jeg har alligevel mange gode minder.

Ashford & Simpson kom med "Solid"
http://www.youtube.com/watch?v=PFyomBOUyYw

Bifrost udgav deres andet album med titlen "Bifrost" Udgav også et med
samme titel i 1976.

Lindsey Buckingham kom med "Go Insane"
http://www.youtube.com/watch?v=98NY-9q9IWE

Duran Duran hittede med "The Reflex"
http://www.youtube.com/watch?v=TongZIjOoUU
og ikke mindst "Wild Boys"
http://www.youtube.com/watch?v=B0bHWri3zoU

Frankie Goes to Hollywood sagde "Welcome To The Pleasuredome"
http://www.youtube.com/watch?v=3jb9LMtySNs

Art Garfunkel udgav "The Art Garfunkel Album" med "A Heart In New
York"
http://www.youtube.com/watch?v=fpReeWGOD0o

Gnags leverede "Den Blå Hund" med nummeret "Vilde Kaniner"
http://www.youtube.com/watch?v=y9qnkx40WD0

Michael Hardinger kom med albummet "Hardinger"

Jean-Michel Jarre - "Zoolook"
http://www.youtube.com/watch?v=_R04P4h2cwo

Kirsten & Søren udgav albummet "Hot Eyes" med deres grandprix melodi
"Det Er Lige Det"
http://www.youtube.com/watch?v=lyFHEcGZYQc

Limahl havde et storhit med "Never Ending Story" til filmen af samme
navn
http://www.youtube.com/watch?v=3khTntOxX-k

Paul McCartney sendte albummet "Give My Regards To Broad Street", hvor
han sang om "No More Lonely Nights"
http://www.youtube.com/watch?v=4EkX9tS-Jq0

Mezzoforte trak "Observations" op af en varm kilde med nummeret
"http://www.mezzoforte.com/Media/midnightsun.html"

Nena storhittede med "? (Fragezeichen)" med nummeret "Rette Mich"
http://www.youtube.com/watch?v=w1OKmO8pbwY

Mike Oldfield udgav 2 album "Discovery" hvor han sammen med Maggie
Reilly "To France"
http://www.youtube.com/watch?v=8-1WfkM1qso
og film musikken til "The Killing Fields"
http://www.youtube.com/watch?v=StCaxvGBN9Q

Queen lavede arbejdet "The Works" med "Radio Ga Ga"
http://www.youtube.com/watch?v=LDZ9GsVKvDM

Sebastian var på eventyr i "Tusind Og En Nat" og leverede også
"Øbberbøv Sangen" til TV serien om Øbberbøv

Special A.K.A. mente det var tif til "Free Nelson Mandela"
http://www.youtube.com/watch?v=o3NJwyzFlTE

Talking Heads fangede nogle "Slippery People"
http://www.youtube.com/watch?v=vTnjsNTTz2Q

Toto udgav "Isolation" hvor de sang om "Holyanna"
http://www.youtube.com/watch?v=jY9smNXVPpE

Tracy Ullman brugte mange "Sunglasses"
http://www.youtube.com/watch?v=0z6W3xuOp0Y

Ultravox "Dancing With Tears In My Eyes"
http://www.youtube.com/watch?v=fOKMxMjc8Mk

Og så var årets største hits "We Are The World"
http://www.youtube.com/watch?v=clZE4Wrrw_w

Jo 1984 var (også) et stort år

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Claus Skaarup

Dato : 21-07-07 23:46

Her er lige lidt flere.

Mens Europa og sydamerika sang med på sunshhine reggae var nordamerikanerne
vildest med den her: http://www.youtube.com/watch?v=I8j2ej5jqQw

Spandau Ballet var rigtig store dengang og her en en af mine favoritter:
http://www.youtube.com/watch?v=1FbDrYc3l28

Her er "kendingsmelodien" fra Den første Band Aid koncert:
http://www.youtube.com/watch?v=uBLGlb-MOGg

Jeg var - og er - helt tosset med denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=nwJj9a5npCc Skrevet af Prince

Uuha. Det er også en af de gode. Her Shakatak fra Top of the pops:
http://www.youtube.com/watch?v=SDNAQAYhvmo

Billy Joel udgav "An innocent man" i 1983. Der fulgte masser af hits fra den
plade - også i '84. Bl.a. http://www.youtube.com/watch?v=0Eluhw43kW0 her
live med Toots Thielemans og http://www.youtube.com/watch?v=Smeyf8nhM5Q

Mvh. Claus

Fra : Erling Jensen

Dato : 22-07-07 08:15

"> Her er lige lidt flere.

> Bruce Springsteen born in the USA
http://www.youtube.com/watch?v=yPudiBR15mk

Samt singlen Dancing in the dark
http://www.youtube.com/watch?v=SkPPGjXlqig&mode=related&search=

Bad religion med albummet Back to the known - herfra" Along the way"

http://www.youtube.com/watch?v=ctuF7O0-NSU

Bananarama med Cruel summer
http://www.youtube.com/watch?v=5n6chxpEINs&mode=related&search=

Bon Jovi med albummet Bon Jovi der bl.a. indeholder Runaway
http://www.youtube.com/watch?v=qkGOxMyy55c

Kikki Danielsson med albummet Midnight sunshine herfra kunne jeg ikke lige
finde nogle link
så her kommer
http://www.youtube.com/watch?v=lbj3vN71ico

Def Leppard albummet med bla Sorrow is a woman
http://www.youtube.com/watch?v=uACJKSF7dD8

everly brothers med albummet eb84 med bla: you make it seems so easy
http://www.youtube.com/watch?v=9eUV-ykYJJM

og endelig Madonna med albummet - like a virgin -
http://www.youtube.com/watch?v=yN2rdVS7T6U

mvh
Erling

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 22-07-07 20:12

"Claus Skaarup" <skaarup75@yahoo.noget> skrev i en meddelelse
> Tak til Herluf for stafetten.

Kom lige til at kigge på nogle CDèr og jeg havde/har faktisk denne her

Thompson Twins
http://www.youtube.com/watch?v=cYFCQvVFHT0

VH
/Carsten

Fra : Claus Skaarup

Dato : 22-07-07 22:40

Tak for alle forslag. Jeg synes helt klart Poul Erik Lindaa skal have
stafetten, for jeg synes han fandt et meget bredt udvalg af musik fra 1984.
Både mainstream og det lidt mere sjældne, så. Værsgo Poul Erik

Mvh. Claus

1941 Alex Linaa
1958 Michael Meidahl Jensen
1959
1960 Michael lund
1961
1962 Lars Holst
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970 Herluf Holdt
1971 Poul Erik Lindaa
1972 Michael Lund
1973 Carsten Dettmaring
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984 Claus Skaarup
1985 Peter Brandt Nielsen
1986 Poul Erik Lindaa
1987 Lars Kyndi Laursen
1988
1989 Holst
1990
1991
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh
1998 Erling Jensen
2002 Peter Westh

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-07-07 12:18

Hvordan fungerer denne leg? skriver man bare et af de år som ikke er
taget, en tilfældig dag, eller er der et system i det?

I så fald vil jeg da gerne lægge billet ind på 1991 :D

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 23-07-07 12:37

Esben von Buchwald <find.mig@paa.google> enriched usenet with:

> Hvordan fungerer denne leg? skriver man bare et af de år som ikke er
> taget, en tilfældig dag, eller er der et system i det?

Den, som har stafetten, vælger et år og kommer med en begrundelsen og noget
musik fra det år. De andre deltagere kommer med noget musik fra samme år,
og når der gået en dags tid, vælger stafetholderen en vinder. Vinderen
vælger så et år, som ikke er taget endnu.

Poul Erik Lindaa har stafetten lige nu, og han kommer nok med et år i løet
af i dag, og så må du jo komme med noget godt musik fra det år, så du kan
vinde

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Sum 41 - Summer

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 23-07-07 12:56

On Mon, 23 Jul 2007 13:37:18 +0200, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

> [...]
>af i dag, og så må du jo komme med noget godt musik fra det år, så du kan

Fin beskrivelse.Jeg vil dog lige tilføje at den der har året, må vælge
lige ud fra de kreterier, som vedkommende synes er relavant. Det kan
være minder om et bestemt nummer, gode forslag eller ....

Men til alle kom med jeres forslag, så ser jeg på det.