Hvem synger
Fra : Søren Larsen

Dato : 19-07-07 19:11

Hej

Det er den der danske sjove sang hvor han til sidst siger, " så farvel, din
møgunge", eller sådan noget

Det er noget med at han ringer og vil snakke med hans mor, men så får han
fat i drengen..

Den er nok fra 80`erne, måske 70

--
Mange Hilsner

Søren

Fra : Michael Lund

Dato : 19-07-07 19:25

"Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> din møgunge", eller sådan noget
>
> Det er noget med at han ringer og vil snakke med hans mor, men så får han

Det var Jan & René der parodierede den oprindelige version af Henning
Vilén's sang Telefonen.

Mvh.
Michael lund

Fra : Hauge

Dato : 19-07-07 19:29

Søren Larsen wrote:
> Det er den der danske sjove sang hvor han til sidst siger, " så
> farvel, din møgunge", eller sådan noget

JAN & RENE: Telefonen

Mvh Hauge

Fra : Søren Larsen

Dato : 21-07-07 01:03

> JAN & RENE: Telefonen
>
> Mvh Hauge

Det er den, takker

Fra : Søren Larsen

Dato : 21-07-07 01:05

> JAN & RENE: Telefonen
>
> Mvh Hauge

Uden at komme alt for meget i klemme, der er vel ikke en venlig person der
ligger inde med den og sende den til mig

Den er vel efterhånden antik

Fra : Michael

Dato : 21-07-07 22:13

> Uden at komme alt for meget i klemme, der er vel ikke en venlig person der
> ligger inde med den og sende den til mig

Jooh. Du kan hente den og originalversionen her:

http://www.sendspace.com/file/wy7b9p

Lidt trivia:

"Telefonen" er også indsunget (indsnakket?) på italiensk af Domenico Modugno
og et eller andet italiensk barn, hvis det var noget?

Jan og René parodierede i øvrigt året efter Peter Bellis "Ingen regning",
som blev til "Ingen faktura". Denne sang kommer fra det amerikanske, hvor
den hed "No charge" og vistnok oprindeligt indsunget af Melba Montgomery. I
øvrigt en skøn melodi, selv om teksten er kvalmende...

/M.

Fra : Søren Larsen

Dato : 22-07-07 19:02

"Michael" <emailtilbageholdt@dajegikkegiderspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den hed "No charge" og vistnok oprindeligt indsunget af Melba Montgomery.
> I øvrigt en skøn melodi, selv om teksten er kvalmende...

Ikke for at være ude på skrammer, men har du også den her :

Fra : Michael

Dato : 22-07-07 21:33

> Jan og René parodierede i øvrigt året efter Peter Bellis "Ingen regning",
> som blev til "Ingen faktura"

Selvfølgelig

http://www.sendspace.com/file/px7w5y

/M.

Fra : Søren Larsen

Dato : 22-07-07 23:54

> Selvfølgelig
>
> http://www.sendspace.com/file/px7w5y
>
> /M.

Det er fatastisk det her, takker mange gange

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-07-07 23:26

On Sat, 21 Jul 2007 23:13:09 +0200, "Michael"
<emailtilbageholdt@dajegikkegiderspam.dk> wrote:

> [...]
>den hed "No charge" og vistnok oprindeligt indsunget af Melba Montgomery. I
>øvrigt en skøn melodi, selv om teksten er kvalmende...

Som var en fordanskning af J. J. Barrie's - "No charge"

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Michael

Dato : 23-07-07 11:46

> Som var en fordanskning af J. J. Barrie's - "No charge"

Du har også ret. Den kom i England i 1976, men Melba Montgomerys fra 1974 må
anses for at være originalversionen. Dette iflg.
http://en.wikipedia.org/wiki/No_Charge

/M.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 23-07-07 12:59

On Mon, 23 Jul 2007 12:45:43 +0200, "Michael"

>Du har også ret. Den kom i England i 1976, men Melba Montgomerys fra 1974 må
>anses for at være originalversionen. Dette iflg.
>http://en.wikipedia.org/wiki/No_Charge

Se, den kendte jeg så ikke, men har J. J. Barrie's version på en LP,
og tænkte straks på den.