Fløjter kvinder?
Fra : Niels

Dato : 01-07-07 20:20

Jeg mindes ikke at have hørt kvinder fløjte på samme måde som mænd.
Hvis mænd laver "ingenting" eller meget ensidigt arbejde, fløjter de
tit en melodi eller improviserer. Fløjter kvindelige håndværkere, når
de arbejder?

Der kan sikkert spindes mange kække vittigheder over emnet. Sku' vi
prøve at diskutere det seriøst?

--
Niels

Fra : Claus Skaarup

Dato : 01-07-07 21:54

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

------

Interessant iagttagelse. Jeg fløjter selv rigtig meget, når jeg laver noget
fysisk arbejde, men slet ikke ved skrivebordet.
Nu du siger det, så mindes jeg ikke at have hørt kvinder fløjte på den måde.
Til gengæld kan de godt finde på at nynne.

Mvh. Claus

Fra : Michael Lund

Dato : 01-07-07 22:02

[...]

Det er sgu' da rigtig - sjovt jeg ikke har tænkt på det. Jeg arbejder engang
imellem sammen med kvindelige malere og du har ret - De fløjter ikke, men
som det også bliver nævnt af Claus, så nynner de meget.

Mic.

Fra : Du1

Dato : 02-07-07 17:20

"Michael Lund" skrev

> [...]
> engang imellem sammen med kvindelige malere og du har ret - De fløjter
> ikke, men som det også bliver nævnt af Claus, så nynner de meget.

Yep! Jeg kender en der kun nynner når hun hører andre der nynner. Og så en
helt anden sang, gerne en salme, og med overdreven vibrato.
Mærkeligt scenarie. :)

Fra : Søren

Dato : 02-07-07 19:06

"Du1" <delete@this> skrev i en meddelelse

> "Michael Lund" skrev

> Yep! Jeg kender en der kun nynner når hun hører andre der nynner. Og så en
> helt anden sang, gerne en salme, og med overdreven vibrato.
> Mærkeligt scenarie. :)

Det lyder som vores rengøringsdame.

Søren

Fra : Du1

Dato : 02-07-07 19:38

"Søren" skrev

> Det lyder som vores rengøringsdame.

Så er det ikke den samme, hvis det er det du tænker på.
Men det er utrolig interessant udfra et psykologisk synspunkt.
Især fordi hun er ligeglad med at andre nynnere straks holder op med at
nynne. :)
Jeg ved at hun er udaf en stor søskendeflok, og jeg tror det har noget med
det at gøre.
Rodfæstet indbyrdes konkurrence imellem pigerne.
Har du nogen idé om hvorfor jeres rengøringsdame gør det?

Fra : Søren

Dato : 02-07-07 16:55

> [...]
>de arbejder?
>
>Der kan sikkert spindes mange kække vittigheder over emnet. Sku' vi

De fløjter ikke ret meget.

Én af mine (mange) kvindelige kolegaer har i over to år fløjtet temaet til
Bjergkøping Grand Prix.

De andre, ca. 10, fløjter ikke.

Vi arbejder på et udviklingslaboratorie, hvis det skulle betyde noget.

Søren

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-07-07 17:53

Søren skrev:

> Én af mine (mange) kvindelige kolegaer har i over to år fløjtet
> temaet til Bjergkøping Grand Prix.

I loop?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Søren

Dato : 02-07-07 19:05

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> I loop?

Jep!

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 03-07-07 00:28

Søren wrote:
> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en
> meddelelse news:46892d71$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep!

ooh...my...God!
Jeg synes det var slemt nok at en af mine (kvindelige) kolleger synger de
første to linier af omkvædet
på Andrew Strongs "Aint no mountain high.." vel at mærke med forkert
tekst..i ugevis ...tsk tsk - men den tror jeg alligevel bedre jeg kan klare
end to år med Bjergkøping Grand Prix )))

/ Flying Hotdogs

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-07-07 11:01

On Tue, 3 Jul 2007 01:28:18 +0200, "Flying Hotdogs"
<info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote:

> [...]
>tekst..i ugevis ...tsk tsk - men den tror jeg alligevel bedre jeg kan klare
>end to år med Bjergkøping Grand Prix )))

Det er nu ikke Andrew Strong's sang.

Oprindelig blev den skrevet og indspillet af Marvin Gaye, men er siden
indspillet af en masse andre kunstnere.

Andrew Strong, er blot en af de seneste.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-07-07 11:41

Poul Erik Lindaa skrev:

> Oprindelig blev den skrevet og indspillet af Marvin Gaye, men er
> siden indspillet af en masse andre kunstnere.

Når vi nu er i gang: Den er nu skrevet af sangskriverparret Ashford og
Simpson og blev sunget af Gaye sammen med duetpartneren Tammi Terrell.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 03-07-07 23:34

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Når vi nu er i gang: Den er nu skrevet af sangskriverparret Ashford og
> Simpson og blev sunget af Gaye sammen med duetpartneren Tammi Terrell.

Nå, ja - det er da også rigtigt - tak
Måske er det min kollegas temmelig overdimensionerede vibrato og frie
frasering af en...hmmm... selvopfundet tekst, der fik mig til at tænke på
Andrew Strong

Just Kiddin' ....

Flying Hotdogs

Fra : Peter Westh

Dato : 02-07-07 19:55

> [...]
>de arbejder?

>Der kan sikkert spindes mange kække vittigheder over emnet. Sku' vi

Her er en artikel refererer et forsøg, som

Fra : Peter Westh

Dato : 02-07-07 20:27

> [...]
>de arbejder?

>Der kan sikkert spindes mange kække vittigheder over emnet. Sku' vi

Denne en artikel refererer et forsøg, som synes at indikere, at mænd fløjter
mere end kvinder, når de bliver bedt om at gengive et stykke musik:
http://www.epos.uos.de/music/books/k/klww003/pdfs/176_Lesaffre_Proc.pdf

(s 210 første spalte: "The typical whistler is a young, male musician".)

Hvis det har noget på sig, kunne man forestille sig at det havde noget at
gøre med forskellen på kønnenes naturlige stemmeleje - de fleste melodier
ligger simpelthen bedre til kvinders stemembånd.

Det kunne også være et spørgsmål om kønsroller, se
http://everything2.com/index.pl?node_id=955736

/P

Fra : Peter Westh

Dato : 02-07-07 20:28

Fra : Karina

Dato : 04-07-07 22:28

> [...]
> Hvis mænd laver "ingenting" eller meget ensidigt arbejde, fløjter de
> tit en melodi eller improviserer. Fløjter kvindelige håndværkere, når

Nu er jeg ikke håndværker, men jeg er trods alt kvinde... Jeg fløjter
ind imellem, men jeg nynner klart mest. Det gør jeg til gengæld meget.
Nynner/småsynger - af og til så meget, at min mandlige kompagnon i
biksen begynder at synge med eller lave mærkelige lyde med munden*g*

Jeg har en bror, som fløjter ALTID (okay, lidt overdrevet, men det er
meget tæt på)...

Mvh
Karina

Fra : Thomas S

Dato : 05-07-07 09:40

On Jul 1, 9:19 pm, Niels <nbo...@gmail.com> wrote:
> [...]
> de arbejder?
>
> Der kan sikkert spindes mange kække vittigheder over emnet. Sku' vi

Min farmor fløjtede ustandseligt. Det lød ad h... til, for hun var
dybt umusikalsk og mange års rygning havde gjort hendes lunger svage,
men hun gjorde det, når hun sad og rullede sin cigaretter, spillede
kort, gik i køkkenet osv.

Fra : Broegger

Dato : 05-07-07 11:28

Thomas S <staermose@gmail.com> skrev news:1183624821.672627.63040
@m36g2000hse.googlegroups.com:

> [...]
> dybt umusikalsk og mange års rygning havde gjort hendes lunger svage,
> men hun gjorde det, når hun sad og rullede sin cigaretter, spillede

Så kan man jo også sige at hun bortset fra det med køkkenet var en rigtig
mand! ;-D

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 05-07-07 12:20

Broegger wrote:
> Thomas S <staermose@gmail.com> skrev news:1183624821.672627.63040
> @m36g2000hse.googlegroups.com:

> Så kan man jo også sige at hun bortset fra det med køkkenet var en
> rigtig mand! ;-D

hmm... jeg ser ikke noget med øl nogen steder...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "