Dagens år 1978
Fra : Dennis

Dato : 29-06-07 22:31

Efter mange år ude i kulden... !!

http://youtube.com/watch?v=gUdzsx68qNc

Fra : Michael Lund

Dato : 30-06-07 07:44

"Dennis" <bjerrevej19@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Efter mange år ude i kulden... !!

Et godt år med mange muligheder, men har du fået stafetten overdraget af
Holst?
eller er det på eget initiativ efter hans sidste udmelding?
Efter den har han jo tid til kl.10 i dag.

Mvh.
Mic.

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 30-06-07 17:52

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Holst?
> eller er det på eget initiativ efter hans sidste udmelding?
> Efter den har han jo tid til kl.10 i dag.

UPS.. der er vist noget jeg ikke er bekendt med - med "stafet"?

Fra : Broegger

Dato : 30-06-07 18:05

"Dennis Nielsen" <Bjerrevej19@privat.dk> skrev

> UPS.. der er vist noget jeg ikke er bekendt med - med "stafet"?

Da jeg har den sidste tråd der blev overdraget og Holst ikke har kunnet
gøre det vil jeg vælge at lade dig fortsætte din tråd om 1978.

1958 Michael Meidahl Jensen
1962 Lars Holst
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970
1971 Poul Erik Lindaa
1972
1973
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1978 Dennis Nielsen
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984
1985 Peter Brandt Nielsen
1986
1987 Lars Kyndi Laursen
1988
1989 Holst
1990
1991
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 18:37

On 30 Jun 2007 17:04:56 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Da jeg har den sidste tråd der blev overdraget og Holst ikke har kunnet
>gøre det vil jeg vælge at lade dig fortsætte din tråd om 1978.

Når vi nu er så sent på den, så lad den vare søndag med. Ellers blver
det vist et "kort år", med 4 timer tilbage for alle at finde links i.

/Alex

Fra : Michael Lund

Dato : 30-06-07 18:52

> Når vi nu er så sent på den, så lad den vare søndag med. Ellers blver
> det vist et "kort år", med 4 timer tilbage for alle at finde links i.

Nemli' og for at du helt er med på de uskrevne regler, handler det så om at
du - når søndagen er ovre - finder en "vinder". Kriterierne for hvem du
vælger sætter du helt og holdent selv.

Mic.

Fra : Michael Lund

Dato : 30-06-07 18:13

"Dennis Nielsen" <Bjerrevej19@privat.dk> skrev i en meddelelse

> UPS.. der er vist noget jeg ikke er bekendt med - med "stafet"?

He he - rent faktisk fik du den af mig efter vi havde været igennem 1979 d.
20/6, men da vi ikke hørte mere fra dig, gik den senere til en anden. Nu har
du så fået den igen på regulær vis, så nu må vi trække arbejdstøjet på igen

Kommer med links senere.

Mic.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-06-07 18:45

On Sat, 30 Jun 2007 18:51:41 +0200, "Dennis Nielsen"
<Bjerrevej19@privat.dk> wrote:

>"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

>UPS.. der er vist noget jeg ikke er bekendt med - med "stafet"?

Du fik den aligevel, så her er mit bidrag

Big Brother - Rock And Roll Is Alive And Well
En LP, som jeg fik med hjem af en af gruppens medlemmer. Desværre er
der ingen video.

Blondie - "Parallel Lines"
"One Way Or Another"
http://www.youtube.com/watch?v=062Skl1LOEg - The SIMS video
"Picture This"
http://www.youtube.com/watch?v=AcTyWaXtivQ
"Hanging On The Telephone"
http://www.youtube.com/watch?v=wQTZc5UimLA

Boney M. LP'en "Nightflight To Venus"
"Rivers Of Babylon"
http://www.youtube.com/watch?v=Nm1g8FFRArc
og singlen "Mary's boy child / Oh my Lord"
http://www.youtube.com/watch?v=1-9lBlQmimI

Boston - "Don't Look Back"
"Don't Look Back"
http://www.youtube.com/watch?v=KiOqHLVxZvA

Dire Straits - "Dire Straits" med bl.a.
"Sultans Of Swing"
http://www.youtube.com/watch?v=LB3b1W6rEDw og
"Down To The Waterline"
http://www.youtube.com/watch?v=soqe25jkP7U

Dr. Hook - "Pleasure And Pain", her "Sweetest Of All"
http://www.youtube.com/watch?v=ftyQ1D_Kd9A

Gasolin' udgav "Live I Skandinavien"

Gnags spurgte "Er Du Hjemme I Aften"

Emmylou Harris - "Quarter Moon In A Ten Cent Town" med "Easy From Now
On"
http://www.youtube.com/watch?v=p1ZVCVLvONc

Jean-Michel Jarre - "Equinoxe"
http://www.youtube.com/watch?v=-qRX_Y4J-BA

Lone Kellermann - "Før Natten Bli'r Til Dag" med hittet "Se Venedig Og
Dø" http://www.youtube.com/watch?v=X_N0iUikjCw

Carole King udgav "Welcome Home"
Tilsyneladende er der ingen videoer til nogan af numrene.

London Symphony Orchestra - "Bohemian Rhapsody"

Mike Oldfield - "Incantations"
http://www.youtube.com/watch?v=r3aKsTa7h7U og
http://www.youtube.com/watch?v=G4WcLMeZwAc

Suzie Quatro - If You Knew Suzi med "The Race Is On"
http://www.youtube.com/watch?v=ISUMWkBz3P0

Queen - "Jazz" med "Bicycle Race"
http://www.youtube.com/watch?v=2CTPLUcQAjk

Sailor - "Sailor" der hittet "Give me Shakespeare"
http://www.youtube.com/watch?v=rZ2hRbxd7ko

Sebastian udgav filmmusikken "Ikke Alene Danmark" med "Du Er Ikke
Alene"
http://www.youtube.com/watch?v=6-a7GcEUdrc

Shu Bi Dua kom med "78'eren" som gav os "Colour På Tossen" og
"Danmark"

Smokie - The Montreux Album" med "For A Few Dollars More"
http://www.youtube.com/watch?v=Uuh6-cvlwW8

StarFuckers - "Vogt Dem For Efterligninger"

Grease filmen kom med en lang række gode numre. Her har jeg valgt
"You're The One That I Want".
http://www.youtube.com/watch?v=862f5Aitt08

Året gav i det hele taget en masse soundtrack til musikfilm f.eks.
"FM"
"Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band"
"Convoy" -
http://www.youtube.com/watch?v=XtXhHn6Yaqc&mode=related&search=

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-06-07 19:17

Dennis skrev:

>Efter mange år ude i kulden... !!

10CC -Dreadlock Holiday
http://www.youtube.com/watch?v=cHgVUPmyqpw

Alicia Bridges - I Love the Nightlife
http://www.youtube.com/watch?v=zBq1BngL5mY

Eruption - One way ticket
http://www.youtube.com/watch?v=2K7VCGwf-K0

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 01-07-07 09:42

1978 var året da Jeff Wayne kom med sit fantasiske soundtrack til Klodernes
Kamp, med speak af en af den tids største skuespiller Richard Burton
http://www.youtube.com/watch?v=Gz-GcZcfu7Q

The Motors kom en lille fortælling om hvor stressende og forvirrende
lufthavne allerede var dengang - Airport
http://www.dailymotion.com//relevance/search/motors+airport/video/x29dad_the-motors-airport_music

Sweet fik en kortvarig opblomstring igen med Love is like oxygen
http://www.youtube.com/watch?v=qeQrrYMvsY0

Gerry Rafferty bragte lyden af saxofon højt op på pop-hitlisterne med sin
Baker street http://www.youtube.com/watch?v=OgwETZKNPZc

1978 var også året der fik en Playboy pin-up højt op på de danske hitlister
via sin medvirken i en særdeles populær politiserie om en lidt speciel
Sheriff fra New Mexico og lur mig om ikke det er ham der står og danser lidt
med http://www.youtube.com/watch?v=S4PUgz6vx6U

Mic.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-07-07 10:31

*1978*

Bob Marley & The Wailers - Babylon By Bus
http://youtube.com/watch?v=5jGE3b3Yftc
Jamming:
http://youtube.com/watch?v=jiw_4kMQqW0

John McLaughlin - Electric Guitarist

Lasse & Mathilde - Her Og Nær

Pat Metheny - Pat Metheny Group

Jean-Luc Ponty - Cosmic Messenger

Pia Raug - Hej Lille Drøm

Steve Reich - Music For 18 Musicians
(rehearsal):
http://youtube.com/watch?v=GCZEckS5X94

Santana - Inner Secret
Open invitation:
http://youtube.com/watch?v=VM1V7Q9iYxg

Tommyliden - P. Sørensen-Fugholms Uforlignelige Digte

Ralph Towner - Batik

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-07-07 23:44

> *1978*

Sommeren 1978 "turcyklede" jeg i tre uger i Tyskland.
Den sommer var "Rivers Of Babylon" med Boney M
en "landeplage" dernede. Ofte, når jeg kom gennem
en by eller landsby, lød denne sang ud gennem de
åbentstående vinduer.

Boney M - Rivers Of Babylon (1978):
http://www.youtube.com/watch?v=_ovJo9WgEEg

Og jo, jeg kendte godt nummeret i forvejen. Det er
med på Jimmy Cliff-soundtrackpladen "The Harder
They Come" fra 1972 med "The Melodians". Her er
en version fra 1970 med Melodians:
http://www.youtube.com/watch?v=XVEKKJOLRww

--
Herluf :·)

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 01-07-07 17:12

"Dennis" <bjerrevej19@privat.dk> skrev i en meddelelse

Vi kommer nok ikke uden om den:

http://www.youtube.com/watch?v=Ek8OFtC5x6E

VH
/Carsten

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-07-07 17:32

Jeg kan godt lide denne:
http://www.youtube.com/watch?v=aLC3uT3aCoE

(hvis man klikker linket, så husk at få slutningen med :) )

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 01-07-07 23:05

Statfetten overdrages til Peter Westh. Jeg kan også rigtig godt lide "Hit me
with your
rhythm stick":

//Dennis

Fra : Peter Westh

Dato : 01-07-07 17:31

"Dennis" <bjerrevej19@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Efter mange år ude i kulden... !!

Det var det år Ian Dury & the Blockheads hittede med "Hit me with your
rhythm stick":
http://www.youtube.com/watch?v=VqkQYDlvNeg

Peter Gabriel udgav sit andet soloalbum, produceret af Robert Fripp.
http://www.youtube.com/watch?v=zQD7Os2tTVU (live fra 1983)

Fripp producerede samme år et soloalbum for Daryl Hall, men Halls
pladeselskab syntes den var for mærkelig, og trak udgivelsen ud indtil 1980.
Gabriel 2, Daryl Halls album "Sacred Songs", som det hed, og Fripps eget
soloalbum "Exposure" fra 1979 var tænkt som et sammenhængende kunstnerisk
værk, men den idé faldt til jorden, fordi udgivelserne blev forrykket.

Endelig, i en helt anden stilistisk boldgade, producerede Fripp også The
Roches debutalbum, http://www.youtube.com/watch?v=9e3sqtoRG-Y (live fra
1983)

To af Fripps gamle kammerater fra King Crimson (John Wetton og Bill Bruford)
var med i gruppen UK, der udgav et temmelig forglemmeligt album af samme
navn: http://www.youtube.com/watch?v=30c-wEGRwig.

Den progressive rock var ved at have overlevet sig selv. Det var også
tydeligt på Genesisalbummet "And then there were three". Men et af numrene
gav Genesis deres første store hit, og lagde retningen for deres karriere i
80'erne - og helt frem til Herning forrige uge:
http://www.youtube.com/watch?v=9eQcWTG_c0M

Og så udgav Brian Eno albummet "Music for films"
http://www.youtube.com/watch?v=KPcBDJlLTgc (ikke original video, men god
smagsprøve på musikken)

/P

Fra : -V-

Dato : 01-07-07 23:14

On Jul 1, 6:30 pm, "Peter Westh" <pwe...@fjern.hum.ku.dk> wrote:

Dio beviser endnu en gang at han er en suveræn sanger i Dio:
http://www.youtube.com/watch?v=uG012KNiC_Q

Judas Priest udgiver Stained Class, som senere giver dønninger, da en
teenager skyder fjæset af til 'Better by You, Better than Me.
http://www.youtube.com/watch?v=PqAPVB4u9Zs

Og!
En guitarhelt, som egenhændigt redefinerer hvordan man spiller
elektrisk 6-strengs bliver opdaget. Eddie Van Halen på Eruption:
http://www.youtube.com/watch?v=b1uZSXEICsE

Whooha!

-V-

Fra : -V-

Dato : 02-07-07 17:54

On Jul 2, 12:14 am, -V- <valdem...@gmail.com> wrote:
> On Jul 1, 6:30 pm, "Peter Westh" <pwe...@fjern.hum.ku.dk> wrote:
>
> Dio beviser endnu en gang at han er en suveræn sanger i Dio:http://www.youtube.com/watch?v=uG012KNiC_Q

For helvede da: I Rainbow, sgudda.

-V-

Fra : Mads Pedersen

Dato : 02-07-07 20:28

"Dennis" <bjerrevej19@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Efter mange år ude i kulden... !!
>
> http://youtube.com/watch?v=gUdzsx68qNc

Åh ja... mindes at have sunget den med en lidt anden tekst - noget i retning
af "For det sagde boom boom da bombemanden sprang, nu ligger han på Herlev"
og så videre der ud af
Måske der er nogen der kan huske mere af teksten (til orientering for dem
der ikke lige er med på hvad det handler om:
http://da.wikipedia.org/wiki/Bombemanden_fra_Gladsaxe

Som tiden dog går... tsk tsk