Dagens år 1992
Fra : Broegger

Dato : 26-06-07 21:39

Hej

Valget faldt efter at have gået reolen igennem, og have kigget på listen
over de år der er taget. Vi bevæger os lidt frem, til et år jeg husker
særdeles godt da det var det år jeg blev gift ... og det får man jo ikke
lov til at glemme!

Metallica stor hittede med Nothing Else Matters
http://www.youtube.com/watch?v=v2qIiJTsxp0

REM hittede med pladen Automatic for the people. Her Everybody hurts
http://www.youtube.com/watch?v=91euxMQ0Zyg

Def Leppard udgav Adrenalize hvorfra jeg har valgt Lets get rocked.
http://www.youtube.com/watch?v=B05EDye9QII

Eric Clapton kom med sit bidrag til den endeløse række af Unplugged
udgivelser. Her Lonely stranger.
http://www.youtube.com/watch?v=B05EDye9QII

Vaya Con Dios udgav en fantastisk skive, Time Flies.
http://www.youtube.com/watch?v=b_oUwbBl79c og
http://www.youtube.com/watch?v=aYsIN-Nuow0

Maggie Reilly lavede Echoes, her hittet Everytime we touch.
http://www.youtube.com/watch?v=uIvgHiiq_Mo

Og lidt elektronisk skal der også være U96 Das Boot!
http://www.youtube.com/watch?v=Nwc0shJ2aYc

Og Leonard Cohen, den gamle gris, udgav The future hvor han både vil
have crack og anal sex! I denne version dog omskrevet til Careless Sex!
http://www.youtube.com/watch?v=_drEFOaPaK8

Og så var 1992 også året hvor Whitney Houston skreg igennem på I will
always Love you fra filmen Bodyguard!
http://www.youtube.com/watch?v=VUoEil40qZA

Og som et link mellem den udenlandske og den danske scene:
Melodigrandprix... Irske Linda Martin vandt med sangen Why Me
http://www.youtube.com/watch?v=U88tIsB263U

og det danske bidrag blev nr 12. Lotte Nilsson & Kenny Lübke med Alt det
som ingen ser. http://www.youtube.com/watch?v=kE3GpgB7vXk

Shu-Bi-Dua udgav 13'eren med blandt andet landeplagen Sexchikane.
og da jeg ikke kan klare den originale får I en version anno 2007!
http://www.youtube.com/watch?v=y7b2V3zInDs

Søs Fenger udgav hendes Billie Holiday album. Jeg kunne ikke finde den
på Youtube, så I får den med Billie selv
http://www.youtube.com/watch?v=48cTUnUtzx4

Hanne Boel udgav inda Soul, og den kunne jeg så heller ikke finde noget
fra! Men her er et link til pladen, og man kan også høre en lille bid
http://www.hanneboel.dk/dk/diskografi/8/kinda_soul_%28emi%29

Lars H.U.G udgav pladen blidt over dig.
kortlink.dk/3yyd Igen bare mulighed for lydklip, YouTube er ikke
opdateret på den danske side

Henning Stærk smed Smalltown Saturday Night på gaden. En glimrende skive
hvis man er til hans sound, http://kortlink.dk/3yye ... igen kun
mulighed for et lille lydklip.

Jeg håber dette har givet inspiration!

--
Hilsen
Thomas Brøgger

Fra : -V-

Dato : 26-06-07 22:06

On Jun 26, 10:39 pm, Broegger <tho...@fjerndettebroeggerne.dk> wrote:
> [...]
> over de år der er taget. Vi bevæger os lidt frem, til et år jeg husker
> særdeles godt da det var det år jeg blev gift ... og det får man jo ikke

Godt år.

Pantera med Mouth for War:
http://www.youtube.com/watch?v=fqzZoAu3XsM

Megadeth hev den voldsomt fede Countdown to Extinction ud:
http://www.youtube.com/watch?v=Me9dleP272M

Progmetal gjorde for alvor sit indtog med den fantastiske Images And
Words, her en stærkt forkortet udgave af Pull Me Under:
http://www.youtube.com/watch?v=2pIjHeBbRtY

og!

Take The Time:
http://www.youtube.com/watch?v=AucteJPUDWQ

-V-

Fra : Broegger

Dato : 28-06-07 07:39

-V- <valdemarj@gmail.com> skrev news:1182891983.388883.129810
@k79g2000hse.googlegroups.com:

> Godt år.

Jeps, men ikke så mange indspil på det.

Jeg lader stafetten gå videre til -V- (Valdemar?)! Om end ikke andet så
fordi hans input udvider min horisont

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 26-06-07 22:10

"Broegger" <thomas@fjerndettebroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over de år der er taget. Vi bevæger os lidt frem, til et år jeg husker
> særdeles godt da det var det år jeg blev gift ... og det får man jo ikke

Det var året med:

The Cure - Friday I'm in love http://www.youtube.com/watch?v=TSmfNxmaQHc

Nirvana - Come as you are
http://www.dailymotion.com//relevance/search/Nirvana%2Bcome/video/x4a7t_nirvana-come-as-you-are

Layla (unplugged) - Clapton (Dette er dog ikke MTV versionen)
http://www.youtube.com/watch?v=qAlkN-r49pc

R.E.M. - Man on the moon http://www.youtube.com/watch?v=MkSKOTVeIQ0

Og da det nu er 1992 kommer vi vel ikke uden om:

Danmark - Tyskland http://www.youtube.com/watch?v=_WrwViLw9xw

Mic.

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 26-06-07 22:57

Og den kære Hr. Larsen var dette år i kraftig modvind. "wisdom is sexy"....
og her dette endu ikke helt færdige "ole barfod"

http://www.youtube.com/watch?v=MnlHuLugs1k

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-06-07 23:35

On 26 Jun 2007 20:39:00 GMT, Broegger <thomas@fjerndettebroeggerne.dk>
wrote:

>Hej

1992 - Det var året hvor Hanne Boel kom med "Kinda Soul"

The Christians - "Happy In Hell"
http://www.youtube.com/watch?v=kGSt6k9RQpQ

Eric Clapton kom med "Unplugged" ,hvor han spiller akustiske versioner
af tidligere hits.

Billy Ray Cyrus kom med "Some Gave All", som gav landeplagen "Achy
Breaky Heart"
http://www.youtube.com/watch?v=3EebObs-vC0

Som opfølger til amerikanske Travelin' Wilburys kom danske Dalton med
"Dalton" og derfra "Lilly Fra Løkken", "Hollywood" og "Selskabsmadonn"

The Fureys - "When You Were Sweet Sixteen"
http://www.youtube.com/watch?v=eMKrhIP2aQk
Desværre kun lyd

Peter Gabriel udgav "Us" her "Blood Of Eden"
http://www.youtube.com/watch?v=dA_lmSTqet0
sammen med Sinead O'Connor

Michael Jackson blev "Dangerous" med bl.a.
http://www.youtube.com/watch?v=xgrEW5SrDHU og
"Black Or White"

Kim Larsen og Bellami fandt ud af at "Wisdom Is Sexy" med "Leningrad"
http://www.youtube.com/watch?v=bRO8Q4zyOR4 og
"Danas Have"
http://www.youtube.com/watch?v=jFmSOSnpSCs

Johnny Madsen tog til "Halgal Halbal"

Freddie Mercury - "The Freddie Mercury Album" med "The Great
Pretender", hvilket han var
http://www.youtube.com/watch?v=q3L29U_8c9U

Gary Moore udgav "After Hours" med "Since I Met You Baby"
http://www.youtube.com/watch?v=wyuSDajZTNo
sammen med BB King

Mike Oldfield - "Tubular Bells II". Her er "Part 1, Sentinel"
http://www.youtube.com/watch?v=63W6CQ_Twu0

Sebastian udgav den meget udskældte "Gøngehøvdingen", som egentblot
var en række stemninger der skulle passe til TV serien.

Siouxsie & The Banshees - "Twice Upon A Time" her "Face To Face"
http://www.youtube.com/watch?v=T4y6M2AeQ00

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 27-06-07 14:51

"Broegger" <thomas@fjerndettebroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg håber dette har givet inspiration!
Jeg kan konstatere at min musiksamling ikke indeholder meget fra 92 ud over
noget der er nævnt.
Måske mesteren Springsteens "Lucky Town" her i koncertoptagelse fra 93 i
Sverige
http://www.youtube.com/watch?v=NDlqPY0-MwE

VH
/Carsten

Fra : Holst

Dato : 27-06-07 15:06

Broegger wrote:

> Jeg håber dette har givet inspiration!

Dr. Baker udgav i 1992 det - efter min mening - ganske fremragende
album, "Global Kaos":

http://www.youtube.com/watch?v=5WeQdFlMkbw

Selve "Kaos" dukkede dog op noget tidligere, og ovenstående udgave er
bestemt ikke albumversionen. På YouTube er de også anført til at være
fra 1990. Men albummet udkom i 1992.

Fra : Broegger

Dato : 28-06-07 20:35

Holst <newsnov06@shelter.dk> skrev news:46826ec6$0$30980
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
>
> Selve "Kaos" dukkede dog op noget tidligere, og ovenstående udgave er
> bestemt ikke albumversionen. På YouTube er de også anført til at være

Siden -V- ikke har reageret lader jeg stafetten gå til Holst. Dr. Baker var
et rart gensyn!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Holst

Dato : 28-06-07 21:22

Broegger wrote:

> Siden -V- ikke har reageret lader jeg stafetten gå til Holst. Dr. Baker var
> et rart gensyn!

Ja, jeg takker og bukker så, når -V- ikke var hurtig nok til at gribe den.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-07 18:34

1992 gav fantastiske album som

My Bloody Valentine: "Loveless" og Tori Amos: "Little earthquakes".

Men den plade jeg først og fremmest tænker på når jeg tænker på 1992 er
Carter - The Unstoppable Sex Machine: "1992 - the love album" - og ikke kun
fordi der står 1992 med store typer henover coveret. Herfra kommer et af
gruppens alt for få hits "The only living boy in New Cross":
http://youtube.com/watch?v=4sjFReHD4k0

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-06-07 13:57

wrote:

> [...]
>over de år der er taget. Vi bevæger os lidt frem, til et år jeg husker
>særdeles godt da det var det år jeg blev gift ... og det får man jo ikke

Jeg tror at du skal vælge en anden, da Holst" har meddelt at var der
ikke udpeget en ny til at følge tråden inden kl 10, måtte en anden
overtage tråden.

Det lader til at Dennis gerne vil have æren, men du kan også vælge en
anden.