usb pladespiller
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 22-06-07 11:05

Hej gruppe

Jeg er helt klar over at nogen nok skal sige til hvis dette er den gale
gruppe, men ser ikke hvilken det så skulle være.

Men jeg mangler en USB pladspiller til min mor. De havde en i Harald-Nyborg,
men vi var ikke hurtige nok. Er der andre butikker der fører dem?

Mange sommerlige hilsner
Charlotte-Korsør

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-06-07 11:15

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:467b9e8d$0$78097$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
Harald-Nyborg,
> men vi var ikke hurtige nok. Er der andre butikker der fører dem?

Ja da mange.
F.eks. denne...kik lidt ned ad forsiden, så finder du den:
http://www.moby-disc.dk/

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 22-06-07 11:46

Jeg burde måske lige fortælle at hun har fødselsdag på mandag, vi holder den
søndag, men jeg kører gerne efter gaven.

Fra : Fl. Baumann

Dato : 22-06-07 17:28

"Charlotte P. Korsør" skrev i meddelelsen:
> Jeg burde måske lige fortælle at hun har fødselsdag på mandag,
> vi holder den søndag, men jeg kører gerne efter gaven.

Op på hesten, over broen og find:
AAGE Odense
Ørbækvej 113
5220 Odense SØ
callcenter 33181900
Lørdag 9 - 15

Jeg ved godt der en broafgift, men det er jo til mor -
ellers må du ind til Kjøwenhaunstrup på Åbenrå, bag Rundetårn,
Nørreport St.

De har en Numark til ca. 1300 kr.

Jeg husker noget med at de Numark laver flere modeller, bl.a. en
som ikke har pro-features, derfor lidt billigere og sikkert
nemmere for mor at finde ud!

God jagt..
--
Fl. Baumann

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 22-06-07 22:16

Hej og tak for svaret.

Som skæbenen vil det, skal far og mor til Ålborg imorgen, så de kan selv
smutte indenom Odense og se på sagerne. Så tak for tippet.

Ved nogen hvorfor man ikke bare kan sætte en alm. pladespiller i" Audio ind"
på computeren?

Hej hej

Hvor ved du forresten fra at jeg er MC´list

Fra : Max

Dato : 22-06-07 22:25

Hej Charlotte

> Ved nogen hvorfor man ikke bare kan sætte en alm. pladespiller i"
> Audio ind" på computeren?

For det første er signalet fra en pickup for lavt, for det næste har
man dæmpet de dybe toner og hævet de høje toner under
skæringen af masteren til pladen, det er for at rilleudsvinget
skal være det samme ved alle toner. Når så pladen skal afspilles
skal der korrigeres så alle toner afstemmes til hinanden igen og
det gøres med en såkaldt RIAA forstærker, sådan en er der
ikke i lydkortet, men der er en i USB spillen.

--
Mvh Max

Fra : John

Dato : 22-06-07 22:22

Charlotte P. Korsør skrev:
> [...]
> smutte indenom Odense og se på sagerne. Så tak for tippet.
>
> Ved nogen hvorfor man ikke bare kan sætte en alm. pladespiller i" Audio ind"

Det kræver en RIAA-del til at forstærke signalet.

Fx denne:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Pladespillertilbeh_/CAMBRIDGE_540P_RIAA_forforstaerker_Sort.htm

Eller denne:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Pladespillertilbeh_/NAD_PP2_RIAA_forforstaerker_Antrasit.htm

Hvis din mor har en pladespiller i forvejen og en forstærker med med
phono-indgang og line/tape/aux-out, kan det sikkert også bruges til at
få overspillet pladerne til computeren - hvis computeren har et lydkort.

Men ellers er Numark USB-pladespilleren fra Aage heller ikke noget
dårligt valgt.

Mvh

John

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-06-07 22:26

On Fri, 22 Jun 2007 23:15:42 +0200, "Charlotte P. Korsør"
<Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> wrote:

> [...]
>smutte indenom Odense og se på sagerne. Så tak for tippet.
>
>Ved nogen hvorfor man ikke bare kan sætte en alm. pladespiller i" Audio ind"

Ikke umiddelbart. Der skal en RIIA forstærker i mellem. De fås fra
omkring 500kr op opefter.

Eller du kan bruge en ældre forstærker/reciever med gramofonindgang.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-06-07 00:07

Charlotte P. Korsør wrote:
> [...]
>
> Men jeg mangler en USB pladspiller til min mor. De havde en i
> Harald-Nyborg, men vi var ikke hurtige nok. Er der andre butikker der

Der er et par stykker mere her
De tilsluttes computeren via USB stikket og stereoanlægget via phono
ledninger - kræver ikke en Riaa forstærker (det tror jeg nu heller ikke de
andre der er forslået gør)

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-06-07 00:07
Fra : John

Dato : 23-06-07 00:12

Michael Lund Sørensen skrev:
> Og linket
> http://www.gadgets.dk/advanced_search_result.php?search_in_description=1&pfrom=&pto=S%F8g+efter+pris&keywords=pladespiller

- som ikke hjalp ret meget

Searchresults: No products :)

Mvh

John

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-06-07 11:37

John wrote:

> - som ikke hjalp ret meget
>
> Searchresults: No products :)

Øhh, når jeg klikker på linket får jeg to pladespillere frem, den ene er på
lager den anden er ikke.
Får du ikke det så prøv www.gadgets.dk og skriv pladespiller i søgefeltet.

Fra : John

Dato : 23-06-07 13:11

Michael Lund Sørensen skrev:

> Øhh, når jeg klikker på linket får jeg to pladespillere frem, den ene er på
> [...]

Jo. Men den valgte åbenbart at søge på engelsk da jeg trykkede på dit
link. Derfor fandt den ikke nogen "pladespiller".

Mvh

John

Fra : Ralph Køster

Dato : 23-06-07 19:32

Nogle der kan forklare hvorfor der ikke er acryl-låg til en eneste af de USB
pladespillere jeg har set på nettet. Har i fundet een med??

Ralph.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-06-07 20:26

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=67460&type=hardware

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : have a kix

Dato : 25-06-07 18:06

Ralph Køster skrev :
> Nogle der kan forklare hvorfor der ikke er acryl-låg til en eneste af de
> USB
> pladespillere jeg har set på nettet. Har i fundet een med??
>
> Ralph.

Øhh den ene af de to jeg har linket til har låg

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk