Skulderridning til koncerter?
Fra : ave@koderco.dk

Dato : 17-06-07 12:45

Halløj,

Jeg var forleden til koncert med Megadeth i Vega. Det skete et par
gange at folk satte sig op på skulderen af en anden, hvilket var en
forseelse der hurtigt fik vagterne til at gribe ind.

I går til "Esbjerg Rock Festival" blev skulderridning i samme dur også
øjeblikkeligt påtalt af vagterne.

Erindrer at det tidligere var meget normalt og udbredt med folk på
skuldrene tidligere, men det er måske "blevet forbudt" efterfølgende?

Skyldes det eventuelt skader eller har der været en anden anledning?

Mvh,

Anders

Fra : Q

Dato : 17-06-07 14:09

<ave@koderco.dk> skrev i en meddelelse
[...]

**

Efter Pearl Jam episoden på Roskilde for nogle år siden, hvor 9 mennesker
omkom blev mange arrangører opmærksomme på at begrænse farlig adfærd, som
f.eks crowdsurfing etc.

Udover det går skulderridning også ud over udsigten for de folk der står bag
dig..

/peter

Fra : Rohde

Dato : 17-06-07 14:17

<ave@koderco.dk> skrev

I går til "Esbjerg Rock Festival" blev skulderridning i samme dur også
øjeblikkeligt påtalt af vagterne.

Det lyder fornuftigt at det er blevet generelt forbudt, for det spærrer jo
udsynet og øger risikoen for at man vælter.

Men i går i Esbjerg var det meste vist forbudt, specielt gik vagterne da
helt bananas da Nena opfordrede nogle publikummer til at kravle over hegnet
og komme frem til scenen. Vagtlederen fik klar besked af Nena fra scenen om
at skrubbe af... Nok noget arrangører og bands skulle have talt om INDEN
koncerten.

OT: Iøvrigt tak til alle publikummer i Esbjeg for en god opførsel. Tak til
sidemanden for kolde øl under Nena, og tak til fjolserne der maste sig ind
foran og truede med tæsk da det blev påtalt. En god ide at mase et par
stykker op foran, træde folk på tæerne og så sende sms efter vennerne...

Også tak for en kanon optræden fra stort set alle kunstnere på koncerten.
Nena og specielt Alphaville var i topform. Paul Young var ikke helt skarp,
men det er ikke let når teknikken driller og øllet i Esbjerg Backstage er
stærkere end det han kender hjemmefra. T´Pau og Belinda Carlisle samt Midge
Ure var også helt på og i godt humør. Vi savnede Jimmy Sommervilles vokaler.
Der er intet om hans sygdom på http://www.jimmysomerville.co.uk/ så vi må
håbe at han snart er på banen igen.

/Rohde

Fra : ave@koderco.dk

Dato : 17-06-07 14:28

On Jun 17, 3:08 pm, "Q" <Q...@Q.Q> wrote:
> [...]
> f.eks crowdsurfing etc.
>
> Udover det går skulderridning også ud over udsigten for de folk der står bag

Det er nu ikke fordi jeg synes det er en dårlig idé at vagterne
påtaler det. Havde blot ikke oplevet det før (har haft en
"koncertpause"), så jeg undrede mig om det var noget nyt.

Har dog tidligere tænkt på at risikoen for skader må være ret høj
(rygskader for ham der bærer, ryg/nakkeskader for vedkommende på
toppen der falder ned).

Mvh,

Anders