Hvor bliver "Dagens År 1950'erne" af?
Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 12:33

Det er meget godt med al den hygge om dagens år men man forledes jo til at
tro at det kun er drengerøve eller folk med yderst afgrænset musiksmag der
færdes herinde.

Er der ingen af de udkårne kandidater der tør tage tråden op med et år fra
30'erne, 40'erne eller 50'erne? Eller bare de tidlige 60'ere?

Så ved jeg godt at Heavy Rock og andet hysteri ikke var tænkt på endnu men
det overlever vi nok.

Vær forresten lige opmærksom på at der er farlige orme og trojanske heste i
omløb via You Tube.

--
Lars Holst

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-06-07 12:51

Lars Holst skrev:

> [...]

> Er der ingen af de udkårne kandidater der tør tage tråden op
> med et år fra 30'erne, 40'erne eller 50'erne? Eller bare de

1969 har været oppe, og jeg sidder stadig og venter spændt
på at der er en der rammer ned på 1967, som er mit yndlingsår.
(1968 er heller ikke at foragte).
(1961-66 var gode år for John Coltrane).

> Vær forresten lige opmærksom på at der er farlige orme og
> trojanske heste i omløb via You Tube.

Orme, trojanske heste og 'galf' - det har vi da 'falk' til.
- Eller antivirusprogrammer.

--
Herluf :·)

Fra : Broegger

Dato : 15-06-07 12:56

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev news:46727d3e$0
$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> 1969 har været oppe, og jeg sidder stadig og venter spændt
> på at der er en der rammer ned på 1967, som er mit yndlingsår.
> (1968 er heller ikke at foragte).
> (1961-66 var gode år for John Coltrane).

Det er vel op til den der modtager stafetten at afgøre året. Og personligt
husker jeg ikke meget fra før 1969... og det har en meget naturlig
forklaring og skyldes ikke diverse rusmidler

/Thomas

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-06-07 09:02

Broegger skrev:

> Det er vel op til den der modtager stafetten at afgøre året.

Ja, klart.

> Og personligt husker jeg ikke meget fra før 1969... og det
> har en meget naturlig forklaring og skyldes ikke diverse
> rusmidler

Men vores alder er heldigvis ingen hindring. Alle kan lytte til
den del af kulturarven, som er bevaret på elektroniske medier.
Jeg kan fx sagtens lytte til Charlie Parkers indspilninger fra
1944, selvom jeg først blev født et år senere.

--
Herluf :·)

Fra : @ndersen

Dato : 15-06-07 12:56

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> det overlever vi nok.
>
> Vær forresten lige opmærksom på at der er farlige orme og trojanske heste

Er ny i det her, så jeg ville være glad for lidt oplysning om hvad dette går
ud på?

Mvh
@ndersen

Fra : Peter Westh

Dato : 15-06-07 13:39

"@ndersen" <poul@andersen-guitarer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

For ikke at nævne 1791! Men det er jo bare om at vinde, så kan man selv
bestemme...

> Er ny i det her, så jeg ville være glad for lidt oplysning om hvad dette
> går ud på?

Det går ud på, at man nævner musik, man kan huske og/eller har i sin samling
fra det pågældende år. Hvis man kan finde et link til musikken på nettet
(f.eks. www.youtube.com), så meget desto bedre. Den, der (ifølge den, som
har stafetten) kommer med de bedste forslag overdrages stafetten, og kan så
bestemme næste dags årstal.

/P

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-06-07 13:51

On Fri, 15 Jun 2007 13:55:52 +0200, "@ndersen"
<poul@andersen-guitarer.dk> wrote:

>Er ny i det her, så jeg ville være glad for lidt oplysning om hvad dette går
>ud på?

Prøv at kigge på et par af de tråde der hedder "Dagans år er xxxx"
En udvalgt starter en tråd ved at præsentere nogle numre fra et år
(meget gerne med eksempler fra nettet), og andre følger op.
Den der startede med året, udvælger den der skal lave næste år, alene
ud fra hvem han synes fortjener retten til at lave næste tråd.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : @ndersen

Dato : 15-06-07 14:12

Uden at kende så meget til dette vover jeg et øje.

Anton Karas som var selvlært zither spiller, spillede i en Wiener restaurent
da en Britisk filminstruktør hørte ham, og overtalte ham til at lave
musikken til filmen "The Third Man" som er lavet over en bog af Graham
Greene.

Karas udgav singlen "The Thirt Man" eller "Harry Lime Theme" som nummeret
også hed hed i 1950. Nummeret lå på Top 40 i USA i over 3 måneder. Mange
guitarister har siden taget nummeret op, og for mig står nummeret stadig som
lidt af en milepæl i musikken, og jeg nyder stadig at lytte til nummeret i
sin originale version.
http://youtube.com/watch?v=F_SQyCJega8&mode=related&search=

Mvh
@ndersen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-06-07 14:59

On Fri, 15 Jun 2007 15:11:43 +0200, "@ndersen"
> [...]

>lidt af en milepæl i musikken, og jeg nyder stadig at lytte til nummeret i

Godt nummer, men (for sådan et er der nu altid) for mig var det nu
mere selve filmen der bed sig fast, og da jeg så den til 25 kr på DVD
for et måneder siden kunne jeg ikke lade den ligge. Den måtte komme
med hjem.

Fra : Michael Lund

Dato : 15-06-07 19:21

> [...]
> som
> lidt af en milepæl i musikken, og jeg nyder stadig at lytte til nummeret i

Et absolut flot nummer og en ren klassiker, men nu er der rent faktisk ikke
nogen stafet der omhandler 50'erne - endnu. Prøv at gå ind under Dagens år -
1982, som er den aktuelle tråd i dag og nævn et eller andet, så kan det jo
være at du vinder og at du eller en anden herefter kan "afprøve" et år fra
50'erne.

Mvh.
Mic.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-06-07 19:28

Michael Lund skrev:

> Et absolut flot nummer og en ren klassiker, men nu er der rent
> faktisk ikke nogen stafet der omhandler 50'erne - endnu.

Ha! En pirattråd!

--
»Surprisingly, George Bush has the solution to global warming. He's
sending 20,000 troops to the sun.«

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 19:30

On Fri, 15 Jun 2007 20:27:40 +0200, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

>Ha! En pirattråd!

http://youtube.com/watch?v=L1t52deUYcI

:)