Dagens år er 1982
Fra : Broegger

Dato : 15-06-07 10:41

Tak for Æren! Jeg har så valgt at kaste mig over 1982 som jeg syntes var
fantastisk.

Og for at starte hvor jeg slap, så udgav Jean Michell Jarre live skiven
Concert in China, der også var min første LP! Og så en dobbelt!
http://www.youtube.com/watch?v=sMX4aCi-xPs

Roxy Music udgav Avalon! En fantastisk plade, og titelnummeret er jo
legendarisk! Her er More than this:
http://www.youtube.com/watch?v=OfgU4iQr8PU

Simple Minds udgav New Gold Dream med bla nummeret Promised you a miracle
http://www.youtube.com/watch?v=58CVpVFbHhE

Yazoo udgav Upstairs at Erics med bla Dont Go og Only You
http://www.youtube.com/watch?v=u_0IKmq75UQ
B-siden til Only You var Situation der stadig rykker for vildt!
http://www.youtube.com/watch?v=44MI3u9x23s&mode=related&search=

Depeche Mode udgav A broken Frame med bla. Leave in Silence, See you og
især My Secret Garden.
http://www.youtube.com/watch?v=y_sQK9VYLkA

Big Country udgav singlen Harvest Home som forløber for pladen The
Crossing der udkom året efter.
http://www.youtube.com/watch?v=deelprC1w8c

Bruce Springsteen skulle følge op på The River, og udgav det stærke
akustiske album Nebraska.
http://www.youtube.com/watch?v=-Qd4RGTQxf4

Queen smed Hot Space på gaden og disko hittede med Body Language
http://www.youtube.com/watch?v=GTU3BLM-LIg
og under Pressure som Bowie jo var med på!

Lidt rock skal der også være. Iron Maiden, the number of the beast og
dermed Bruce Dickinsons debut med bandet.
http://www.youtube.com/watch?v=icAzyx8EsKU

og til sidst... Hvem husker ikke Men without hats og deres "The Safety
Dance"!
http://www.youtube.com/watch?v=HcOZ6xFxJqg

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 15-06-07 12:05

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for Æren! Jeg har så valgt at kaste mig over 1982 som jeg syntes var
> fantastisk.

Ballet Mécanique udgav albummet "For", spillede en koncert i Saltlageret og
opløste sig umiddebart efter på melodramatisk vis:
http://www.martinhall.com/feature.asp?ID=1

Kliché udgav "Okay okay boys", og hittede med "Bravo Charlie" (hvorfor er
den video ikke på nettet?)

King Crimson udgav det forholdsvis poppede album "Beat" (
http://www.youtube.com/watch?v=P_rZ_pFyN7U liveoptagelse fra 1982, men
nummeret er nu fra pladen Discipline)

Peter Gabriel udgav sit fjerde soloalbum, og hittede med "Shock the monkey"
http://www.youtube.com/watch?v=d70RNjLsuSk

The Cure udgav "Pornography" http://www.youtube.com/watch?v=HPs5kOy1edM

/P

Fra : Peter Westh

Dato : 15-06-07 14:48

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> King Crimson

Det var i øvrigt også det år Adrian Belew's første soloalbum kom, "Lone
Rhino". http://www.youtube.com/watch?v=gFvS1RcK7o8

Og Laurie Anderson udgav "Big science" og havde et højest uvententet hit med
"Oh superman" http://www.youtube.com/watch?v=0hhm0NHhCBg

/P

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-06-07 13:19

On 15 Jun 2007 09:41:13 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Tak for Æren! Jeg har så valgt at kaste mig over 1982 som jeg syntes var
>fantastisk.

Det må vel nærmere være "endnu et fantastisk år". Men er de ikke alle
det. Der er altid nogen der kommer med noget spændende.

Bifrost udgav "En Tro Kopi"

Phil Collins kom med "Hello, I Must Be Going!" med bl.a.
"You Can't Hurry Love"
http://www.youtube.com/watch?v=rVaw8WivNr8

Dire Straits udgav "Love Over Gold", indeholdende kun 5 numre men
hvilke 5
"Telegraph Road"
http://www.youtube.com/watch?v=ndbhiRDNB6k
"Private Investigations"
http://www.youtube.com/watch?v=SGB3KyyTxP0
"Industrial Disease"
http://www.youtube.com/watch?v=tlAPDQdHqCY
"Love Over Gold"
http://www.youtube.com/watch?v=FF3e5_k_I-w
"It Never Rains"
Desværre ingen link

Fleetwood Mac udgav "Mirage" med bl.a.
"Gypsy"
http://www.youtube.com/watch?v=56AygasQZx4
"Oh Diane"
http://www.youtube.com/watch?v=5F1G5uvQlJY

Gnags - "Safari"

C.V. Jørgensen - "Lediggang Agogo"

Carole King - "One to One"

Kim Larsen - "Sitting On A Time Bomb"
http://www.youtube.com/watch?v=KzQvZzEgYhk

Philip Lynott - "Philip Lynott Album" som desværre ikke kunne leve op
til "Solo In Soho"

Paul McCartney kom med "Tug of War"
http://www.youtube.com/watch?v=Um_Zq7ak4Bs
"The Pound Is Sinking"
http://www.youtube.com/watch?v=4b0xvaD2aS8
og ikke mindst "Ebony and Ivory"
http://www.youtube.com/watch?v=sssqBjaTzOU
Det er numre som dette der gør at det tager tid, for det kan man jo
ikke forlade før det er slut.

Men Without Hats - "Rhythm of Youth"
Hvorfor jeg købte dette album husker jeg ikke lige, men senere må jeg
have det på pladespilleren for at høre det. men jeg er ret sikker på
at "The safety dance" havde en stor del af "skylden".
http://www.youtube.com/watch?v=HcOZ6xFxJqg

Shu Bi Dua havde travlt og udgav både "Shu Bi Dua 8" og "Shu Bi Dua 9"

Paul Simon og Art Garfunkel kom med deres album fra den fantastiske
koncert "The Concert In Central Park"
Her vil jeg ikke vælge nogle numre, for så sidder jeg her resten af
dagen.

Supertramp udgav ...Famous Last Words med bl.a.
"It's raining again"
http://www.youtube.com/watch?v=0LN1kQfP7Z4
"Don't Leave Me Now"
http://www.youtube.com/watch?v=3pph1YNQHqo

Den danske gruppe Veto udgav LP'en "Veto"

Og så slutter jeg med John Williams - "E.T. The Extra-Terrestrial"
soundtrack til, ja gæt selv.
http://www.youtube.com/watch?v=oBxi7Mu0HYM

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Broegger

Dato : 15-06-07 13:25

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev

> Det må vel nærmere være "endnu et fantastisk år". Men er de ikke alle
> det. Der er altid nogen der kommer med noget spændende.

ok så!

<snip>
> Dire Straits udgav "Love Over Gold", indeholdende kun 5 numre men
> hvilke 5
Dejlig plade! Især Telegraph Road syntes jeg er helt fantastisk!
<snip>
> Fleetwood Mac udgav "Mirage" med bl.a.
> "Gypsy"
> http://www.youtube.com/watch?v=56AygasQZx4
> "Oh Diane"
> http://www.youtube.com/watch?v=5F1G5uvQlJY

Ja, en fantastisk skive!

<snip>
> og ikke mindst "Ebony and Ivory"
> http://www.youtube.com/watch?v=sssqBjaTzOU
Den første single jeg købte... Det er ren nostalgi!

> [...]
> have det på pladespilleren for at høre det. men jeg er ret sikker på
> at "The safety dance" havde en stor del af "skylden".

Den havde jeg også med... Men godt forsøg...

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-06-07 13:29

Broegger wrote:
> Tak for Æren! Jeg har så valgt at kaste mig over 1982 som jeg syntes
> var fantastisk.

Michael Jackson med "Thriller" derfra "Billie Jean"
http://www.youtube.com/watch?v=sOlsDg_rDSI

Mike Oldfield med "Five Miles Out" fra albummet af samme navn:
http://www.youtube.com/watch?v=ttp-nzfIPd4

Dire Straits med "Industrial Disease" fra Love Over Gold":
http://www.youtube.com/watch?v=1ffSXeu1fKU

"Do You Really Want To Hurt Me" spurgte Culture Club på albummet "Kissing To
Be Clever":
http://www.youtube.com/watch?v=MtpTPzFUY4w

"Down Under" med Men At Work fra albummet "Business As Usual"
http://www.youtube.com/watch?v=J12XeTqaHgE

Supertramp med "It's Raining Again" fra albummet "Famous Last Words":
http://www.youtube.com/watch?v=5MltrnVOG2s

"I Love It Loud" fra KISS's album "I Love It Loud"
http://www.youtube.com/watch?v=nXDxWSD9OkY

Madness med "It Must Be Love" fra "Complete Madness":
http://www.youtube.com/watch?v=OiFx4el5_LY

Fleetwood Mac med "Oh Diane" fra "Mirage":
http://www.youtube.com/watch?v=5F1G5uvQlJY

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-06-07 13:39

Broegger skrev:

> Tak for Æren! Jeg har så valgt at kaste mig over 1982 som
> jeg syntes var fantastisk.

I denne omgang vil jeg bare nævne Mike Oldfield - Five Miles Out.

Her skulle så have været et YouTube-link, men efter en times
ihærdige forsøg, er det ikke lykkedes mig at finde et videoklip
af nummeret "Family Man" med den *rigtige* sangerinde -
Maggie Reilly. Der kommer hele tiden nogle koncertversioner
frem med en helt forkert dame.

--
Herluf :·)

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-06-07 14:24

On Fri, 15 Jun 2007 14:38:59 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> [...]
>af nummeret "Family Man" med den *rigtige* sangerinde -
>Maggie Reilly. Der kommer hele tiden nogle koncertversioner

Han har desværre ikke Maggie Reilly med mere, der for er det en
"forkert" dame.
http://www.youtube.com/watch?v=BIhtkbI7TbQ
men stadig et godt nummer.

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-06-07 14:30

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message
> [...]

Har lige skimmet wiki og fundet.

Et af mine favorit pop nummer er fra det år

Dexiys midnight runners (come on Eileen)
http://www.youtube.com/watch?v=7z9bPrUark4

En anden god

Human League (Don't you want me baby)
http://www.youtube.com/watch?v=arUqoKjU3D4

og Steve Miller band (abracadabra)

http://www.youtube.com/watch?v=MZwuKRH53_M

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-06-07 14:40

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message

Hov jeg glemte da

Falco (Der kommissar)

http://www.youtube.com/watch?v=siF-kaxWR6E

Bjarne K.

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 15-06-07 14:35

Black Sabbath udgav det FREMRAGENDE livealbum Live Evil

Fra : -V-

Dato : 15-06-07 14:42

On 15 Jun., 14:38, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:
> [...]

Udo og resten af Accept røg rundt og smed Restless and Wild på gaden,
her det mest klassiske af alle, Fast as a Shark:
http://www.youtube.com/watch?v=mEJ2rpo-LEY

Saga udgav den glimrende liveplade, In Transit:
http://www.youtube.com/watch?v=qJNjhAVcn14

Judas udgiver Screaming for Vengeance, med bla. You've Got Aother
Thing Coming:
http://www.youtube.com/watch?v=2RRoCkncvYo

Toto udgiver deres vel nok største album, Toto IV, med stribevis af
hits:
http://www.youtube.com/watch?v=jeEJYtUr89o

Og et lille band ved navn Napalm Death udgiver deres første demo....

-V-

Fra : Broegger

Dato : 15-06-07 16:16

-V- <valdemarj@gmail.com> skrev news:1181914931.328541.57650
@k79g2000hse.googlegroups.com:

> Saga udgav den glimrende liveplade, In Transit:
> http://www.youtube.com/watch?v=qJNjhAVcn14

På det eksemplar af In Transit jeg har står der 1983 og på dit link står
der 1981... Forvirringen er total!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-06-07 16:38

-V- wrote:

> Saga udgav den glimrende liveplade, In Transit:
> http://www.youtube.com/watch?v=qJNjhAVcn14

Hvorfra denne her var noget af det sejeste
http://www.youtube.com/watch?v=redbX2364Rc

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-06-07 15:21

Broegger skrev:

> Tak for Æren! Jeg har så valgt at kaste mig over 1982 som jeg
> syntes var fantastisk.

Det år blev jeg født. Jeg har desværre ikke noget YouTube-link.

Dionne Warwick udsendte et album med sange af Gibb-brødrene,
deriblandt hittet "Heartbreaker", som findes i flere gode
YouTube-versioner, blandt andre
http://www.youtube.com/watch?v=pSHuViKz1bc

Michael Jackson kan man godt nævne flere gange, her for eksempel
"Wanna Be Startin' Somethin'" live:
http://www.youtube.com/watch?v=u1HeMhynUxc

--
»The day after tomorrow is the first day of the rest of your life.«

Fra : Broegger

Dato : 15-06-07 16:26

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev news:4672a01c$0
$90270$14726298@news.sunsite.dk:

> Det år blev jeg født. Jeg har desværre ikke noget YouTube-link.

Og der var også Mellodunte Grand Prix...

Vinder: Nicole: Ein Bischen Frieden
http://www.youtube.com/watch?v=lVdxwDT2ohY

Og det danske bidrag:
Brix: Video Video
http://www.youtube.com/watch?v=uyRRNS1yrDo Advarsel... Med indlagt Mylle!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 15-06-07 19:55

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for Æren! Jeg har så valgt at kaste mig over 1982 som jeg syntes var
> fantastisk.

Nemlig!

Rainbow - Stone cold http://www.youtube.com/watch?v=YntC2JsSmzQ

Kraftwerk - The Model http://www.youtube.com/watch?v=j72xBFffZck

J. Geils band - Centerfold
http://www.dailymotion.com//relevance/search/centerfold/video/x20i4a_j-geils-band-centerfold

Renée & Renato - Save your love http://www.youtube.com/watch?v=wX2bjYmUM5U

Survivor - Eye of the tiger http://www.youtube.com/watch?v=uELMzJQSKmU

Mic.

Fra : -V-

Dato : 15-06-07 20:23

On Jun 15, 5:16 pm, Broegger <tho...@removethisbroeggerne.dk> wrote:
> -V- <valdem...@gmail.com> skrev news:1181914931.328541.57650
> @k79g2000hse.googlegroups.com:

> På det eksemplar af In Transit jeg har står der 1983 og på dit link står
> der 1981... Forvirringen er total!

Min udgave af In Transit: (P) 1982 Corcoran-Busic Management

Grunden til at der står 1981 på linket er nok fordi originaludgaven af
sangen er på et album fra ....tadaaa! 1981.

-V-

Fra : Broegger

Dato : 15-06-07 22:26

Bjarne K for at huske mig på den forfærdelige tyskundervisning hvor vi var
tvangsindlagte til at analysere teksten til Der Kommissar!

Og tak til alle jer andre for at hjælpe mig i at bekræfte at 1982 var et
fantastisk musik år.

--
Hilsen Thomas
der lige nu sidder og hører Fleetwood Mac's mirage album!

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 08-08-07 10:50

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for Æren! Jeg har så valgt at kaste mig over 1982 som jeg syntes var
> fantastisk.

Synes også lige at Chilly med Secret lies skal nævnes som et rigtigt godt
pop hit fra året.

Mvh Sophus